خدمات سایت


متن کامل خبر

کل اینترنت چند میلیارد صفحه A4 است؟/ یک خبر خوب برای کاربران اینترنت موبایلی ایرانسل و رایتل

آرشیو
مروری بر اخبار فناوری اطلاعات در شامگاه شنبه 5 اردیبهشت 1394:
1394/02/06 05:40:00 ب.ظ

اعتراض کاربران اینترنت موبایلی به ثمر نشست

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از پیگیری برای تدوین دستورالعملی جدید در بخش اینترنت موبایل خبر داد که براساس آن اپراتورها ملزم خواهند شد مصرف دیتای آزاد و پایان بسته اینترنت مشترکان را اعلام کنند.
صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراض کاربران موبایل به دلیل عدم اطلاع از پایان بسته های تخفیفی اینترنت موبایل اظهار داشت: در حال پیگیری برای تدوین دستورالعملی جدید هستیم که براساس آن آیین نامه ای تدوین شود تا اپراتورها ملزم شوند مصرف دیتای آزاد و پایان بسته اینترنت مشترکان را اعلام کنند.
وی با اشاره به تفاوت تعرفه اینترنت موبایل در دو مدل اینترنت آزاد و اینترنت بسته ای که از سوی اپراتورهای موبایل ارائه می شود، افزود: بسیاری از کاربران و مشترکان موبایل از این موضوع اظهار نارضایتی کرده اند که به دلیل عدم اطلاع رسانی از سوی اپراتورها برای پایان بسته های تخفیفی اینترنت، دچار ضرر و زیان بسیاری شده اند. عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه تعرفه مصرف آزاد اینترنت با نرخ بسته های اینترنتی بسیار متفاوت است، افزود: عدم اعلام پایان بسته از سوی برخی اپراتورها سبب شده که نرخ اینترنت از شارژ مشترک کم شود و یا در پایان ماه در صورتحساب دوره ای مشترک ارقام بالایی از اینترنت مصرف آزاد محاسبه شود.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه تاکنون دستورالعمل الزامی برای اپراتورها در زمینه اعلام پایان مصرف بسته های اینترنتی نداشته ایم ادامه داد: بزودی با تدوین آیین نامه اپراتورها ملزم به اجرای این موضوع خواهند شد. وی با بیان اینکه این موضوع در حال پیگیری است و راه حلهای مدنظر باید مورد بررسی قرار گیرد افزود: بیشترین اعتراضات مطرح شده از سوی مشترکان مربوط به دو اپراتور ایرانسل و رایتل در این زمینه بوده است.

 


کل اینترنت چند صفحه است؟

محاسبات دانشجویان دانشگاه لستر در انگلیس نشان داد، چاپ کل اینترنت بر روی کاغذ نیازمند 136 میلیارد برگه A4 خواهد بود.
به گزارش ایسنا، جورج هاروود و اوانجلین واکر از دانشگاه لستر در ابتدا به تخمین تعداد صفحات لازم برای چاپ کل صفحات اینترنتی ویکی‌پدیا پرداختند که نشان می‌دهد، ویکی‌پدیا به 70 میلیون و 859 هزار و 865 ورق کاغذ نیاز خواهد داشت.
آن‌ها سپس این میزان را به تعداد کل صفحات اینترنت - حدود 4.5 میلیارد - تعمیم داده و با بهینه‌سازی حدس نهایی خود بر اساس اندازه‌های متغییر سایت‌ها دریافتند که چاپ کل اینترنت به 136 میلیارد برگه A4 نیاز خواهد داشت. اگرچه این محققان به تعیین اندازه، نوع یا فاصله‌گذاری‌های چاپی مورد استفاده در این برگه‌ها نپرداخته‌اند و در نظرگرفتن این موارد، می‌تواند نتیجه نهایی را تغییر دهد.
به گفته محققان، خمیر کاغذ مورد استفاده برای تولید این برگه‌ها می‌تواند از انواع درختان چوب نرم از جمله توس و بلوط و همچنین درختان پهن‌برگ مانند صنوبر و کاج ساخته شود.
می‌توان حدود 17 بند کاغذ از هر درخت قابل استفاده بدست آورد. در هر بند، حدود 500 ورق کاغذ وجود دارد. محاسبات سریع نشان می‌دهد که برای چاپ 136 میلیارد ورق A4 باید 16 میلیون درخت را برید. این میزان برابر با 0.002% جنگ آمازون است.
نتایج این تحقیق در مجله Interdisciplinary Science Topics منتشر شده است.

 


