خدمات سایت


متن کامل خبر

در ایران اتفاق افتاد : کنترل منزل با تلفن همراه/ معرفی یک سیستم هوشمند سازی خانه

آرشیو
محققان ایرانی موفق به ساخت سیستم هوشمند سازی خانه شدند تا بتوان بدین واسطه منزل را با تلفن همراه کنترل کرد.
1394/06/02 12:02:00 ب.ظ

علی فتی، رئیس پارک علمی و فناوری استان هرمزگان با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: متخصصان یک واحد فناور در این پارک علم و فناوری اقدام به طراحی و ساخت تجهیزاتی برای هوشمندسازی ساختمان کردند که بسیاری از مشکلات سیستم های موجود در یک خانه به وسیله آن حل شده است.

وی در خصوص «سیستم خانه هوشمند پی جی تیک» افزود: خانه هوشمند «پی جی تیک» نماد پیشرفت تکنولوژی در قرن جدید و در عرصه اتوماسیون ساختمان است.

وی با بیان اینکه سیستم هوشمند پی جی تیک، برای نیازهای روزمره جهت افزایش آرامش و امنیت و کاهش استرس در منزل کاربردی است، اظهار داشت: با نصب سیستم خانه هوشمند پی جی تیک برنامه ریزی، نگهداری و حفاظت خانه به یک مغز متفکر کامپیوتری سپرده می شود.

رئیس پارک علمی و فناوری استان هرمزگان اظهار داشت: در سیستم خانه هوشمند پی جی تیک با استفاده از سنسورهای مختلفی که در منزل نصب شده می توان در هر زمان و مکانی با استفاده از برنامه های از پیش تعیین شده (و انتخاب شده توسط صاحبخانه) از روشن یا خاموش بودن لامپ‌ها، وضعیت تجهیزات برقی، شیرگاز و مواردی از آن قبیل مطلع شد.

به گفته وی، همچنین در صورتیکه هر یک از درب‌ها و یا پنجره‌های خانه باز باشد به صاحبخانه اطلاع داده می شود و در صورت نیاز آژیر خطر به صدا در می‌آید.

وی با بیان اینکه با استفاده از این دستگاه می توان از آبیاری گلدان ها در خانه نیز مطمئن شد، افزود: علاوه بر اینها سیستم خانه هوشمند می تواند زمان پخش برنامه مورد علاقه اعضای خانواده در یک منزل را یادآوری کند و شبکه تلویزیون را تغییر ‌دهد. البته این دستگاه قادر است برنامه تلویزیونی مورد نظر را به هنگام عدم حضور در منزل ضبط ‌کند.

فتی گفت: همچنین برای تغییر شبکه تلویزیون و یا کم و زیاد کردن صدای ضبط صوت نیازی به کنترل نیست و پی جی تیک می تواند به جای کنترل تلویزیون به کاربرده شود.

وی با بیان اینکه در سیستم خانه هوشمند پی جی تیک سنسورهای لرزه نگاری در نظر گرفته شده است، تاکید داشت: در صورت وقوع زمین لرزه، ضمن اخطار به صاحبخانه، شب هنگام، بلافاصله لامپ های منزل را روشن کرده و درب‌های خروجی را برای عبور باز می کند.

وی با بیان اینکه کنترل منزل با استفاده از پی جی تیک با گوشی تلفن همراه امکان پذیر است، افزود: نصب تمام تجهیزات پی جی تیک حتی در ساختمان قدیمی با کمترین تغییرات امکان پذیر است.

به گزارش مهر، شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان هرمزگان با همکاری چندین تن از دانش آموختگان دانشگاههای صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جهت ساخت پی جی تیک اقدام کرده اند.

این سیستم ضمن دریافت گواهی ثبت اختراع ، موفق به کسب رتبه اول در جشنواره علم تا عمل شده است.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 108

بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد image بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد 1402/12/23

این گوشی احتمالاً در نمایشگر داخلی چین‌خوردگی کمتری خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98

تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد image تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد 1402/12/20

گوشی جدید پوکو شاید همان ردمی نوت ۱۳R پرو باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت image اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت 1402/12/19

در بین سال‌های 2018 تا 2022، رتبه اول در اختیار تیک‌تاک بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد image مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد 1402/12/19

ایسوس ذن‌فون 11 اولترا به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید image ۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید 1402/12/16

اپل با انتشار iOS 17.4 و iPadOS 17.4 دو آسیب‌پذیری امنیتی مهم را در این سیستم‌های عامل برطرف کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 47