خدمات سایت


متن کامل خبر

محاکمه راننده پورشه مرگ

آرشیو
پرونده تصادف مرگبار راننده خودروی پورشه که در تصادف مهیب نیمه شب جان سه تن را گرفته بود برای محاکمه به مجتمع قضایی قدوسی فرستاده شد....
1389/10/06 01:23:26 ق.ظ

در این حادثه دلخراش که نیمه شب پنجشنبه ـ 31 تیر ـ در خیابان سئول رخ داد یک دستگاه پورشه مسی با سرعت سرسام‌آور از پشت با یک دستگاه خودروی پژو برخورد کرد و لحظاتی بعد هم خودروی پژو مقابل چشمان حیرت‌زده مردم و رهگذران منفجر شد. در این حادثه قاسم ـ راننده ایرانی مقیم نروژ - و دو خواهرزاده همسرش به نام‌های الهام ـ 26 ساله ـ و ندا ـ 30 ساله ـ در دم جان باختند. اما شمسی - همسر 45 ساله- قاسم که از خودرو به بیرون پرتاب شده بود به طور معجزه‌آسا نجات یافت.

از سوی دیگر راننده پورشه که با مشاهده صحنه انفجار خودروی پژو به سرعت از محل گریخته بود یک روز پس از حادثه خود را به کلانتری معرفی کرد.

علیرضا ـ دانشجوی 24 ساله ـ پس از بازداشت تحت بازجویی قرار گرفت. او چند روز بعد با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی از سوی بازپرس خورشیدی ـ قاضی شعبه هشتم دادسرای ونک ـ تا روز محاکمه آزاد شد. بدین ترتیب با گذشت پنج ماه از حادثه هولناک، سرانجام پرونده متهم با صدور قرار مجرمیت راننده پورشه مرگ به شعبه 1029 مجتمع قضایی شهید قدوسی به ریاست قاضی ستوده‌تبار فرستاده شد.

درخواست تنها بازمانده حادثه

«شمسی» تنها بازمانده حادثه دلخراش که مقیم نروژ است روز جمعه به محض بازگشت به کشور با حضور در دفتر روزنامه ایران گفت: «در این پنج ماه من و دو دختر کوچکم بدترین روزهای زندگی‌مان را در غربت سپری کرده‌ایم. چند روز پس از حادثه وقتی به نروژ برگشتم صدها ایرانی مقیم نروژ و مقامات وزارت امور خارجه این کشور و مسئولان سفارت ایران که از ماجرای مرگ همسرم در تصادف مطلع شده بودند به دیدارم آمده یا تلفنی با من و دخترانم همدردی می‌کردند. اما یک سؤال مهم و بی‌پاسخ همگی این بود که چرا متهم چنین پرونده دلخراشی با قرار وثیقه آزاد شده است؟ حال آنکه طبق قوانین کشور نروژ اگر فردی در سانحه تصادف موجب مرگ یک انسان شود بدون هیچ گذشتی باید 5 سال در زندان بماند و تحت هیچ شرایطی هم آزادش نمی‌کنند...

در این مدت متهم و خانواده‌اش نیز حتی یک تماس تلفنی با خانواده من و خواهرم نداشته‌اند. حتی دریغ از یک همدردی ساده یا دلجویی از خواهرم که دو دختر جوانش را در این حادثه از دست داده است. نوه یک و نیم ساله خواهرم نیز به دنبال از دست دادن مادرش به شدت بی‌قرار و آشفته است.

زن ایرانی مقیم نروژ که با یادآوری خاطرات گذشته به شدت بیقراری می‌کرد اشک‌ریزان گفت: 13 سال قبل با شوهرم که مقیم نروژ بود ازدواج کرده و برای ادامه زندگی به این کشور رفتم. در این مدت صاحب دو دختر به نام‌های «آیلین» و «آرزو» شدیم هرچند سال یک بار که شرایط زندگی و کاری اجازه می‌داد برای دیدار خانواده و رفع دلتنگی‌های دوری از وطن به ایران می‌آمدیم. امسال هم اوایل تیرماه به ایران آمده و روزهای خوب و خوشی را در کنار خانواده گذراندیم. قرار بود چهار مرداد به نروژ برگردیم تا این که به جشن مخاطبان ایرانی مقیم خارج از کشور تلویزیون دعوت شدیم. آن شب دو دخترم همراه ما نیامدند اما دست تقدیر دوخواهرزاده‌ام الهام و ندا را با ما همراه کرد. آن شب به ما خیلی خوش گذشت. تقریباً نیمه شب بود که به طرف خانه راه افتادیم اما در خیابان سئول این حادثه وحشتناک رخ داد و عزیزانمان را در یک چشم به هم زدن از دست دادیم. حالا هم هیچ تقاضایی نداریم جز این که مسئولان قضایی هرچه سریعتر به این پرونده رسیدگی کنند و در مدت کوتاهی که به ایران برگشته‌ام جلسه محاکمه متهم برگزار شود و ما را از بلاتکلیفی نجات دهند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7505

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6462

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7255

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8318

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8185

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8833

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8690

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8842

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9199