خدمات سایت


متن کامل خبر

هفته 4 لیگ برتر / پرسپولیس به یحیی باخت و قعرنشین ماند / نبرد استقلالیها را تهرانی ها بردند / جدول رده بندی

آرشیو
هفته 4 رقابتهای لیگ برتر برگزار شد .
1394/05/30 11:53:18 ق.ظ

در نخستین دیدار این هفته ، نفت تهران به دلیل حضور در رقابتهای باشگاهای آسیا یک روز زودتر به میدا رفت وبا تساوی پرگل 3-3 مقابل ملوان بندر انزلی راهی رقابتهای آسیایی شد .


یک امتیاز حیاتی برای شاگردان اسکوچیچ

سپاهان 1 ـ فولاد 1؛ دراگان ترمز فرکی را کشید


تیم فوتبال فولاد با مقاومت مقابل حملات دامنه دار سپاهان موفق به متوقف کردن زردپوشان شد تا به یکه تازی های این تیم پایان دهد.

این مسابقه در شرایطی به پایان رسید که به نظر سپاهان استحقاق پیروزی در آن را داشت اما شاگردان اسکوچیچ توانستند در نهایت با یک امتیاز به اهواز بازگردند.

هفته چهارم لیگ برتر،ورزشگاه فولاد شهر
داور: محسن ترکی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و علی‎اکبر نوری

سپاهان:
شهاب گردان،عبدالله کرمی،حبیب گردانی،احسان حاج صفی،وریا غفوری،میلاد سرلک(حسین پاپی50)، فوزیل موسی اف ،رسول نویدکیا، علی کریمی ،محمد رضا خلعتبری ومهدی شریفی
سرمربی:حسین فرکی

فولاد:
علیرضا سلیمی، مهدی دغاغله(حسین مالکی 67)، لئوناردو مساریچ ، بهمن کامل، حسین ابراهیمی، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات(جهان تیغ 90)، ماتیاس چاگو، هادی حبیبی نژاد(مهدی بدرلو 60)، یوسف وکیا و امید خالدی
سرمربی:دراگان اسکوچیچ

اخطار:
فولاد - هادی حبیبی نژاد(دقیقه 8)
سپاهان - وریا غفوری(11)

بهترین بازیکن:
بهمن کامل مدافع فولاد با ارائه یک نمایش خوب نقش زیادی در متوقف کردن حمله وران سپاهان داشت.

شرح گل‌ها:
یکـ- صفر(فولاد): دقیقه 32 ساسان انصاری مهاجم فولاد طلسم ناکامی های این تیم را روی یک ضربه سر زیبا از فاصله نزدیک شکست. او روی یک ضربه کرنر پاس دغاغله با ضربه سر را با پیشانی از فاصله نزدیک به گل اول بازی تبدیل کرد و به طرز عجیبی به شادی پرداخت.
یک- یک(سپاهان):کرنر احسان حاج صفی و دفع ناقص مهدی بدرلو، فرصت خوبی را نصیب کرمی کرد تا از فاصله از 10 متری به راحتی دروازه فولاد را باز کند.

شرح بازی:
سپاهان که پس از 3 برد پیاپی برای تثبیت صدرنشینی خود به هر 3 امتیاز این دیدار خانگی نیاز داشت در حالی به مصاف فولاد بحران زده می‌رفت که قبل از بازی هادی عقیلی، کاپیتان ثابت خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و همین امر موجب شده بود فرکی از موسایف به جای او در قلب دفاع سپاهان استفاده کند. سپاهانی که در نیمه اول اصلاً تاکتیک و برنامه در بازی‌اش دیده نمی‌شد بیشتر روی پاس‌های بلند پشت دفاع صاحب موقعیت گلزنی می‌شد که البته هیچ کدام از آنها با بدشانسی تبدیل به گل نشد. اما در حالی که رفته رفته از فشار سپاهان کم می‌شد این فولاد بود که در دقیقه 32 با ضربه سر ساسان انصاری، سپاهانی‌ها را غافلگیر کرد و در فولادشهر از میزبان صدرنشین پیش افتاد.
در نیمه دوم پس از اینکه فرکی با به زمین آوردن پاپی و خروج سرلک عملاً با دو مهاجم یعنی شریفی و خلعتبری برای گل تساوی تلاش کرد. این تغییر تاکتیک سپاهان البته جواب داد و بازی به نفع شاگردان فرکی تغییر کرد. سپاهان که بیشتر از کناره‌ها حملات خود را طراحی می‌کرد بالاخره در دقیقه 66 با ضربه عبدالله کرمی توانست بازی را به تساوی بکشد. زردپوشان اصفهانی حتی پس از گل هم فشار خود را حفظ کردند اما فولادی‌ها هوشیار بودند و با بازی کنترلی که همراه با حملات جسته و گریخته هم بود از شدت حملات سپاهان کاستند تا نتیجه تساوی یک بر یک نتیجه نهایی این بازی باشد.


