خدمات سایت


متن کامل خبر

فتح لیگ قهرمانان در شب خداحافظی ژاوی از بارسلونا / تلخ ترین شب برای بوفون!

آرشیو
بارسلونا با شکست دادن یوونتوس برای پنجمین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا را از آن خودش کرد.
1394/03/17 10:17:45 ق.ظ

تشنه سومین جام بودند. افتخار در فوتبال جهان کم ندارند اما سیراب نمی شوند.یک شب رویایی و شروعی رویایی.آن هم مقابل تیمی که خیلی ها می گفتند تا فینال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا با اما و اگر رسیده است! اما یوونتوس همیشه حریف قابل احترامی بوده و یکی از پر افتخارترین ها در فوتبال اروپا است.شاید بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ در سال  های گذشته آنقدر قوی شده اند که عملکرد آنها چندان به چشم نمی آید،اگر نه.....

با همه این شرایط بارسلونایی ها از زمانی که داور در سوت خودش دمید یکپارچه حمله بودند.آنقدر هجومی که هنوز یوونتوسی ها خودشان را پیدا نکرده بودند ایوان راکیتیچ  (در دقیقه 4) دروازه جی جی بوفون را باز کرد تا شیرازه این تیم ایتالیایی به هم بریزد.تیمی تدافعی که مقابل حریفانی هجومی مثل بارسلونا لاک دفاعی اش بیشتر می شود.

با این حال بارسلونا باز هم حمله می کرد.آنها به یک گل قانع نبودند و شاید می خواستند که جام قهرمانی را با اقتدار بالای سرشان ببرند.به همین دلیل هم بود که با نیمار،مسی و سوارز بارها و بارها مدافعان حریف را آزار دادند.

بازی به دقیقه 25 رسیده بود که یوونتوسی ها تازه توانستند کمی خودشان را پیدا کنند و توپ و میدان را در میانه های زمین در اختیار داشته باشند.

با این حال بارسلونا باز هم حمله می کرد.آنها به یک گل قانع نبودند و شاید می خواستند که جام قهرمانی را با اقتدار بالای سرشان ببرند.به همین دلیل هم بود که با نیمار،مسی و سوارز بارها و بارها مدافعان حریف را آزار دادند.

در دقیقه 34 و روی ضد حمله ای که سفید و سیاهپوشان ایتالیایی ایجاد کردند جو بازی برای دقایقی به هم ریخت.صحنه ای مشکوک که باعث شد تا یوونتوسی ها روی سر داور بریزند و به دلیل اینکه خطا روی پوگبا را اعلام نکرده است به این تصمیم اعتراض کنند.خطایی که البته پشت محوطه 18 قدم بود اما با توجه به اینکه یووه ای ایستگاهی زنان خوبی دارند می شد امیدوار بود که موقعیتی مناسب را روی دروازه بارسلونا ایجاد کنند.

دقایق به تندی برای بانوی پیر می گذشت و آنها البته کمی هم خوش شانس بودند که در نیمه نخست گل دوم را نخوردند.اتفاقی که اگر می افتاد کار آنها را در همان نیمه نخست تمام می کرد.

شروع نیمه دوم و باز هم بازیکان بارسلونا.آنها بودند که مالک توپ و میدان بودند و تنها یک هدف را دنبال می کردند،اینکه گل دوم را بزنند.یووه ای ها چشم به ضد حملات،گرفتن کرنر و ضربات ایستگاهی داشتند تا شاید بتوانند ورق بازی را عوض کنند.

در دقیقه 47 یک ضربه ایستگاهی نصیب آنها شد.یووه ای ها در حالی که پیش کشیده بودند در کمتر از چند ثانیه اسیر ضد حمله بارسلونایی ها شدند که اگر واکنش بوفون نبود برای بار دوم دروازه شان باز شده بود.

بارسلونا حمله می کرد و یووه در کمین یک ضد حمله بود.در دقیقه 56 سرانجام یکی از این ضد حمله ها گیر شاگردان الگری آمد و موراتا بازیکن سابق رئال مادرید که  خودش زمینه حذف رئال از لیگ قهرمانان را فراهم کرد موفق شد دروازه بارسلونا را هم باز کند.

او توپی را که کارلوس توس به دست دروازه بان کوبیده بود را بدون هیچ گونه مزاحمتی وارد دروازه کرد تا تیمش را به بازی برگرداند.

یووه ای ها با زدن این گل جان تازه ای گرفته بودند.حالا آنها بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند و نیم نگاهی برای زدن گل دوم به بارسلونا داشتند.بازی یک جورهایی به تعادل رسیده بود اما در بعضی از دقایق زور بارسلونا به آنها می چربید.

در دقیقه 69 حرکت انفرادی لیونل مسی پایه گذار گل دوم بارسلونایی ها بود.او ضربه را به سمت دروزاه بوفون زد که دفع ناقص این دروازه بان توپ را جلوی پاهای سوارز انداخت تا او با یک ضربه تمام کننده خوشحالی را به اردوی کاتالان ها بیاورد.

چند دقیقه بعد دوباره بارسلونایی ها به گل رسیدند.گلی که نیمار آن را به ثمر رساند اما داوری که پشت دروازه ایستاد بود خطای هند او را اعلام کرد تا یوونتوس همچنان در بازی باقی بماند.

بازی به دقایق پایانی نزدیک می شد که ژاوی هرناندز جای اینیستا را در میانه میدان گرفت تا برای آخرین بار با پیراهن بارسلونا به میدان رفته باشد.

یووه ای ها به آب و آتش می زدند.برای آنها شکست دو بر یک با شکست سه بر یک و یا حتی بیشتر فرقی نمی کرد.آنها گل می خواستند تا در فینال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا بازنده نباشند.

در دقیقه 85 یووه ای ها می توانستند دروازه بارسلونا را باز کنند اما بی دقتی مهاجمان این تیم باعث شد تا این موقعیت هم از دست برود.

دقیقه 90 و وقت های قانونی تمام.بارسلونا راه زیادی تا رسیدن به قهرمانی نداشت."چاکر"داور ترکیه ای 5 دقیقه وقت اضافه گرفته بود.وقت اضافه ای که باعث شد تا بارسلونا روی یک ضد حمله و توسط نیمار گل سوم را هم از میان پاهای جی جی بوفون وارد دروازه آنها کند تا کاتالان ها با اقتدار جام قهرمان را بالای سرشان ببرند.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1177

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 773

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2551

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2902

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3000

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3158

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3034

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4061

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3580

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3697