خدمات سایت


متن کامل خبر

هفته سوم لیگ برتر / شکست سنگین پرسپولیس و صدر نشینی سپاهان / شکست نخست استقلال ، یحیی پرسپولیس را به قعر جدول فرستاد

آرشیو
در آغاز هفته سوم نفت و پرسپولیس تهران در مقابل میزبانان خود شکست خوردند
1394/05/23 12:00:22 ق.ظ

در ادامه رقابتهای لیگ برتر و در ایستگاه سوم نتایج حالب توجهی رقم خورد .

سیاه جامگان 1 - نفت تعران 0

نفت تهران که نماینده فوتبال ایران در ادامه رقابتهای لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا میباشد ، پس از نقل و انتقالات پیش از فصل دیگر نشانی از تیم مدعی و پدیده فصل قبل را ندارد و علی منصوریان پس از جدایی یاران کلیدی فصل قبل خود ، هنوز نتوانسته تیم اصلی خود را شناسایی کرده و اماده حضور قدرتمند در ادامه رقابتهای آسیایی و لیگ داخی نماید .

نفت در مشهد و در ایستگاه سوم خود در مشهد مغلوب یاران گمنام و تازه وارد لیگ برتر ، سیاه جامگان شدند که البته میتوان به اشتباه محرز بیرانوند ملی پوش (( پدیده دروازه بانی فصل قبل )) و از دست دادن پنالتی وحید امیری ، دیگر ملی پوش این تیم ،به عنوان نکات کلیدی این شکست اشاره کرد.

ملوان 2- استقلال اهواز0

پس از جدایی امیر قلعه نوعی از هدایت ملوانان ، و حضور حمید استیلی به عنوان سرمربی ، بار دیگر تنها نماینده شمالی کشور در قامت یک مدعی ظاهر شد و موفق شد تیم خوب استقلال اهواز را با دوگل بدرقه کند .

شکست سنگین سرخپوشان در نصف جهان/ این پرسپولیس بردن بلد نیست؟

این بازی برای هر دو تیم از اهمیت خاصی برخوردار بود. شاگردان فرکی می خواستند از سومین بازی خود سومین برد را کسب کنند و از طرفی برانکو باید به شرایز بد دو هفته اول پایان می داد.نیمه اول مسابقه سراسر التهاب و هیجان برای طرفداران دو تیم بود. در حالی که دو تیم در حال محک زدن یکدیگر بودند ، سپاهان روی یک ضد حمله سریع توسط احسان حاج صفی به گل رسید. گل حاج صفی با یک شوت رو پا و به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر رسید. شادی سپاهانی ها خیلی طول نکشید و مهدی طارمی 5 دقیقه بعد از گل حاج صفی روی یک حرکت انفرادی بسیار زیبا دروازه شهاب گردان را باز کرد. بعد از این گل بازی کمی افت کرد. اما یک لحظه خالی شدن سمت چپ خط دفاعی سپاهان توسط گردانی کافی بود تا علیپور با یک استارت سریع و دیدنی و جا گذاشتن گردان توپ را به عالیشاه برساند تا این بازیکن دروازه خالی سپاهان را باز کند.

حرکت علیپور انقدر زیبا بود که همه را یاد استارت سریع گرت بیل در مقابل بارسلونا بیندازد. بعد از این که پرسپولیس پیش افتاد ، زرد پوشان اصفهانی فقط حمله کردند و روی یک ارسال از راست با اشتباه اومانیا به گل رسیدند. دفاع با تجربه پرسپولیس که اولین بازی خود در این فصل برای تیمش را تجربه می کرد با یک گل به خودی بازی را به تساوی کشاند و کار هم تیمی هایش را سخت کرد. دیگر نکته مهم نیمه اول درگیری بود که بین بازیکنان دو تیم در دقیقه 36 اتفاق افتاد. این در گیری در شرایطی به پایان رسید که خلعتبری و علی کریمی از سپاهان و کامیابی نیا از پرسپولیس با کارت زرد داور جریمه شدند. 

نیمه دوم هم مثل نیمه اول با برتری سپاهان آغاز شد. دقیقه 56 مهرداد کفشگری با یک اشتباه توپ را به حریف سپرد و وقتی حاج صفی در موحطه جریمه صاحب توپ شد با خطا او را متوقف کرد و یک کارت زرد هم گرفت تا اشتباه خود را تکمیل کند. ضربه پنالتی سپاهانی ها توسط کاپیتان این تیم ، هادی عقیلی به گل تبدیل شد تا نتیجه 3 بر 2 شود. در ادامه پرسپولیس چند حمله نصفه و نیمه داشت اما به گل نرسید. دقیقه 73 حرکت زیبای حاج صفی ، رسول نویدکیا را در برابر دروازه خالی صادقی قرار داد اما محمد انصاری که جانشین حیدریه شده بود جلوی گل شدن این توپ را گرفت. دقیقه 75 در یک صحنه مشکوک خطای پنالتی روی کامیابی نیا گرفته نشد تا برانکو به شدت عصبانی شود. برانکو در اواسط این نیمه از خرید جدید خود ، بنگستون هم رونمایی کرد. این تعویض هم برای پرسپولیس فایده ای نداشت. در دقیقه 80 کمال کامیابی نیا که تا آن لحظه خوب جنگیده بود با یک پاس به عقب اشتباه خلعتبری را در موقعیت گلزنی قرار داد. این مهاجم هم از فرصتی که نصیبش شده بود بهترین استفاده را کرد و اختلاف را به دو گل رساند. نکته جالب خوشحالی بعد از گل این بازیکن بود که قول هم داده بود این کار را انجام می دهد. در نهایت بازی با همان نتیجه 4 بر 2 به سود سپاهان به پایان رسید تا ناکامی های برانکو و پرسپولیس ادامه داشته باشد.