دقایق حساس:
دقیقه 8: روی پاس تک ضرب حاج صفی، رسول نویدکیا قصد داشت با ضربه چیپ دروازه را باز کند که توپش از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه 11: حاج صفی پا به توپ نفوذ کرد و قصد داشت مانند بازی با پرسپولیس دروازه را باز کند اما سلیمی توپ را دفع کرد.
دقیقه 12: روی ضربه ایستگاهی هادی حبیبی نژاد،وکیا قصد داشت با ضربه سر دروازه را باز کند که توپ با فاصله کمی راهی اوت شد.
دقیقه 15: شوت سرلک از فاصله 20 متری به شکل خطرناکی از کنار دروازه به اوت رفت.
دقیقه 20: نفوذ کریمی به داخل محوطه جریمه فولاد و پاس به بیرون به طرز عجیبی از نقابل پای مهاجم فولاد گذشت و ضربه رسول نویدکیا هم با دخالت بهمن کامل راهی به دروازه فولاد نداشت.
دقیقه 24: ضربه احسان حاج صفی از جناح چپ به شکل خطرناکی عرض دروازه را طی کرد.
دقیقه 36: حسین ابراهیمی با استفاده از غفلت مدافعان سپاهان با گردان تک به تک شد که در محوطه جریمه گردان به خوبی توپ را برگشت داد و شوت برگشتی فولادی ها به بیرون رفت.
دقیقه 44: شوت محکم احسان حاج صفی از پشت محوطه جریمه به سختی توسط علی سلیمی دفع شد. سلیمی روی این توپ دفع نامطمئنی داشت.
دقیقه 44: حرکت عجیب سلیمی در دریبل مهاجم سپاهان نزدیک بود کار دست فولاد بدهد که دخالت بهمن کامل توپ را از محوطه جریمه دور کزد . البته حرکت خلعتبری روی دروازه بان فولاد هم خطا به نظر می رسید.
دقیقه 48:روی نفوذ فولاد از راست و ارسال بازیکن فولاد در محوطه جریمه کرمی در محوطه جریمه روی مهاجم فولاد خطا کرد که فولادی ها اعتقاد داشتند پنالتی بوده است.
دقیقه 61:شوت محکم و سرکش خلعتبری از سمت راست با فاصله میلی متری از گوشه دروازه بیرون رفت.
دقیقه 64: روی ضربه ایستگاهی حاج صفی ،عبدالله کرمی موفق شد دروازه را باز کند اما داور خطا گرفت و گل را مردود اعلام کرد.
دقیقه 78: روی ارسال گردانی از چپ،شریفی در دهانه دروازه ضربه سر زد که با فاصله کمی توپ از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه 84: روی پاس عالی محمدرضا خلعتبری ، شریفی صاحب توپ شد و با پشت سرگذاشتن بدرلو ضربه خطرناکی با پای راست زد که توپ به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:
مصدومیت هادی عقیلی و عدم حضور او در بین 18 نفر امروز سپاهان بزرگترین شوک به حسین فرکی قبل از بازی بود که در نیمه اول هم از این مسئله ضربه خورد.

حاشیه ها:
* لوسیانو پریرا و لئوناردو پادووانی، دو بازیکن برزیلی که هنوز ‌آی. تی. سی. آنها صادر نشده است در جایگاه ویژه فولادشهر حضور داشتند.
* در غیاب عقیلی بازوبند کاپیتانی را احسان حاج صفی بر بازو بسته بود.
* قبل از آغاز بازی در نیمه دوم شهاب گردان با امیرحسین فشنگچی، نیمکت نشین فولاد خوش و بش کرد.
* ابرقویی نژاد، رئیس هیئت فوتبال اصفهان پس از اینکه گل عبدالله کرمی آفساید اعلام شد از طریق تلویزیون جایگاه ویژه پیگیر صحت تصمیم داور بود.
* در دقیقه 63 عبدالله کرمی گل تساوی سپاهان را به ثمر رساند اما داور این گل را به دلیل خطای آفساید مردود اعلام کرد.
* عبدالله کرمی پس از گلزنی خوشحالی نکرد. او سابقه بازی برای فولاد را دارد.
* پس از اینکه نویدکیا در یک صحنه فرصت ضد حمله خوب را با پاس اشتباهش از سپاهان گرفت خلعتبری به او معترض شد.
* احسان حاج صفی در دقیقه 76 در محوطه جریمه فولاد سرنگون شد اما محسن ترکی این پنالتی واضح را اعلام نکرد تا تماشاگران شعار "ترکی حیا کن، داوری را رها کن" سر دهند.
* حسین پاپی و محمدرضا خلعتبری از بازیکنان عصبانی سپاهان بودند که پس از سوت پایان بازی بطری آب را شوت کردند.

طلسم تیم برانکو ادامه دارد

پرسپولیس 1 - ذوب‌آهن 2؛ جنجال فغانی در آزادی


یحیی گل محمدی در آسمان سیر می کند؛ تیم او در دومین بازی پیاپی در استادیوم آزادی باز هم پیروز شد تا با 6 امتیاز جادوی یحیی در نیمه دوم برابر سرخابی ها ادامه داشته باشد.

