خدمات سایت


متن کامل خبر

سایه هوشمند برای شیشه اتومبیل ساخته شد / عکس

آرشیو
«کانتی ننتال»؛ سازنده قطعات خودرو، اولین شیشه نیمه هوشمند را برای ایجاد سایه در برابر نور ساخت.
1394/09/22 06:07:54 ب.ظ

شیشه هوشمند این خاصیت را دارد که با فشار یک دکمه، سایه‌ای ملایم را روی شیشه ایجاد کند و بدین ترتیب مانع ورود نور شدید به داخل اتومبیل شود.

شیشه هوشمند، حفظ حریم خصوصی، راحتی داخل اتومبیل و بسیاری ویژگی‌های مثبت دیگر را برای راننده و سرنشینان هنگام نشستن، فراهم می‌کند.

البته در سال 2007 کمپانی Hino Motors شیشه تقریباً مشابهی را فقط برای سقف (سان روف) عرضه کرده بود اما این شیشه هوشمند برای شیشه‌های بغل و... بکار گرفته‌شده است.

فناوری جدید با تزریق فیلم‌های مخصوص مجهز به ذرات در لایه‌های تعریف‌شده شیشه توسعه‌یافته است و با زدن دکمه، ذرات به‌طور سیستماتیک چینش موازی می‌شوند و پنجره یا شیشه موردنظر تاریک یا روشن می‌شود.

آندریاس ولف مدیر ارشد در کمپانی کانتی ننتال/ Continental می‌گوید این روش منحصربه‌فرد برای اعمال حریم خصوصی افراد در اتومبیل است که می‌تواند مانع از تابش نور زیادی به داخل نیز شود و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی شود بدین‌صورت که استفاده از کولر در هوای گرم کمتر می‌شود . نیاز به سیستم تهویه مطبوع کمتر شده و مصرف انرژی بهینه می‌شود.

به گفته این مقام، در هر کیلومتر می‌توان جلوی تولید 4 گرم گاز CO2 را گرفت و در ماشین‌های الکترونیکی مصرف برق نیز 5.5 درصد کاهش پیدا می‌کند.

مسئولان پروژه از هوشمندتر شدن شیشه گفته‌اند که بر اساس میزان نور بیرونی ، شیشه خود را کم سایه و پر سایه می‌کند. هرچند فعلاً فیلم نصب‌شده روی شیشه تم آبی دارد اما به‌زودی رنگ‌های دلخواه برای آن تعریف می‌شود که از طریق سیستم لمسی مدیریت خواهد شد.

قرار است در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس/CES 20 16 در ژانویه 2016 نمونه ای از این شیشه به نمایش گذاشته شود.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • شیشه هوشمند,
  • ماشین هوشمند,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32