در دیگر دیدار روز نخست هفته سوم صبا باتری و گسترش فولاد تبریز با تساوی یک بر یک به کار خود خاتمه دادند


استقلال صفر - ذوب‌آهن 2 / یحیی پرسپولیس را به قعر جدول فرستاد/ وای اگر رحمتی نبود

تقابل استقلال و ذوب آهن همیشه از حساسیت قابل توجهی برخوردار بوده و بازی امروز دو تیم هم از این قاعده مستثنی نبود. مظلومی دوست داشت روند پیروزی های تیمش ادامه پیدا کند و از سپاهان 9 امتیازی عقب نماند. از طرفی یحیی که خطر از دست رفتن صندلی اش را حس می کرد فقط برای برد به تهران آمده بود. این نکات باعث شد بازی از همان دقایق ابتدایی جذاب دنبال شود. استقلال مثل بازی با ملوان نیمه اول را هجومی آغاز کرد و چند موقعیت گلزنی هم داشت. جدی ترین موقعیت آبی ها را پروپیچ مهاجم کروات این تیم که بالاخره اجازه بازی پیدا کرده بود ، از دست داد. از نکات جالب بازی در نیمه اول علاقه شدید خسرو حیدری به شرکت در حملات بود و در بعضی صحنه ها او حتی دنبال گلزنی هم بود. ذوب آهن هم موقعیت چندان خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد نکرد و یحیی گل محمدی از بازی بد تیمش اصلا راضی نبود.
اما انگار صحبت های بین دو نیمه گل محمدی تاثیرگذار بود. ذوبی ها از همان ابتدا به فکر گلزنی بودند. در این نیمه مظلومی مهاجم خودش برهانی را بیرون کشید و پس از 60 دقیقه نیمکت نشینی کرار را به زمین فرستاد. دقیقه 63 بود که ذوب آهنی ها مزد بازی هجومی خود را گرفتند و روی اشتباه مگویان ، احسان پهلوان دروازه رحمتی را باز کرد. بعد از این گل دفاع استقلال چند اشتباه دیگر داشت که اگر رحمتی نبود ، اختلاف بیشتر می شد. رحمتی حداقل 2-3 گل را از ذوبی‌ها گرفت و عملكردش بسیار خوب بود. دفاع استقلال نشان داد در برابر خط حمله تیم های قوی هنوز خیلی حرفی برای گفتن ندارد و به نظر باید منسجم تر شود. دقیقه 70 داستان عجیب کرار و استقلال به جای جالبی رسید. هافبک عراقی پس از 10 دقیقه بازی در نیمه دوم روی زمین افتاد و دیگر قادر به ادامه بازی نبود. به نظر او از ناحیه دنده مشکل جدی پیدا کرده بود و حتی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. ذوب آهن هر چقدر در دو هفته اول بد بود نیمه دوم این بازی عملکردی قابل توجه داشت. حملات زیاد آنها باعث شد نظم بازی استقلالی ها به هم بخورد و آنها پاس های اشتباه به یکدیگر بدهند. چیزی که در دو هفته قبل کمتر از آبی ها دیده بودیم.

در دقیقه 77 رشید مظاهری شاهکار خود را تکمیل کرد و چهارمین موقعیت گلزنی را هم از پروپیچ گرفت و او را در گلزنی ناکام گذاشت. مظلومی در نیمه دوم هر چه داشت رو کرد و ریوالدو برزیلی را هم به جای خرسند نیا به بازی فرستاد. اما این تغییر هم تاثیرگذار نبود و استقلال نه تنها به گل نرسید بلکه گل دوم را هم دریافت کرد. مرتضی تبریزی تازه وارد روی از به هم ریختگی دفاع استقلال نهایت استفاده را برد و اختلاف را به دو گل رساند. دفاع استقلال با اشتباهات امروز نشان داد از دفاع پرسپولیس بد تر نباشد بهتر هم نیست. در اواخر نیمه دوم و پس از گل دوم ذوب آهن اهانت طرفداران استقلال به داور نیز شروع شد. باید ببینیم این حرکت تماشاگران از سوی کمیته انضباطی بی جواب خواهد ماند یا خیر؟

با این نتیجه پرسپولیس به قعر جدول سقوط كرد تا با یك امتیاز، ضعیف ترین عملكرد را در میان 16 تیم لیگ داشته باشد. پرسپولیسی‌ها رسیدن به رده شانزدهم را مدیون یحیی گل محمدی سرمربی و بازیكن سابق خود هستند كه توانست استقلال را شكست بدهد و ذوب‌آهن را از رده شانزدهم، بالاتر ببرد.

در سایر دیدارهای این هفته :

تراکتور سازی 1 - راه آهن 1

فولاد 0 - استقلال خوزستان 2

سایپا 2- پدیده 1


به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1172

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 768

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2541

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2896

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2989

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3143

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3028

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4055