برانکو ایوانکوویچ که در سه هفته اخیر لیگ برتر آب خوش از گلویش پایین نرفته و هفته هایی عذاب آور را پشت سر گذاشته در حالی پا به آزادی می گذارد که همتایش در نیمکت مقابل با برد روحیه بخش هفته گذشته برابر استقلال به دنبال دومین برد در میدان آزادی است.

استادیوم: آزادی تماشاگر: 30 هزار نفر
داوران: علیرضا فغانی، سعید علی نژادیان و سجاد طوری

پرسپولیس:
سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، رامین رضائیان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، هادی نوروزی، فرشاد احمدزاده(علی علیپور 54) ، امید عالیشاه و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ذوب آهن:
 رشید مظاهری، علی همام، مهدی نژادمهدی، مهدی مهدی پور، حجت حق وردی، مهرداد قنبری، اکبر صادقی، دانیال اسماعیلی فر(مسعود حسن زاده67)، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده(مرتضی تبریزی 67) و کاوه رضایی
سرمربی یحیی گل محمدی

اخطار:
پرسپولیس - فرشاد احمدزاده(50) - محسن بنگر(89)
اخراج:
محسن بنگر(94)


بهترین بازیکن:
رشید مظاهری: دروازه بان ذوبی ها در دومین بازی پیاپی خود در استادیوم آزادی نیز درخشید تا لایق عنوان برترین بازیکن زمین باشد. مقاومت چند باره در برابر حملات طارمی، عالیشاه، احمدزاده و دیگر حمله وران پرسپولیس باعث شد تا تیم او در روزی که سرخپوشان لایق زدن بیش از یک گل باشند تنها یک بار دروازه اش باز شود.

شرح بازی:
تیم برانکو در نیمه دوم هم در دقایق ابتدایی سوار بر جریان بازی درون محوطه جریمه ذوب بارها خودنمایی کرد و البته فرصت سوزی های پیاپی باعث شد تا تنها یک گل به نام این تیم ثبت شود.
در ادامه و زمانی که پرسپولیس به پشتوانه تک گل خود، در جستجوی اولین برد خود در پایان هفته چهارم لیگ برتر بودند این سوشا مکانی بود که در ابتدا با شاهکار خود در خروج از دروازه، باعث شد کاوه رضایی گل تساوی را به ثمر برساند و در ادامه نیز محسن بنگر در صحنه ای مشکوک به زعم داور در محوطه جریمه توپ را لمس کرد تا مسعود حسن زاده از روی نقطه پنالتی گل برتری تیمش را در دقیقه آخر بازی رقم بزند.
این پایان ماجرای قضاوت پر حرف و حدیث فغانی نبود و داور شهر ری تازه بازگشته به لیگ برتر در حالی که برانکو امیدوار بود بنگر در ثانیه پایانی با حضور در محوطه جریمه حریف از قدرت مانور خود روی توپ های بلند استفاده کند، در اولین صحنه، فغانی خطای بنگر روی مظاهری را اعلام کرد و در ادامه با نشان دادن کارت زرد دوم به این مدافع، پرسپولیس را ده نفره کرد.
برانکو خیال بردن در لیگ پانزدهم را ندارد تا همچنان زمزمه اخراج قریب الوقوعش از نیمکت پرسپولیس شنیده شود و در سمت مقابل یحیی گل محمدی بعد از پیروزی شیرین در بازی هفته گذشته برابر استقلال، اینبار مچ پرسپولیس را خواباند تا جادوی او ادامه داشته باشد.


شرح گل:
پرسپولیس یک ذوب آهن صفر : (امید عالیشاه، دقیقه 64): امید عالیشاه ناکامی اش در دقایق گذشته را با ضربه ای دیدنی جبران کرد و شادی را به اردوی پرسپولیسی ها برد؛ حرکات بازیکنان پرسپولیس در جناح چپ و در ادامه پاس مهدی طارمی پشت محوطه جریمه برای عالیشاه با ضربه تک ضربه شماره دو پرسپولیسی ها گل برتری را برای برانکو و شاگردانش رقم زد.
پرسپولیس یک ذوب آهن یک: (دقیقه 76، کاوه رضایی): در حالی که به نظر می رسد خطای اعلام شده به سود ذوبی ها اشتباه بوده باشد، رجب زاده پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت و ارسال او درون محوطه جریمه با اشتباه مکانی، گل تساوی را با ضربه سر کاوه رضایی رقم زد.
پرسپولیس یک ذوب آهن دو: ( دقیقه 90، مسعود حسن زاده): مسعود حسن زاده ضربه پنالتی اعلام شده برای تیمش را در زاویه مخالف حرکت سوشا مکانی وارد دروازه کرد تا یحیی بار دیگر به بازی برگردد.


