خدمات سایت


متن کامل خبر

سبک دست از دلایلش برای اجاره استقلال می گوید/ من کی با قلعه نویی حرف زدم؟

آرشیو
اسپانسر فصل گذشته استقلال قرار است این تیم را برای مدت سه سال در اختیار بگیرد.
1394/03/18 06:13:56 ب.ظ

شاهرخ سبک دست، عضو هیات مدیره استقلال و نماینده اسپانسر این باشگاه از دلایلش برای سرمایه گذاری مجدد در این باشگاه می گوید. او قصد دارد استقلال را سه سال در اختیار بگیرد و با این شرایط استقلالی ها از بلاتکلیفی خارج می شوند. پس از آن هم کادر فنی به سرعت انتخاب خواهد شد تا تیم را ببندد.

در خبرها آمده بود که شما تا دیشب با این شرط که سه عضو هیات مدیره و مدیرعامل را وزارت ورزش انتخاب کند مشکل داشتید و به همین دلیل دو دل بودید؟

مشکل اصلی اینها نیست؛ اگر باشگاه با هم همدل باشند، مساله خاصی نیست و ما نمی خواهیم خیلی نظرات شخصی مان را در این مورد دخالت دهیم. ولی بحث مهم ما بحث بدهی های گذشته ای است که به حق است و مربوط به بازیکن ها و پیشکسوت ها می شود، برای این باید یک مکانیزمی ایجاد کنیم. چون اگر ما شروع کنیم، تعهد ایجاد می کنیم. ولی اگر آن بدهی ها بیاید دیگر نمی توانیم تعهداتمان را اجرایی کنیم و هم برنامه های مالی و اقتصادی و هم بحث اداره باشگاه به هم می خورد. وگرنه نفراتی که وزارت مشخص می کند، اکثرا آدم های باتجربه ای هستند و با تعامل می شود کار را جلو برد.

سال قبل می گفتند بخشی از مشکلات مالی استقلال به این دلیل است که شما به دلیل خصوصی سازی پول ها را به تیم پرداخت نکردید.

پارسال 9میلیارد بدهی های سنواتی دادیم که از بازیکن ها و کادر فنی های سال های قبل بودند و ... الان هم کل طلبی که از این ها مانده در این یک ساله 8-9میلیارد نیست.

خود شما گفته بودید طبق فرمول 20میلیارد داده ایم و آنها می گویند نه ندادیم و 5میلیارد دیگر باید بدهید. یک مقدار این رقم ها فرق می کند.

این که ما دادیم و دریافتی نداشتیم یک بحث است؛ این که چقدر دادیم، مشخص است. مثلا می گوییم ما 9میلیارد گذاشتیم، 3 میلیارد برداشتیم.  پارسال باشگاه نزدیک 20تومان هزینه کرده بود، من دقیق نمی دانم ولی از این یک بخشی بابت بازیکن ها و کادر فنی پرداخت شد. حالا ما که این مقدار هزینه کردیم، آیا توانستیم همین مقدار را هم برداشت کنیم؟ به دلیل بحث های خصوصی سازی امکان پذیر نشد.

فکر می کنید در این سه سال چه اتفاقی می افتد که دوباره سرمایه گذاری کردید؟ چه تضمینی وجود دارد؟

الان هر حرکت اقتصادی ریسک خودش را دارد، یعنی تضمینی که قطعیت داشته باشد، وجود ندارد. حالا این زمان دو یا سه سال از کجا آمد؟ یک سری پروسه های درآمدزایی در باشگاه وجود دارد که اینها برای سرمایه گذاری و درآمدزایی تا بهره برداری زمان می برد. قطعا ما اگر فقط یک سال آینده که پیش رویمان هست را نگاه کنیم، باز هزینه های خودمان برنمی گردد و باید یک مبالغی از درآمدهای باشگاه هزینه کنیم. اما از سال دوم اینها به بهره برداری می رسند. یک نمونه از این برنامه ها کانون هواداری است، چیزی که از ده نفر آدم شروع می شود و آهسته آهسته افزایش پیدا می کند و براساس امکانات یا سرویس هایی که در اختیار هوادارها می گذاریم، این کانون هواداران می تواند به یک کانون میلیونی تبدیل شود و بعد یک پتانسیل با ارزش برای باشگاه می شود.

پیشینه شما شرکت ساختمانی بوده که همان هم برندینگش را هم تبلیغ نمی کنید، گلد ذهنی شما در این سرمایه گذاری چیست؟

ما اصلا قرار نبوده وارد اینجا شویم و در شرکت خودمان یک بخش ورزشی داریم که در حوزه ورزش کار می کند. ما روی برند استقلال برندینگ انجام می دهیم، چون وقتی این برند درآمدزا بشود سود دارد. اگر عملکرد سال گذشته را ببینید، می بینید که برند استقلال گلد بود. اگر این برند درآمدزا بشود، ما ظرف دو سال که از باشگاه کنار بیاییم، هم این باشگاه ها ظرفیت های خصوصی شدن را دارند و هم خود باشگاه ها می توانند هزینه های خودشان  را از درآمدزا بودن خودشان در آورند.

