خدمات سایت


متن کامل خبر

آمار رسمی فدراسیون فوتبال کفاشیان:قطعا سهمیه آسیایی ایران کم می شود

آرشیو
سایت فدراسیون فوتبال نوشت : کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش عملکرد باشگاه های مختلف را طی سالهای 2012 تا 2015 و نحوه محاسبه سهمیه ها در سال 2017 و 2018 را اعلام کرد.
1394/09/30 06:34:10 ب.ظ

نحوه محاسبه سهمیه حضور باشگاه های ایران در مسابقات ليگ قهرمانان آسیا برای سالهای 2017 و 2018 از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد. در نامه ارسالی از AFC نحوه امتياز دهی به اين شرح است که از 100% امتيازات داده شده 70% آن مربوط به عملکرد فنی باشگاه های حاضر در مسابقات و 30% باقيمانده امتيازات مربوط به عملکرد فنی تيم ملی کشورهای عضو است. 
نکته مهم اينکه بر همين اساس مجموع امتیاز عملکرد فنی باشگاه ها در هر سال برای هر کشور محاسبه و مجموع آنها طی دوره زمانی مشخص ميزان سهميه آن کشور در سالهای آتی را مشخص خواهد کرد.
لازم به توضيح است میزان سهميه تيم های باشگاهی ايران در مسابقات ليگ قهرمانان آسیا برای حضور اين تيم های در مسابقات سالهای 2017 و 2018 مطابق با فرمول فوق محاسبه و تعيين خواهد شد و بنا بر اعلام قبلی و در مجموع 100% امتیازات اختصاص يافته ایران در جايگاه سوم قرار دارد و رده بندی اعلام شده با امتيازات اعلامی به اين شرح است:
1- کره جنوبی: 89.838 امتیاز
2- عربستان: 89.217 امتياز
3- ایران: 78.153 امتیاز
4- امارات: 77.314 امتياز
5- ژاپن: 74.314 امتياز
مهمترين نکته در اين رده بندی فاصله يک امتيازی امارات با ايران و فاصله 4 امتیازی ژاپن با ایران است.
با توجه به احراز رتبه نخست توسط تيم ملی فوتبال ايران در رنکينگ فيفا و رتبه اول در آسیا، 30% امتياز مربوط به تيم ملی در اختيار ایران قرار گرفته و 70% باقيمانده منوط به عملکرد فنی تيم های باشگاهی است که در ادامه توضيحات مربوط به آن آمده است.
براساس امتيازات کسب شده توسط تيم ملی و باشگاه های ايرانی حاضر در ليگ قهرمانان آسیا که مطابق با عملکرد فنی آنها و طی سالهای 2011 تا 2014 محاسبه شده است، فوتبال ایران سه سهميه مستقيم و يک سهميه پلی آف دارد که در واقع بالاترين میزان سهميه های اختصاص یافته به کشورهای آسیایی است. با توجه به عملکرد فنی باشگاه های ايرانی حاضر در ليگ قهرمانان آسیا طی اين سالها نيز (3+1) سهميه برای سالهای 2015 و 2016 برای ایران در نظر گرفته شده است و باشگاه های ايرانی حاضر در اين مسابقات از هم اکنون می بايست به فکر حضوری پرقدرت در اين مسابقات در سال 2016 باشند. چرا که ملاک اصلی AFC عملکرد فنی اين باشگاه ها و تیم ملی است که سهميه مسابقات را برای سالهای 2017 و 2018 را مشخص خواهد کرد.
لازم به يادآوری است که مطابق قوانين مسابقات ليگ قهرمانان، قاره آسیا به دو بخش شرق و غرب تقسیم شده است. تيم های اول و دوم هر گروه به لحاظ امتياز، سه سهميه مستقيم و يک سهميه غیرمستقيم خواهند داشت و تيم های سوم و چهارم دارای دو سهميه مستقيم و دو سهميه غیرمستقيم خواهند بود و تيم پنجم نیز حداکثر يک سهميه مستقيم و دو سهميه غیر مستقيم دارند و به همين ترتيب سایر تيم های نيز با سهميه های کمتر به اين مسابقات راه خواهند یافت.
بنا بر اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا سهميه سالهای 2017 و 2018 براساس عملکرد فنی باشگاه ها طی سالهای 2013 تا 2016 خواهد بود و میزان امتيازات کسب شده در 10 کشور نخست آسیا در 70% امتیازات مربوط به باشگاه ها به اين شرح است:

از این نمودار موارد زیر منتج می شود:
- عربستان: نمرات کسب شده توسط تیم های باشگاهی این کشور سیر نزولی داشته اما همواره امتيازات آن بالاتر از 15 بوده است و به نظر میرسد در سال 2016 که امتیاز آن برای تعیین سهمیه های دو سال آینده به اين جدول اضافه خواهد شد همين روند را طی کند.
- کره جنوبی: با نرخی مشخص و در فاصله بین 15 تا 18 امتیاز کسب کرده است.
- امارات: اين کشور از امتیاز 10 آغاز کرده و پس از يک رکود و رسیدن به عدد 6 در سال 2013 در حال حاضر با سیری صعودی امتیاز 25 که بالاترين امتياز در همه کشورها است کسب کرده و در سال 2016 نيز می تواند همين روند را طی کرده و به امتياز خود در اين سال اضافه کند و هم در مسابقات و هم در تعداد سهميه ها از ساير کشورها پيشی بگیرد.
- ایران: با روندی خوب و با امتياز 17 آغاز کرده و پس از کسب 9 امتياز در سال 2014، در سال 2015 کمترين امتياز را بین رقبای اصلی خود یعنی عربستان، امارات، چين، قطر، کره جنوبی، ژاپن و چين کسب کرده است و در صورت لغزشی کوچک از سوی سایر باشگاه ها و عملکرد نامناسب آنها در سال 2016 اين امکان وجود دارد که کشورهای چين، ژاپن و حتی قطر جايگزین ايران در اين جدول شوند.
- ژاپن: اين کشور طی سالهای گذشته روندی صعود داشته و طی سالهای 2012 تا 2015 از امتياز 10 به امتياز 15 رسیده است و در سال جاری نيز پيش بینی کسب امتياز بیشتر از 15 از سوی اين کشور می رود.
نکته قابل توجه در اين جدول فاصله يک امتيازی ایران و ژاپن و فاصله حدود دو امتيازی ايران و چين است که شرایط را برای سال جاری حساس تر و اهميت توجه ويژه باشگاه ها به مسابقات سال 2016 را بيش از پيش می کند.
گزارش دوم ارسالی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مربوط به عملکرد باشگاه های ایرانی در مسابقات ليگ قهرمانان آسیا طی سالهای گذشته و بخصوص مقایسه ايران با ساير کشورهای آسیایی است که در ادامه آمده است:

همانگونه که از جدول فوق بر می آيد تداوم در حضور در اين مسابقات طی سالهای گذشته و البته کسب عملکرد فنی خوب می تواند در امتياز بیشتر تاثیر گذار باشد. 
در ادامه جدول امتیازات یازده تيم اول آسیا به شرح زیر آمده است:

کلیه موارد و مطالب فوق الذکر اين نکته مهم را دوباره يادآور می شود که عملکرد خوب باشگاه های عربستان، امارات و قطر در غرب آسیا و کره جنوبی، ژاپن و چين در شرق آسیا می تواند زنگ خطری برای تعداد سهميه های ایران در مسابقات ليگ قهرمانان آسیا باشد و عدم موفقيت و عدم کسب امتيازات مناسب از سوی باشگاه های ايرانی در ليگ قهرمانان آسیا در فصل جاری می تواند عواقب جبران ناپذیری را بر پيکره فوتبال ایران وارد کرده و کاهش سهميه ها در اين مسابقات را به دنبال داشته باشد.
لذا توجه بیش از پيش به باشگاه های ایران در رقابت ايجاد شده ميان تيم های مختلف آسیایی بیشتر احساس می شود و بسیاری از مشکلات باشگاه های ایرانی حاضر در اين مسابقات می بایست به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.
معضلاتی مانند مشکلاتی عديده مالی، موضوع حق پخش تلويزیونی، مطالبات بازیکنان از باشگاه ها، معضلات و مشکلات استاديوم ها و توجه ويژه به زیرساخت ها، عدم توجه باشگاه ها به تيم های پايه که عمدتا به دليل مشکلات مالی است بايد به صورت کامل مد توجه قرار بگیرد تا باشگاه های ايرانی بتوانند با کسب امتيازات مناسب اميدوار به کسب بیشترين امتيازات باشند چرا که سايه رقبای ايران در اسیا روز به روز پر رنگ تر شده و هر آن اين امکان وجود دارد که آنها گوی سبقت را از تيم های ایرانی بربايند.
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • رده بندی باشگاههای آسیایی,
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا,
  • فدراسیون فوتبال ایران,
  • سهمیه آسیایی فوتبال ایران,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 159

آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل image آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل 1402/11/08

استیو جابز ۱۴ سال قبل با معرفی اولین نسل آیپد، پایه‌های عرضه‌ی گسترده‌ی تبلت‌ها را بنیان‌گذاری کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 100

افزایش قیمت دوج کوین image افزایش قیمت دوج کوین 1402/11/02

دوج‌کوین همزمان با شایعاتی که در بستر شبکه اجتماعی ایکس دست به دست می‌شود، به بازدهی روزانه ۱۰ درصدی رسید

امتیاز:
تعداد بازدید: 107

دولت چین با هک کردن آیفون به دنبال دستگیری معترضان است! image دولت چین با هک کردن آیفون به دنبال دستگیری معترضان است! 1402/10/20

دولت چین مدعی شده با هک کردن آیفون های اپل، مظنونین و معترضان را به‌دام بیاندازد و دستگیر کند. اما مگر هک آیفون امکان‌پذیر است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

نسخه جدید دیسکورد موبایل منتشر شد؛ تغییر طراحی با تمرکز روی قابلیت‌های پیام‌رسانی image نسخه جدید دیسکورد موبایل منتشر شد؛ تغییر طراحی با تمرکز روی قابلیت‌های پیام‌رسانی 1402/09/15

در این نسخه یک نوار به پایین اپلیکیشن اضافه شده است و همچنین این آپدیت مجموعه‌ای از بهبودهای عملکردی را شامل می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170

تصاویر واقعی ردمی K70 و ردمی K70 پرو در آستانه رونمایی فاش شد image تصاویر واقعی ردمی K70 و ردمی K70 پرو در آستانه رونمایی فاش شد 1402/09/07

تصاویر فاش‌شده، جزئیات بیشتری درمورد گوشی‌های پرچمدار جدید شیائومی سری ردمی K70 به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 165

نماینده مجلس: فیلترشکن مصرف دیتا را دو برابر می‌کند؛ دیتا را دولت می‌فروشد و پول بیشتری به دولت می‌رسد image نماینده مجلس: فیلترشکن مصرف دیتا را دو برابر می‌کند؛ دیتا را دولت می‌فروشد و پول بیشتری به دولت می‌رسد 1402/08/28

رشیدی کوچی: فیلترینگ جواب نداده است و ما فقط مردم را مجبور کرده‌ایم که به سمت خرید فیلترشکن بروند. این داستان خیلی برای کشور تبعات دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 119

اپل، متا و تیک‌تاک از ورود سرویس‌های خود به فهرست DMA اتحادیه اروپا شکایت کردند image اپل، متا و تیک‌تاک از ورود سرویس‌های خود به فهرست DMA اتحادیه اروپا شکایت کردند 1402/08/27

اپل در واکنش به «دروازه‌دار» دانستن اپ استور و iMessage در لیست جدید ضدانحصار DMA، تصمیم اتحادیه اروپا را به چالش کشیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 129

فراتر از انتظارات مایکروسافت؛ ویندوز 11 حالا تقریباً روی نیم میلیارد دستگاه فعال است image فراتر از انتظارات مایکروسافت؛ ویندوز 11 حالا تقریباً روی نیم میلیارد دستگاه فعال است 1402/07/26

ویندوز 11 موفق‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود و اکنون روی بیش از 400 میلیون دستگاه درحال استفاده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170