دقایق حساس:

دقیقه 7: سوشا مکانی در اولین لمس توپ خود در این دیدار پاس بلندی را برای طارمی مهیا کرد که این مهاجم در جدال با مظاهری ناکام بود و موفق به دریبل دروازه بان ذوب نشد.
دقیقه 10: ارسال ضربه ایستگاهی توسط امید عالیشاه از جناح راست در آستانه ورود به دروازه توسط مدافعان ذوب به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 11: ضربه کرنر در یک رفت و برگشت توسط اومانیا پشت محوطه جریمه برای نوروزی ساخته شد و ضربه فنی کاپیتان پرسپولیس به تیرک دروازه ذوب خورد تا آه از نهاد هواداران تشنه گل این تیم بلند شود.
دقیقه 13: شوت محکم بازیکنان ذوب از پشت محوطه جریمه در حالی که در بین راه به یکی از مدافعان پرسپولیس برخورد کرده بود با واکنش سوشا مکانی به کرنر فرستاده شد.
ذقیقه 16: حرکت پا به توپ مهدی طارمی پشت محوطه جریمه با ضربه پای چپ این بازیکن همراه بود که توپ به راحتی در اختیار مظاهری قرار گرفت.
دقیقه 18: ضربه ایستگاهی برای ذوب آهن را مهدی رجب زاده از جناح چپ برای این تیم، مستقیما به سمت دروازه نواخت که توپ کاپیتان ذوبی ها با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 21: حرکات پا به توپ زیبا طارمی درون محوطه جریمه با جا گذاشتن نژاد مهدی و مظاهری همراه بود و در نهایت این بازیکن خودخواهانه و به شکلی عجیب از درون شش قدم توپش را در آستانه دروازه خالی به آسمان زد.
دقیقه 38: در حالی که دو تیم بعد از حملات ابتدای بازی، دقایقی را با ارسال پاس های اشتباه پشت سر می گذاشتند این فرشاد احمدزاده بود که با ضربه ای سرضرب قصد داشت دروازه ذوب را باز کند اما توپش با اختلافی زیاد به بیروون رفت.
دقیقه 40: فرشاد احمدزاده دو دقیقه بعد نیز در فرصت مناسب گلزنی قرار گرفت که ضربه فریبنده او با دفع خوب رشید مظاهری همراه بود و در ادامه برانکو و شاگردانش اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که فغانی دستور به ادامه بازی داد.
دقیقه 42: حرکت کمال کامیابی نیا پشت محوطه جریمه با دخالت نژاد مهدی باعث سرنگونی این بازیکن شد که فغانی باز هم دستور به ادامه بازی داد و این تصمیم خشم هواداران و برانکو را در پی داشت.
دقیقه 52: باز هم حرکات پا به توپ حمله وران پرسپولیس موقعیت خوبی برای گلزنی این تیم به وجود آورد و امید عالیشاه با عبور از سد مدافعین ذوب در نهایت ضربه اش را نواخت که توپ با برخورد به تیرک افقی راهی اوت شد.
دقیقه 55: خطای ذوبی ها روی طارمی را فغانی اعلام ضربه خطای پنالتی برای پرسپولیس کرد که این ضربه را امید عالیشاه را به وسط دروازه و به شکلی مبتدیانه نواخت که رشید مظاهری موفق به دفع آن شد و فرصت برای این تیم از دست رفت.
دقیقه 57: دقیقا دو دقیقه بعد هم این مهدی طارمی بود که با فرار خوب خود پاس در عمقی را برای عالیشاه مهیا کرد که این بازیکن بار دیگر در مصاف با مظاهری ناکام ماند و توپ را به بدن دروازه بان ذوب کوبید.
دقیقه 60: ارسال امید عالیشاه درون محوطه جریمه را علی علیپور به سمت دروازه ذوب نواخت که ضربه اش در بین راه مدافعان حریف برخورد کرد و تبدیل به یک کرنر شد.
دقیقه 67: حرکات پا به توپ عالیشاه و پاس عمقی او برای طارمی را، مهاجم بوشهری پرسپولیس بار دیگر به صورت عرضی در شش قدم برای او مهیا کرد اما عالیشاه در یکی از بدشانس ترین روزهایش این فرصت را از دست داد.
دقیقه 80: حمله پرسپولیسی ها اینبار هم ثمری نداشت و ضربه مهدی طارمی از شش قدم را نژاد مهدی در آستانه ورود به دروازه با تکلی دیدنی به کرنر فرستاد.. طارمی با دریبلی سرپا درون شش قدم توپ را روی پای راست خود مهیا کرد و ضربه اش البته در نهایت با تکل مدافع ذوب به کرنری برای سرخپوشان تبدیل شد.
دقیقه 89: در یک صحنه مشکوک محسن بنگر که برای پوشش رضاییان به سمت راست محوطه جریمه رفته بود روی تکلی که برای دفع توپ تبریزی رفته بود توپ را با دستانش لمس کرد که فغانی در سوت خود دمید و برای ذوبی ها اعلام پنالتی کرد.

روز خوب اهواز کامل شد

استقلال خوزستان 1 - سایپا 0، شاگردان ویسی به رده دوم صعود کردند


تیم فوتبال استقلال خوزستان با پیروزی برابر سایپا در هفته چهارم لیگ برتر به رده دوم جدول رده بندی قرار گرفت.