شما که محض رضای خدا وارد این کار نشدید، آورده شما در این جریان کجاست؟

هر مسیر اقتصادی که شما می روید، مثلا شما الان می آیید یک کارخانه را راه اندازی می کنید و به بهره وری می رسانید، طبق قراردادهایی که به صورت بی او تی بسته می شود، یک شرکتی می آید و یک طرحی را با هزینه خودش می سازد و مدتی از آن بهره برداری می کند و بعد آن کارخانه و شرکت را تحویل مالک می دهد، مثلا هواپیمایی و ... حتی الان برای فرودگاهها این کار را می کنند. ما در فضایی که کار می کنیم باید بتوانیم درآمدهای خودمان را هم برداریم.

در این سه سال فکر می کنید این اتفاق می افتد؟

طبق فرمول های اقتصادی که ما نوشتیم، بعد از دو سال و نیم این باشگاهها می توانند به جایی برسند که ما بتوانیم هزینه هایی که در این مدت کردیم و اگر مشکلی پیش نیاید هزینه هایی که سال پیش انجام دادیم را برداریم. البته شرایط زیادی وجود دارد که اگر اینها کنترل شود و حمایت های دولت و وزارت و ... باشد، می شود. اما اگر اینها رخ ندهد، باز تعهد ما هست و کل هزینه های باشگاه را باید بدهیم و این ریسک سرمایه گذاری است.

تا الان حتما خودتان به این نتیجه رسیدید که حق پخش و آگهی به باشگاه نمی رسد؟

بله این موضوعی بود که سال گذشته خیلی روی آن مانور دادیم، ولی پخش تلویزیون امکانش خیلی کم است و ما درصد کمی برای آن در نظر گرفتیم. ولی خب تلاش خودمان را می کنیم چون حق باشگاههاست و باید به آنها پرداخت شود.

برای بلیط فروشی برنامه خاصی ندارید؟

الان و طبق آن فرمولی که این کار انجام می شود، حق و حقوق باشگاهها و سهم آنها پرداخت می شود و مشکلی هم در این مورد وجود ندارد. فقط باید یک تعاملی ایجاد شود و پروسه مجددی نمی خواهد.

تبلیغات محیطی چطور؟

در این مورد هم خود سازمان لیگ قرارداد می بندد. پارسال به دلیل این که آن شرکتی که قرارداد بسته بود، نتوانست تعهداتش را عملی کند، مسائلی ایجاد شد. ولی خب باید طوری شود که به خصوص در مورد استقلال پرسپولیس، سهم این دو تیم پایتخت به دلیل این که سهم بیشتری در ملی دارند، بیشتر شود خوب است.

پس خیلی روی اینها حساب نکردید؟

ما روی چیزهایی که واقعی هست و می شود روی آنها حساب کرد و بیشترش هم کانون های هواداری است و پروداکشن ها و محصولاتی درباره این دو باشگاه البته با کیفیت بالا و...

یعنی مانور روی اپراتورها و ...؟

اپراتور یک حوزه است، ارزش افزوده یک حوزه است و کارت های هواداری و ... اینهایی که من گفتم برندینگ است. می توانیم با این برند لباس ورزشی  و یکی دو محصول مواد غذایی و ... هم تولید کنیم.

الان می گویند این قرارداد صد میلیارد ارزش دارد؟

هزینه های باشگاه در این سه سال چیزی در همین حدود می شود.

چقدر این مبلغ در هر سال خرج تیم بستن می شود؟

پارسال من فکر می کنم هزینه بستن تیم ما بین 18-19میلیارد شد.

کل هزینه های تیم؟

نه باشگاه یک سری هزینه های جاری هم دارد که 3-4میلیارد هم آنها اضافه می شود. البته هر سال هزینه ها و درآمدها فرق می کند.

برای مدیرعامل دو گزینه مطرح است یکی آقای پهلوان و دیگری آقای قریب؛ کدام یک از این دو را به شما پیشنهاد دادند؟

من هنوز هیچ اطلاعی ندارم، امروز در این مورد یک جلسه داریم.

درباره سرمربی چطور؟

مدیرعامل انتخاب شود، در اولین جلسه دستور کار جلسه انتخاب سرمربی است.

گفته اند تماس هایی با آقای قلعه نویی داشتید؟

نه شایعه است.

درباره گزینه های دیگری مثل اسکوچیچ و منصوریان نظرتان چیست؟

من بحث های فنی را دنبال نمی کنم. هیات مدیره بیاید این مسائل به عهده اعضای فنی آن است.

یعنی خودتان علاقه فوتبالی نداشتید؟

انتخاب سرمربی یعنی این که کل بازی های فصل، از ابتدا تا انتها توسط یک گروه کارشناسی بررسی و آسیب شناسی شود، بعد تصمیم گرفته شود.

یعنی آقای قلعه نویی اصلا نیست، بقیه هم باید بررسی شود؟

من اسم ایشان را در گزینه های هیات مدیره ندیدم.

این اعضای هیات مدیره امسال می مانند؟

بمانند بهتر است؛ ما پارسال 37جلسه هیات مدیره داشتیم که هماهنگی ها انجام می شود.

آقای افشارزاده چطور؟

ایشان هم اگر بمانند خوب است، ولی با توجه به مسئولیتی که دارند و حجم کارهایشان نمی دانم می مانند یا نه.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1158

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 755

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2516

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2875

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2962

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3109

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3009

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042