خدمات سایت


متن کامل خبر

۱۰ دلیل برای این که سیستم عامل iOS را برتر از اندروید بدانیم

آرشیو
دلایل برتری ios نسبت به اندروید
1394/04/14 12:59:37 ب.ظ


مطمئنا هیچ یک از افراد، حتی متعصب ترین هواداران اندروید هم نمیتوانند سادگی و لذت کار با آیفون و آیپد را انکار کنند. محصولات شیک و خوش تراش کمپانی اپل همواره برای میلیون ها عاشق تکنولوژی در سراسر دنیا دلبری کردهاند و کماکان با قدرت به این رویه ادامه می دهند.

برای کسی که قصد خرید یک اسمارت فون جدید دارد، دلایل منطقی و محکمی وجود دارند که انتخاب وی از میان یکی از محصولات اپل باشد. در این مقاله به ده مورد از قدرتمندترین این دلایل خواهیم پرداخت.


۱- آیفون آسان ترین موبایل برای استفاده است


علیرغم تمام تلاش های سازندگان موبایل های اندرویدی برای فراهم کردن یک رابط کاربری ساده، باز هم این آیفون است که با اختلاف زیادی ساده ترین اسمارتفون برای استفاده در دنیاست.

کلیه اپلیکیشن ها در iOS بدون هیچ بخش جداکننده ای روبروی شمایند و هیچ مانع مزاحمی برای دسترسی به آنها نمی بینید. ممکن است برخی از عدم تغییر iOS در طول این سالها گله مند باشند، اما ما معتقدیم که این رابط کاربری در عمل، کماکان به همان خوبیست که در سال ۲۰۰۷ بود.  موبایل رابردارید، روشنش کنید و وارد اپلیکیشن ها شوید. به همین سادگی.

البته اپل چندان هم نسبت به اعمال تغییرات در iOS بی توجه نبوده، به همین خاطر Siri و مرکز کنترل را به آیفون های جدیدش آورده.

۲- بروزرسانی سیستم عامل در هر زمان که بخواهید

اندرویدی ها ابدا از این مورد خوششان نخواهد آمد. طبق آمار، تا تاریخ اول ژوئن سال جاری تنها ۱۲% از گجت های اندرویدی از آخرین نسخه این سیستم عامل (لالی پاپ) استفاده می کنند. این بدین معناست که تنها یک نفر از  میان ده نفرمی توانند از طراحی متریال یا حالتPriority و امکانات دیگر سیستم عامل اندروید بهره ببرند.

دقیقا عکس همین رویه را در میان کاربران iOS میبینیم. طبق جدیدترین آمار منتشر شده، تا تاریخ اول ژوئن ۲۰۱۵ حدودا ۸۳% صاحبان آیفون از جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS استفاده می کنند.

مشکل اینجاست که در اندروید به غیر از موبایل های اصیلی همچون نکسوس،کمپانی هایی همچون سامسونگ، ال جی و اچ تی سی می بایست برای کسب گواهی استفاده ازآخرین نسخه سیستم عامل و آوردنش به محصولات خود زحمت بیشتری را متقبل شوند.متأسفانه این تولیدکنندگان در سال های اخیر، به جای تشویق مردم به بروزرسانی،با تنبلی در ارائه نسخه های جدید اندروید برای موبایل های قدیمی اوضاع را حتی بدتر کرده اند.

اگر قرار باشد که امروز نسخه جدیدی از iOS عرضه شود، تمامی دارندگان آیفون از همان لحظه اول عرضه می توانند نسبت به بروزرسانی موبایل هاشان اقدام کنند. به نظر می رسد که اپل آنقدری عاقل هست که به این زودیها چنین رویه ای را تغییر ندهد.


