خدمات سایت


متن کامل خبر

عرضه قلیان این بار با طعم شیشه!

آرشیو
کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از رونق دوباره قلیان در کرمانشاه ابراز نگرانی کرد.
1394/04/07 10:25:42 ق.ظ

بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقدامات موثری از سوی دستگاه قضا و نیروی انتظامی در زمینه برخورد با عرضه قلیان در سطح کرمانشاه صورت گرفت، گفت: سال گذشته بیش از 73 مکان عرضه قلیان در سطح شهرستان پلمپ شد که 53 مورد آن در سطح تاقبستان بود.

وی با بیان اینکه از زمستان سال گذشته پیگیری برخورد با عرضه قلیان کم رنگ شد، افزود: متاسفانه این امر موجب شد تا آرام آرام دوباره بازار عرضه قلیان در کرمانشاه رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون عرضه و مصرف مواد دخانی در اماکن عمومی از جمله پارکها و قهوه‌خانه‌ها ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی باید با قاطعیت در این زمینه وارد شود و با عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی بطور جد برخورد کند.

خدادادیان با بیان اینکه گزارش‌هایی از عرضه قلیان در برخی اماکن سطح شهر رسیده است، گفت: متاسفانه موارد و گزارش‌هایی نیز داشته‌ایم که خانواده‌ها مجددا اقدام به استعمال قلیان در اماکن عمومی مانند پارک‌ها می‌کنند.

این کارشناس بهداشت با ابراز نگرانی از رونق مجدد قلیان در کرمانشاه، گفت: متاسفانه علاوه بر مضرات بسیار خطرناکی که استعمال قلیان دارد، استفاده از آن می‌تواند راه انتقالی برای برخی بیماری‌های تنفسی و عفونی از جمله آسم، سل و هپاتیت نوع A باشد.

وی با بیان اینکه زیان هر وعده قلیان برابر 75 تا 100 نخ سیگار است، گفت: قطعا فرد با هر بار کشیدن قلیان به نسبت سیگار 75 تا 100 برابر بیشتر با عوارض مواجه خواهد بود.

این کارشناس بهداشت به باور غلط برخی افراد که معتقدند با عبور دود قلیان از میان آب آلودگی آن گرفته می‌شود اشاره کرد و افزود: متاسفانه بر خلاف این باور نادرست، عبور ذرات دود از میان آب موجب جذب رطوبت و سنگین شدن این ذرات شده که موجب افزایش چسبندگی آنها به جداره تنفسی می‌شود که این امر خطر این ذرات را چند برابر می‌کند.

خدادادیان نگرانی دیگر در زمینه قلیان را استفاده از تنباکوهای معطر عنوان کرد و افزود: متاسفانه عوامل سرطان‌زای بسیاری در تنباکوهای معطر جود دارد که بر اثر حرارت آثار خود را آشکار می‌کنند.

این کارشناس بهداشت با بیان اینکه بسیاری افراد در اماکن عمومی استفاده از دهنی‌های یکبار مصرف را برای استعمال قلیان رعیات نمی‌کنند، گفت: همین امر زمینه را برای انتقال بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان فراهم کرده است.

خدادادیان نگرانی جدی دیگر در مورد قلیان را استفاده از ترکیبات روانگردان و شیشه در عرضه قلیان عنوان کرد و افزود: خبرهایی رسیده که برخی افراد سودجو شیشه و مواد روانگردان را بصورت محلول درآورده، سپس تنباکو را در آن می‌خوابانند و برای استعمال قلیان استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه این امر زمینه اعتیاد بسیاری نوجوانان و جوانان را به شیشه و مواد روانگردان فراهم می‌کند و ضروری است تا دستگاه‌های متولی در این زمینه اقدام جدی انجام دهند.

خدادادیان با بیان اینکه مسئولین بهداشتی استان در امر سلامت مردم اغماضی نخواهند داشت، گفت: در همین راستا جلساتی را با دستگاه قضا، نیروی انتظامی، بخشداری، اداره دخانیات و اداره اماکن و اصناف در زمینه لزوم برخورد جدی با قلیان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پلمب اماکن عرضه قلیان همچنان در دستور کار قرار دارد، گفت: هفته گذشته پنج مورد در تاقبستان پلمپ و به دستگاه قضا معرفی شدند.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 142

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 329

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 374

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 343

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 209