خدمات سایت


متن کامل خبر

شکست وام 10 ملیونی خرید کالا و افزایش 8 تا 10 درصدی دو شرکت لوازم خانگی ایرانی

آرشیو
هنوز یک کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به دست متقاضیان نرسیده است؛ پس از این همه هیاهو مردم هنوز هم نسبت به نحوه اجرایی شدن طرح سرگردانند؛ به مردم واقعیت را می‌گوییم. دو شرکت لوازم خانگی در شرایط رکود بازار اقدام به افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی قیمت ها خود کرده‌اند.
1394/10/03 12:20:55 ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هنوز یک کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به دست متقاضیان نرسیده است؛ پس از این همه هیاهو مردم هنوز هم نسبت به نحوه اجرایی شدن طرح سرگردانند؛ به مردم واقعیت را می‌گوییم .

میری، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با «نسیم» در رابطه با اجرایی شدن کارت اعتباری ۱۰ میلیونی خرید کالای ایرانی بیان داشت: به نظر می‌رسد که روند کلی‌ این طرح تغییر کرده و آن چه که از نحوه عملیاتی شدن این طرح برمی‌آید این است که در کل این طرح شکست خورده است.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح هیچ از یک از فروشگاه‌های لوازم خانگی را شرکت نداده‌اند، بنابراین نباید هم توقع داشته باشند که بازار لوازم خانگی ایرانی از رکود خارج شود.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: تاکنون هیچ فردی با در دست داشتن کارت اعتباری به ما مراجعه نکرده است، البته اشخاص زیادی با اتحادیه تماس گرفته و تمایل خود را برای شرکت و استفاده از این طرح بیان کرده‌اند اما این افراد هیچ اطلاعی از چگونگی ثبت نام در این طرح نداشته و هنوز هم متقاضیان نسبت به نحوه اجرای این طرح سرگردان هستند.

 وی تصریح کرذ: صنف لوازم خانگی را در این طرح بازی نداده و بدون هیچ گونه مشورتی با ما اقدام کردند، و ما نیز دیگر در رابطه با این طرح هیچ گونه دخالتی نکرده و خودمان را کنار می‌‎کشیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد تصمیم بر این گرفته شده تا فروش این لوازم خانگی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت بگیرد، که در این صورت اجحافی در حق فروشندگان لوازم خانگی خواهد شد.

میری گفت: در صورت چنین اتفاقی چنان چه اختلاف قیمتی در رابطه با کالاهای موجود در این فروشگاه‌‎ها با بازار باشد بدون شک ما مردم را در جریان قرار خواهیم داد و خواهیم گفت که قیمت واقعی کالا در بازار چه قدر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است الان آقای طیب‌نیا جوابگوی صنف ما باشند که در چنین وضعیت و شرایطی آیا چنین طرحی توان خارج کردن بازار از رکود را داشت؟ اگر کالاها در فروشگاه‌ها عرضه شوند پس وزارت دارایی نیز از همین فروشگاه‌ها مالیات را دریافت کند.
به نقل از تسنیم، از اوایل امسال رکود بازار افزایش بیشتری پیدا کرد و همین موضوع باعث شده تا دولت با یک بسته تحت عنوان سیاست های تشویقی تحریک  تقاضا در صدد رونق بازار باشد. اما با گذشت دو ماه از اجرایی شدن این بسته هنوز تغییری در بازار به وجود نیامده و هر روز تعدادی از واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات مالی اقدام به تعطیلی می‌کنند.

البته در این میان برخی از واحدها نیز با اعلام درخواست افزایش قیمت محصولات در صدد تأمین هزینه‌های تولید خود بر آمده‌اند . این در حالی است که در شرایط رکود افزایش قیمت به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد. به عنوان نمونه مشاهدات خبرنگار تسنیم از بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد با وجود رکود حاکم بر بازار، دو شرکت لوازم خانگی تولید داخل که با برند کره ای در بازار فعالیت می‌کنند اقدام به افزایش 8 تا 10 درصدی قیمت محصولات خود کرده‌اند.

یکی از فروشندگان محصولات این شرکت‌ها به تسنیم می‌گوید: با موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان این افزایش قیمت از سوی شرکت اعمال شده است.
 
منبع : LKIRAN
به این خبر امتیاز بدهید :

نظرات ثبت شده برای این خبر

جلال
(1394/10/03)
سلام. بازار لوازم خانگی خیلی خرابه و با اعلام کارت خرید خرابتر هم شده ای کاش اصلا اعلام نمیکردند. این بازار نخوابیده بلکه مرده چون به هیچ چیزی واکنش نمیدی.

مسعودی
(1395/04/24)
اینا به کنار ..... سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان یا سازمان حمایت از گران کنندگان !!!!

Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ image قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ 1403/01/18

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت روز انواع غذاساز براساس آخرین قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 182

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 42