۳- بهترین اپلیکیشن ها اول برای iOS می آیند




گوگل پلی در حکم نت فلیکس استورهاست؛ اپلیکیشنهایش به دانلودهای میلیونی می رسند، اما زمانی که روزها از عرضه شان برای iOS گذشته. به عنوان مثال، بیش از دو سال از عرضه اینستاگرام در iOS گذشت تا کاربران اندرویدی بتوانند به آن از طریق گوگل پلی دسترسی داشته باشند. البته اخیرا وضعیت اپلیکیشن های دیگر نسبتا بهترشده، با این وجود باز هم در مواردی مثل میرکت، پریسکوپ یا بازی Vainglory اختلافی حدودا یکی دوماهه را در زمان عرضه شاهدیم.

پیام این موضوع کاملا روشن و واضح است:اگر اپلیکیشن های داغ و دست اول را می خواهید، iOS همچنان پادشاه پلتفرم هاست.

۴- در iOSخبری از اپلیکیشن های ناخواسته نیست



در موبایل های اندرویدی ممکن است اپلیکیشن های ناخواسته ای ببینید که از سوی کمپانی سازنده یا اپراتور طرف قرارداد آن در گجت نصب شده اند که پاک کردن آنها از موبایل یک دردسر درست و حسابی است. البته سامسونگ و چند کمپانی دیگر با جمع آوری این اپ ها در یک فولدر، از رنج در دید بودنشان تا حد زیادی کاسته اند اما هنوز هم این اپلیکیشن ها فضای زیادی از حافظه موبایل را به خود اختصاص می دهند.

اما در آیفون، به هیچ وجه اپلیکیشنی که به طور پیش فرض توسط اپراتور طرف قرارداد نصب شده را نخواهید دید و همین به موبایل هایاپل ظاهری تمیز و شیک تر بخشیده.

۵ - هماهنگی بی نظیر بین iOS و مک



اگر تاکنون از یک رایانه مک استفاده نکرده اید،مطمئنا با تجربه آن از هماهنگی بی نظیرش با آیفون شگفت زده می شوید. به عنوان مثال، با استفاده از قابلیتContinuity در OS X قادرید از مک بوک برای تماس های تلفنی و ارسال و دریافت پیامک استفاده کنید. برای این کار کافیست که آیفونتان را دم دست داشته باشید.

هر چند که قابلیت Handoff ممکن است برای بعضی چندان کاربردی نباشید، اما خیلی ها دوست دارند که با این ویژگی کارهایی از قبیل شروع ارسال ایمیل از طریق مک و ادامه نوشتن آناز طریق آیفون (یا بالعکس) را انجام بدهند. ضمنا به مدد همگام شدن با iCloud می توانید به تمامی عکس ها، یادداشت ها و اسنادخود در آیفون از طریق مک دسترسی داشته باشید.

۶ - دوربین های فوق العاده




تجربه عکاسی با دوربین های آیفون طی هر نسل باپیشرفت قابل ملاحظه ای همراه بوده و طی این سالها، تصاویر ثبت شده با دوربین محصولات اپل در عین اینکه چشم نوازتر شده اند، دقتشان هم در ثبت رنگ ها بالاتررفته. آیفون ۶، آخرین اسمارت فون اپل نه تنها از لحاظ فوکوس خودکار ارتقا یافته بلکه می تواند ویدئوهای تایم لپس و تصاویر صحنه آهسته ایبا ۲۴۰ فریم بر ثانیه را برای شما فیلمبرداری کند.

در مقایسه آیفون ۶ با گلکسی اس ۶، هر چند ممکن است که عملکرد دوربین پرچمداران درویدی در نور پایین بهتر باشد، اما در مقابل آیفون ۶ برای عکاسی در نور مستقیم خورشید و فضای باز حرفی برای گفتن ندارد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، رنگ ها در عکس ثبت شده با دوربین آیفون ۶ پلاس به مراتب گرمتر و زنده تر از عکس گرفته شده با دوربین پرچمدار سامسونگ هستند.

در آیفون بعد از فشردن دکمه شاتر، افزونه هایدوربین iOS به شما اجازه می دهند تا به اپلیکیشن های ویرایش عکس شخص ثالثی که در موبایل نصب کرده اید از همان محیط Apple Photos دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال می توان به اپلیکیشن های خوبی مثل +Camera وEffects Studio برای ویرایش تصاویر و  Quickبرای ساخت ترول های شخصی اشاره کرد.