ایران با زباله‌های الکترونیکی چه می‌کند؟

دفن یا سوزاندن زباله‌های الکترونیکی، راه‌حل مناسبی نبوده یا حداقل آخرین راه‌حلی است که باید به آن اندیشید؛ چراکه با دفن این زباله‌ها یا تلنبار کردن آنها در محیط، خرد و شکسته می‌شوند.
حمید بابادی‌نیا کارشناس سخت‌افزار و امنیت شبکه در خصوص بازیافت زباله‌های الکترونیکی به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم می‌گوید: امروزه در دنیا موضوع تولید محصولات سبز (Green products) مطرح است که نشانه مخصوصی هم دارد. حتی در تولید محصولات دقت می‌شود که این محصولات، آثار سوء زیست‌محیطی بر جای نگذارد و بتواند بازیافت (recycle) شود. در اغلب محصولات شناخته‌شده در سراسر جهان، علامتی تحت‌عنوان «Green» وجود دارد که به معنای استفاده بهینه منبع تغذیه (Power) محصول است و محصول به گونه‌ای نیست که انرژی را اتلاف کند. استفاده از چنین محصولی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و تجهیزات فیزیکی محصولی (Product) که در اختیار شما قرار دارد، می‌تواند تجهیزات بازیافتی باشد یا از مواد بازیافتی تولید شده باشد.
آنچه در رابطه با زباله‌های الکترونیکی از اهمیت بسزایی برخوردار است، چگونگی دفن آنهاست. این کار چگونه باید انجام شود که کمترین معضلات زیست‌محیطی ممکن را ایجاد کند؟ و مهم‌تر از این سوال، این مسئله است که معضلات زیست‌محیطی ناشی از زباله‌های الکترونیکی چیست؟
در دولت دهم، سازمان حفاظت از محیط‌زیست نقشه راه مدیریت اجرایی پسماندها برای 31 استان کشور را تدوین و به تمام دستگاه‌ها ابلاغ کرد؛ دستورالعملی که شامل پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی هم می‌شود. مسئولان سازمان حفاظت از محیط‌زیست البته تنها به تهیه نقشه راه پسماندها اکتفا نکردند بلکه آیین‌نامه و ضوابط اجرایی مدیریت پسماندهای الکتریکی را نیز تهیه و ارایه کردند. در این آیین‌نامه، رویه یکنواخت مدیریت پسماند الکترونیکی و الکتریکی مشخص شده و تمام نهادهای ذی‌ربط ملزم به رعایت آن شدند.
این نوع پسماندها، در رده پسماندهای خانگی - شهری دسته‌بندی می‌شوند و لذا داشتن رویه‌ای مناسب برای نحوه جمع‌آوری و تفکیک آنها از مبدا، باید مورد توجه دستگاه‌های مختلف - خصوصا شهرداری‌ها - واقع شود.
این اظهارنظرها در حالی است که سعید متصدی، معاون انسانی سازمان محیط‌زیست فروردین ماه امسال در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری تسنیم، از صدور مجوز محدود برای خروج پسماند‌های الکترونیکی از کشور خبر داد و گفت: مدیریت پسماند و راه‌اندازی مکانی برای دفن پسماند ویژه باید مدنظر قرار گیرد.
وی در خصوص پسماند‌های ویژه اظهار داشت: پیشنهاد دادیم پسماندهایی که در کشور قابلیت دفن آنها ممکن نیست به خارج از کشور صادر شوند. ما در سال گذشته حجم قابل ملاحظه‌ای از پسماند‌ها را به خارج از کشور صادر کردیم اما باید مکان‌هایی برای دفن پسماند‌های ویژه در کشور راه‌اندازی شود و ما در این زمینه برنامه داریم.
معاون انسانی سازمان محیط‌زیست با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در دنیا از آن استفاده می‌شود، سیستم الکترونیک است که در این راستا پسماند‌های الکترونیک یا قطعات الکترونیک مطرح است، ادامه داد: اکنون 2 مرکز بازیافت پسماند الکترونیک ایجاد شده است. امید است که مراکز دیگر بازیافت پسماند الکترونیک ایجاد شود. پسماند الکترونیک بسیار مهم است و باید آن را مدیریت کنیم. در واقع درخصوص حمایت، جمع‌آوری و امحاء پسماند‌های الکترونیک را انجام خواهیم داد.
متصدی با اشاره به اینکه برای خروج پسماند‌ها از کشور نیز برنامه‌هایی با ضوابط خاص داریم، اظهار داشت: در سال 94 باید بتوانیم مدیریت پسماند به خصوص پسماند بیمارستانی و الکترونیک را انجام دهیم.
معاون انسانی سازمان محیط‌زیست از صدور مجوز محدود برای خروج پسماند‌های الکترونیکی از کشور خبر داد، افزود: مدیریت پسماند باید در کشور به عنوان موضوع مهم با توجه به میزان رو به افزایش مدنظر قرار گیرد.

 


اپراتور اول به شماره‌های جدید نیاز دارد

معاون بازاریابی شرکت ارتباطات سیار ایران از درخواست این شرکت برای دریافت رنج جدید شماره خبر داد.
طی سالهای گذشته ظرفیت توزیع سیم کارت کدهای قدیمی همراه اول به پایان رسیده و مدتی است این اپراتور در واگذاریهای خود همواره از کدهای جدید استفاده می کند.
اکنون بیش از یک سال است که از سوی اپراتور اول ارتباطی کشور سیم کارتهایی با کدهای 8 و 9 وارد بازار شده و طی ماه های گذشته با پایان یافتن ظرفیتهای این بخش، سیم کارتهایی با کد صفر وارد بازار شده است.

 

تدابیر همراه‌اول برای ساماندهی سیم‌کارت‌های اعتباری

مدیرعامل همراه اول گفت: معمولا اسناد مالکیت سیم‌کارت‌های دائمی کامل است. ضابطه‌ای نیز برای تسهیل نقل و انتقال سیم‌کارت اعتباری تدوین کرده‌ایم که اگر کسی ادعا دارد که مالک سیم‌کارت است سند را به نام او ثبت می‌کنیم. سپس اگر شخصی نیز ادعا داشت درخواست او بررسی خواهد شد.
وحید صدوقی در گفت‌وگو با فارس درباره فعالیت سیم‌کارت‌های بدون سند قطعی اظهار داشت: اپراتور بارها با ارسال پیامک‌هایی لزوم تغییر نام سند سیم کارت پس از واگذاری و انتقال مالکیت را به مشترکان یادآوری کرده است. علاوه بر لزوم وجود کدملی مالک خط در پایگاه داده اپراتور، از نظر حقوقی لازم است مالک سند سیم‌کارت به نام خود را نیز داشته باشد.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38