شاگردان عبدالله ویسی در همان نیمه اول از روی نقطه پنالتی از حریفشان جلو افتادند اما در نیمه دوم اخراج وحید محمدزاده از سایپا باعث شد که این تیم نتواند به بازی با برگردد. حالا ویسی با کسب سومین پیروزی متوالی رویای روزهای بزرگ را برای تیمش در سر می پروراند.

هفته چهارم لیگ پانزدهم، ورزشگاه :غدیر اهواز

داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: مهدی الوندی و فرهاد مروجی
اخطار : وحید محمدزاده (سایپا) - حمدالله عبدان (84 اس خوزستان)
اخراج: وحید محمدزاده 50
استقلال‌خوزستان: فرناندو خسوس،محمد طیبی،موسی کولیبالی،میثم دورقی(75-حمدالله حمدالله ابدام)،حکیم نصاری،رحیم زهیوی(64 -فرشاد جانفزا) ،حسن بیت سعید،عقیل کعبی،روح الله سیف اللهی،سید جلال عبدی و فرشاد سالاروند (53 - عبالهادی خنیفر)
سرمربی:عبدالله ویسی

سایپا: رادکو زودکوویچ،وحید محمدزاده، حامد شیری ، ابراهیم شکوری ،روزبه شاه علی دوست،مجید ایوبی،علی زینالی،ابراهیم صادقی(67 - مسعود ابراهیم زاده)،غلامرضا رضایی، ، رضا نوروزی (56- جواد نکونام) و سجاد مشکل پور
سرمربی: مجید جلالی


شرح گل:
 1-0 ( سیف اللهی دقیقه 32 ): سیف اللهی از روی ضربه پنالتی و در حالی که دروازه بان بوسینیایی سایپا مسیر توپ را درست حدس زده بود گل اول استقلال خوزستان را به ثمر رساند.

دقایق حساس:
دقیقه 13: سانتر عالی ابراهیم صادقی را سجاد مشکل پور از 2 قدمی دروازه به بیرون زد تا بهترین موقعیت دو تیم برای گلزنی از دست برود.
دقیقه 19 : روح الله سیف اللهی در موقعیت عالی تک به تک قرار گرفت و ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد.
دقیقه 24 : سانتر ابراهیم صادقی از نقطه کرنر را وحید محمدزاده با یک ضربه آرام به دروازه استقلال خوزستان زد و نتوانست خطر جدی روی دروازه این تیم ایجاد کند.
دقیقه 31 : فرار بیت سعید از سمت چپ باعث شد و روزبه شاهعلی دوست روی او خطا کند و یک پنالتی برای تیمش گرفت.
دقیقه 50 : وحید محمدزاده روی خطایی که روی سیف اللهی انجام داد از داور کارت زرد دوم گرفت و از زمین بازی اخراج شد هرچند زهیوی نتواست ضربه خوبی را بزند.
دقیقه 54 : زهیوی و سیف اللهی توپ با حرکات ترکیبی توپ را به سالاروند رساندند اما او شوتش را به آرمی به دست دروازه بان زد.
دقیقه 62 : فرار حسن بیت سعید از سمت چپ روح الله سیف اللهی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما او توپ از پایش جدا شد و این موقعیت عالی از دست رفت.
دقیقه 66 : حکیم نصاری را روی حرکت فردی از پشت محوطه جریمه شوت کرد اما ضربه اش با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 82 : بازهم حکیم نصاری در موقعییت که کسی جلویش را سد نکرده بود با بی دقتی توپ را به بیرون زد.
دقیقه 83: شوت دیدنی میلاد میداوودی را خسوس به سختی از دروازه بیرون کشید.
دقیقه 85: ضربه ایستگاهی میداوودی با اختلاف زیاد به بیرون رفت و تا شاگردان جلالی همچنان در حسرت گلزنی باقی بمانند.
دقیقه 92 : شوت دیدنی بیت سعید را دویویکویچ به سختی مهار کرد تا شکست سایپا سنگین تر نشود.

بهترین بازیکن: حسن بیت سعید
این بازیکن یک پنالتی حیاتی برای تیمش گرفت و نقش پررنگی در صعود تیمش به رده دوم جدول رده بندی ایفا کرد.علاوه بر این او در طول بازی بارها دفاع سایپا را بهم ریخت و اجازه نداد آنها روی حملات جلو بروند. البته روح الله سیف اللهی هم از بازیکنان تاثیرگذار تیمش بود چون هم یک گل زد و هم یک بار تیر دروازه سایپا را به لرزه درآورد.