۷ - Apple Pay



به غیر از سرویس های Android Pay و Samsung Pay که رقبای آینده اپل محسوب می شوند، این کمپانی آمریکایی همین حالا هم رقبای سرسختی در زمینه سرویس های پرداخت از طریق تلفن همراه دارد که تا این لحظه  همگی را با قابلیت های خوبش شکست داده.

از این ساده تر امکان ندارد؛ برای استفاده از خدمات Apple Pay کافیست آیفون خود را نزدیک به پایانه پرداخت الکترونیکی گرفته وآنگاه برای احراز هویت، انگشتتان را روی حسگر TouchID نگه دارید. فرآیند خرید شما با این کار در نهایت سادگی تکمیل خواهد شد.

اوضاع Apple Pay با آمدن iOS 9 بهتر هم می شود. گفته شده که پشتیبانی از کارت های اعتباری برای خرید از فروشگاه های زنجیره ای بزرگی همچون BJ’sWholesale Club و JCPenney به اپلیکیشن Apple Wallet در نسخه جدید iOS اضافه می گردد.

۸ - امکان کنترل کامل خانه های هوشمند

آیفون به شما امکان کنترل کامل بر لوازم خانه های هوشمند راداده؛ از دوربین های امنیتی گرفته تا چراغ های LED  و ترموستات های بسیار پیشرفته. اما HomeKit باهمکاری Siri آمده تا این تجربه رابه مرحله ای بالاتر برساند. به عنوان مثال، با استفاده از Siri می توانید در زمان شام یا وقت خواب، برای عمل هماهنگ وسائل شبکه خانگی خود یک سناریو تعریف کنید تا با فشردن یک دکمه با آیفون، شرایط مناسب برای هر زمان فراهم گردد.

اگر یک اپل TV داشته باشید، هنگام دور بودن از خانه قادرید آن را از راه دور کنترل کنید. مثلا به سیستم ترموستات خانه دستور دهید تا دما را روی ۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم کند.

۹ - اشتراک گذاری خانوادگی

با استفاده از این قابلیت در آیفون، اعضای یک خانواده ۶ نفره میتوانند کلیه مواردی که از اپ استور، آیتونز یا آی بوکز خریده اند را بین یکدیگر به اشتراک بگذارند؛ آن هم در شرایطی که هر یک حساب کاربری آیتونز جداگانه ای دارند.به عنوان مثال، اگر فرزند کوچکتان قصد خرید داشته باشد، شما به عنوان سرپرست خانواده پیغامی برای صدور اجازه برای این خرید دریافت خواهید کرد و می توانیدبه محتوای مورد استفاده کودکان خود مدیریت کاملی داشته باشید.

دیگر قابلیت های Family Sharing شامل اشتراک گذاری آلبوم تصاویر، تقویم مشترک و امکان ردیابی کودکان شما در اپلیکیشن های نقشه است. گوگل بر خلاف اپل امکانات چندان جالبی برای اشتراک گذاری خانوادگی در اختیار کاربرانش نگذاشته است.

۱۰ - بهترین پشتیبانی

 


وقتی که هنگام کار با موبایل اندرویدی تان به مشکلی بربخورید، یا باید راه حل آن را از طریق فروم های اینترنتی بیابید یا اینک هبا کمپانی سازنده موبایل خود تماس بگیرید. اما در آیفون، با مراجعه به وبسایت اپل می توانید به دیتابیس عظیمی از مقالات راهنما دسترسی داشته باشید، از طریق چت زنده کمک بگیرید و حتی برای کمک گرفتن حضوری در یکی از فروشگاه های محصولات اپل قرار ملاقات بگذارید.

گوگل ابدا چنین رابطه بی واسطه ای با مشتریانش ندارد.



به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 104

بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد image بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد 1402/12/23

این گوشی احتمالاً در نمایشگر داخلی چین‌خوردگی کمتری خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 96

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 110

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود image تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود 1402/12/22

سامسونگ احتمالاً می‌خواهد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با نمایشگر مربعی طراحی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61