خدمات سایت


متن کامل خبر

حذف ۱۹.۴ میلیون خانوار ایرانی از طرح کارت خرید کالا

آرشیو
از مجموع ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در کشور حدود ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار امکان دریافت کارت اعتباری خرید کالا را نخواهند داشت.
1394/10/21 10:38:34 ق.ظ

براساس طرح دولت یازدهم برای تحریک تقاضا قرار بود کارت اعتباری خرید کالای با دوام ایرانی تا سقف 10 میلیون تومان با نرخ سود 12 درصدی از 18 آبان ماه اجرایی شود. اما چانه زنی بانک مرکزی و وزارت صنعت در چگونگی اجرایی شدن آن طرح باعث شد تا با گذشت بیش از 3 ماه هنوز این طرح به مرحله اجرا نرسد.

البته روز گذشته بانک مرکزی با ابلاغ یک بخشنامه آغاز اجرای این طرح را اعلام کرد و در نهایت آب پاکی را روی دست مردم ریخت. براساس اطلاعیه بانک مرکزی تنها کسانی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که حداکثر حقوق دریافتی ماهانه آنها یک میلیون و پانصد هزار تومان باشد.

 همچنین بانک مرکزی در این اطلاعیه رسماً اعلام کرد که سقف تسهیلات 4 برابر حقوق دریافتی است یعنی با احتساب حقوق 1.5 میلیونی متقاضیان می‌توانند 6 میلیون تومان دریافت کنند و این یعنی دیگر از تسهیلات 10 میلیون تومانی خبری نیست.

در تأیید این اطلاعیه امروز خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت هم با اعلام اینکه بانکها منابع محدودی برای طرح خرید کالای ایرانی دارند گفته استبرای این طرح 4هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است اما باید دید که چه گروهی از جامعه را شامل می‌شود که در مرحله ابتدایی این طرح تاکید شده که این کارت‌ها با اولویت زوج‌های جوان توزیع شود. مبلغی که برای این طرح و اعطای کارتهای اعتباری در نظر گرفته شده است با سقف 6 میلیون تومان است.

براساس گفته‌های سخنگوی وزارت صنعت می توان به این نتیجه رسید که با اختصاص اعتبار 6 میلیون تومانی برای هر کارت در مجموع 700 هزار خانوار می توانند اقدام به دریافت کارت اعتباری خرید کالا کنند. حال اگر به آخرین سرشماری مرکز آمار از تعداد خانوارهای کشور در سال 93 توجه کنیم از مجموع 20 میلیون و 100 هزار خانوار در کشور حدود 19 میلیون و 400 هزار خانوار امکان دریافت کارت اعتباری خرید کالا را نخواهند داشت.


به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • وام خرید کالای ایرانی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ image قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ 1403/01/18

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت روز انواع غذاساز براساس آخرین قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید image تلویزیون 4K پیشرفته جدید A4E با قیمت باورنکردنی از راه رسید 1403/01/14

تلویزیون‌های جدید Skyworth با ویژگی‌های جذاب مثل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قیمت رقابتی در ابعاد متنوع از راه رسیدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد image عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد 1403/01/05

هدف اصلی راکستار گیمز همچنان عرضه این بازی در سال 2025 است، اما مسائلی در توسعه بازی احتمالاً مانع این امر شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72