اتفاق ویژه:
عبدالله ویسی که در 2 فصل گذشته موفق به بقای استقلال خوزستان در روزهای آخر شد، حالا می خواهد ثابت کند که می تواند یک مربی جوان موفق در لیگ برتر باشد.
بازهم بیت سعید عبدالله ویسی را نشان داد. او با پنالتی که از سایپایی گرفت نقش پررنگی در موفقیت تیمش در نیمه اول داشت.
مجید جلالی که همیشه از علاقه خود به فوتبال هجومی صحبت می کند در نیمه اول نتوانست موقعیت زیادی روی دروازه حریف خود ایجاد کند.
سایپا در آستانه اولین شکست فصل خود قرار گرفته است و باید دید مجید جلالی برای نیمه دوم چه برنامه ای را برای فرار از شکست خواهد داشت.

حاشیه ها:
*جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی و شماره 6 سایپا در این بازی روی نیمکت نشسته است.
*حامد فلاح زاده که بهترین عملکرد را دربین دروازه بانان لیگ برتر داشته در این بازی روی نیمکت نشسته و دروازه بان بوسنیایی اولین بازی اش را برای این تیم انجام می دهد.


اولین برد گسترش را خطیبی رقم زد

گسترش 1 ـ سیاه جامگان صفر؛ پیروزی 10 نفره

گسترش فولاد توانست در یک دیدار نزدیک سیاه‌جامگان را با یک گل شکست دهد و در جدول لیگ پنج امتیازی شود.

هفته چهارم لیگ پانزدهم،ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد
داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: حسین طالقانی و سعید آل‌وردی
اخطار: داریوش شجاعیان (18-گسترش) سعید مهدی پور (27-سیاه جامگان) مصطفی اکرامی (گسترش 34) محمد ابراهیمی ( گسترش 64 ) مگنو باتیستا (71 گسترش) محسن فروزان(78 سیاه‌جامگان)
اخراج: محمد ابراهیمی (79 گسترش فولاد)

گسترش‌فولاد: گئورگی گئورگیف،سید امید نظامی پور،مگنو باتیستا،مهدی کیانی،مرتضی اسدی،محمد ابراهیمی،شهرام گودرزی،محمد نصرتی،داریوش شجاعیان،مصطفی اکرامی و سعید دقیقی(49 محمد أمین درویشی)(90 محسن حسینی)
سرمربی:فراز کمالوند

سیاه‌جامگان: محسن فروزان، میثم  حسینی، سعید مهدی پور، احمد کامدار (75 پیمان میری )، محسن دلیر، رضاشربتی ( 49 سعید واسعی)، علیرضا نقی زاده، امیرحسین صدقی(49 سجاد رهبر ) ، بهروز افشار، فرزاد زامهران و رضا عنایتی
سرمربی:رسول خطیبی

شرح بازی:
گسترش فولاد سرانجام اولین پیروزی این فصل را به دست آورد. آنها پس از ناکامی در به ثمر رسیدن پنالتی با تیزهوشی داریوش شجاعیان از حریف پیش افتادند و تا پایان هم این نتیجه را حفظ کردند. سیاه جامگان البته تلاش زیادی برای تغییر نتیجه انجام داد اما شاگردان خطیبی که مربیانشان را در کنار خط نداشتند، موفق به گلزنی نشدند. گسترش در نیمه دوم هم تقریبا بازی را در دست داشت و حتی با وجود از دست دادن یک یار چندان از سوی حریف تهدید نشد تا رسول خطیبی در ورزشگاهی که از آن خاطره زیادی دارد، سومین شکست فصل را بپذیرد.
بهترین بازیکن: مهدی کیانی هافبک دفاعی گسترش نمایش خوبی در این بازی داشت و در جنگ های میانی میدان برتری تیمش را رقم زد. البته باید از داریوش شجاعیان هم تقدیر کرد که شجاعانه و روبه جلو بازی کرد.
شرح گل:
1 ـ صفر (گسترش): مدافعان گسترش در دقیقه 19 در یک صحنه غیرضروری روی ابراهیمی اقدام به خطا کردند که داور این صحنه را خطا تشخیص داد. ضربه پنالتی را مگنو باتیستا به دروازه سیاه جامگان زد که فروزان آن را مهار کرد اما شجاعیان در برگشت توپ را به گل اول تیمش تبدیل کرد.

دقایق حساس:
دقیقه 2: شهرام گودرزی وارد محوطه جریمه شد ولی توپ او را دفع کردند که ابراهیمی پا به توپ شده و در داخل محوطه جریمه متوقف شد ولی داور خطا را بیرون محوطه تشخیص داد.
​دقیقه 3: ضربه آزاد محکم محمد نصرتی به به افشار زاده برخورد کرد که شدت ضربه موجب مصدومیت او شد تا بازی متوقف شود.
دقیقه 6: ارسال ابراهیمی را شهررام گودزی با ضربه سر به اوت زد.
دقیقه 10: سعید دقیقی در چند قدمی دروازه صاحب توپ شد ولی توپ را به بیرون زد تا بدین ترتیب یک موقعیت خوب را از دست بدهد.
دقیقه 15: یک و دوی زیبای ابراهیمی با دقیقی و نفوذ ابراهیمی باعث شد موقعیت خطرناکی خلق شود.
دقیقه 35: دفع ناقص گئورگیف و دخالت محسن دلیر موقعیت خطرناکی را روی دروازه گسترش ایجاد کرد و در یک نوبت دروازه بان و مدافعان گسترش گسترش توپ را به زحمت به کرنر فرستادند تا این موقعیت خطرناک راهی به دروازه میزبان پیدا نکند.
دقیقه 35: حرکت پا به توپ علیرضا نقی زاده و پاس او به زامهران با یک ارسال عالی همراه بود که رضا عنایتی با ضربه برگردان توپ را به بیرون زد.
دقیقه 45:گودرزی پا به توپ حرکت کرد اما توپ او که از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه زده شد به بیرون رفت.
دقیقه 64: درویشی پا به توپ وارد محوطه جریمه شد اما قبل از ایجاد خطر توسط کامدار مهار شد .
دقیقه 77: محسن فروزان با یک شیرجه عالی روی ضربه ابراهیمی دروازه تیمش را از خطر باز شدن نجات داد.
دقیقه 78: محمد ابراهیمی به دلیل تمارض و اخطار دوم از بازی اخراج شد و تیمش را 10نفره کرد.
دقیقه 87: ضربه پیمان میری از پشت محوطه جریمه با فاصله زیاد از کنار دروازه گسترش بیرون رفت.
دقیقه 87: شوت تماشایی شجاعیان با پای چپ از فاصله 30 متری با شیرجه محسن فروزان به کرنر رفت.
دقیقه 89: محسن حسینی مدافع گسترش برای حفظ نتیجه جانشین درویشی مهاجم تیم شد.
اتفاق ویژه:
 رضا کرمانشاهی داور بازی گسترش و سیاه جامگان روز پرکاری را پشت سر گذاشته است و این بازی علاوه بر اخراج رسول خطیبی به دلیل اعتراض محمد ابراهیمی را هم از زمین اخراج کرده است.

حواشی:
*قبل از این دیدار رسول خطیبی که فصل پیش در تبریز حضور داشت و تا مقطعی از فصل مربی تراکتورسازان بود توسط هواداران مورد تشویق قرار گرفت.
*خطیبی به دلیل اعتراض به داوری از سوی داور بازی اخراج شد تا بدین ترتیب اولین اخراجی تیمش لقب بگیرد.
*احمد امیر کامدار به دلیل مصدومیت از ادامه بازی باز ماند و به ناچار تعویض شد .

در ادامه رقابتهای این هفته در مشهد پدیده با گل دقایق پایانی بر تیم قدرتمند تراکتور سازی  تبریز  غلبه کرد و در تهران راه آهن با نتیجه دو بر یک  صبای قم را شکست داد.

و در آخرین دیدار این هفته همنامان استقلال تهران و اهواز در گرمای اهواز به مصاف هم رفتند :


صعود استقلال به رده سوم جدول رده بندی

استقلال 2 – استقلال اهواز یک، پیروزی دشوار برابر برادر خوانده

آبی پوشان تهرانی امروز با ترکیب متحول شده خود امروز به مصاف همتای اهوازی خود می روند و به امید سومین پیروزی خود در هوای گرم اهواز، با این تیم روبرو می شوند و در طرف مقابل نیز اهوازی ها پس از یک برد، یک تساوی و یک باخت امروز با پیروزی در مقابل آبی پوشان پایتخت نشین می خواهند از باقی تیم های لیگ برتری زهرچشم بگیرند.


استادیوم غدیر اهواز
داور: محمدرضا اکبریان کمک داوران: حمید غمزه – حسن یوسفی


استقلال اهواز:
پرویز کریمی، محمد اسماعیل نظری، سعید سالارزاده، مبین میردورقی، طالب ریکانی، عادل کلاه کج، فرزاد آشوبی، حسین بهرامی، میلاد پاک پرور(شاهین مجیدی68) و محسن حمیدی(علی بیگدلی 86) و حمزه خذیراوی
سرمربی: سیاوش بختیاری زاده

استقلال تهران:
سید مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، امین حاج محمدی، میلاد فخرالدینی، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، جابر انصاری(مگویان 96)، ریوالدو(پروپجیچ63) ، بهنام برزای(محسن کریمی 69)، روزبه چشمی
سرمربی : پرویز مظلومی

اخطار:
استقلال تهران - عمران زاده(36) - میثم مجیدی(87)
استقلال اهواز - محمد اسماعیل نظری(60) - محسن حمیدی(67)

اخراج:
محمد اسماعیل نظری(91)
 
شرح بازی:
شاگردان پرویز مظلومی در نیمه اول عملکرد خوبی نداشتند و نتوانستند موقعیت زیادی روی دروازه حریف ایجاد کنند اما در نیمه دوم با آمدن محسن کریمی و پروپجیچ ورق بازی برگشت و توانست به پیروزی برسد شاید این از خوش شانسی آبی ها باشد که داور 5 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد تا میثم مجیدی بتواند در دقیقه 93 گل سرنوشت ساز استقلال را به ثمر برساند. شاگردان مظلومی با این پیروزی با روحیه خوب به تعطیلات می روند و می توانند در تعطیلات لیگ روی نقاط ضعف خود کار کنند.


شرح گل ها:
1 - 0 استقلال تهران:
محسن کریمی که ثانیه هایی قبل به بازی فراخوانده شده در اولین حرکت خود روی پاس جابر انصاری در محوطه جریمه، موفق شد دروازه پرویز کریمی را باز کند.
1 - 1 استقلال اهواز: استقلالی های تهران که در شادی گل خود به سر می بردند، در اولین حمله اهوازی ها غافلگیر شدند و روی خطایی که حاج محمدی روی مهاجم استقلال اهواز انجام داد یک ضربه ایستگاهی به شاگردان بختیاری زاده هدیه داد. این ضربه را طالب ریکانی به زیبایی از زیر پای دیوار دفاعی استقلال وارد دروازه رحمتی کرد.
2 - 1 استقلال تهران: دقیقه 93 میثم مجیدی روی سانتر خسرو حیدری صاحب توپ شد و با یک بغل پای دقیق دروازه استقلال اهواز را باز کرد و تیمش را در دقایق پایانی پیش انداخت.

دقایق حساس:
دقیقه 7 : فرار محسن حمیدی از سمت راست می توانست استقلال اهواز را با یک موقعیت خوب روبرو کند اما حنیف عمران زاده توپ او را قطع کرد.
دقیقه 12 : خسرو حیدری چند بازیکن را پشت محوطه جریمه دریبل کرد اما پاسش را بازیکنان استقلال اهواز قطع کردند.
دقیقه 20 : شوت عادل کلاه کج از روی یک ضربه ایستگاهی را مهدی رحمتی در 2 مرحله و به سختی مهار کرد.
دقیقه 22 : حمزه خزیراوی یکی دو بازیکن استقلال را دریبل زد اما درست زمانی که می خواست توپ را به سمت دروازه بزند، روزبه چشمی توپش را به بیرون فرستاد.
دقیقه 24 : سانتر عادل کلاه کج را مدافعان استقلال برگشت دادند اما ضربه محسن حمیدی در برگشت با بی دقتی به بیرون رفت.
دقیقه 38 : پاس به عقب اشتباه مبین میر دورقی داشت بهنام برزای را صاحب یک موقعیت تک به تک می کرد اما خروج به موقع پرویز کریمی موقعیت را از استقلالی ها گرفت.
دقیقه 42 : پاس عمقی عادل کلاه کج در اختیار خزیراوی قرار گرفت اما توپش را با بی دقتی به بالای دروازه زد.
دقیقه 45 : عادل کلاه کج یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ را مستقیم به سمت دروازه زد و مهدی رحمتی به زحمت توپ را دفع کرد.
دقیقه 45+2 : شوت پای چپ انصاری از فاصله 8 متری با پای پرویز کریمی به بیرون رفت.
دقیقه 48 : پرویز کریمی ستاره تیمش شد. او ضربه امید ابراهیمی را دفع کرد و در ادامه توپ جابر انصاری را هم به زیبایی مهار کرد تا ناجی تیمش بشود.
دقیقه 53 : پاس عمقی زیبای ریوالدو به بهنام برزای رسید اما شوت او عرض زمین را طی کرد و در سمت راست به خسرو حیدری رسید.
دقیقه 60 : شوت فرزاد حاتمی قبل از رسیدن به خط دروازه به امین حاج محمدی برخورد کرد.
دقیقه 81 : حرکات ترکیبی استقلال در میانه میدان توپ را در داخل محوطه جریمه به پروپجیچ رساند، پاس به بیرون او را جابر انصاری با پای راست با اختلاف کم به بیرون زد.
دقیقه 87 : شوت دیدنی عادل کلاه کج از روی یک ضربه ایستکاهی با اختلاف کم به بیرون رفت و استقلال اهواز بهترین فرصت را برای گلزنی از دست داد.
دقیقه 90 ، پای دیدنی امید ابراهیمی محسن کریمی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما او با بی دقتی نتوانست دروازه استقلال خوزستان را باز کند.
دقیقه 97 : محسن کریمی دروازه خالی را به جابر انصاری داد و او در صحنه ای عجیب نتوانست دروازه خالی را باز کند.


حاشیه:

*تماشاگران استقلال اهواز پیش از شروع بازی به شدت به مهدی رحمتی توهین کردند که این موضوع بسیار عجیب بود.
*غیبت سعید قزل و محمدغلامی از اتفاقات عجیب این بازی است. گفته می شود آنها به خاطر مسائل مالی هم اکنون در اهواز نیستند.
*در حالی که اهواز به شهر استقلالی ها معروف است، تنها 3 هزار تماشاگر در استادیوم حضور دارند که این موضوع جای تعجب دارد.
*هوای اهواز چیزی حدود 49 درجه است و قرار است داور یک بار در بین هر دو نیمه به بازیکنان وقت استراحت بدهد تا آنها بتوانند آبی بنوشند.

جدول رده بندی لیگ برتر
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1177

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 775

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2551

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2903

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3000

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3158

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3034

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4061