خدمات سایت


متن کامل خبر

این محصولات لوازم‌خانگی واقعا با فناوری نانو هستند/فهرست مورد تأیید ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

آرشیو
این روزها روی بسیاری از محصولات شعار استفاده از فناوری نانو دیده می‌شود اما به گزارش مهر،ستاد ویژه توسعه فناوری نانو فهرست محصولات نانویی مورد تائید خود در حوزه لوازم خانگی را منتشر کرده است.
1394/11/04 02:14:35 ب.ظ

۹ دسته از محصولات لوازم خانگی مبتنی بر فناوری نانو، موفق به کسب تأییدیه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو شده اند.

محصولات لوازم خانگی حوزه نانو به شرح زیر است:

چینی نانویی

یکی از محصولات تایید شده از سوی ستادنانو، چینی نانویی است. این محصول با کمک نانو ذرات سیلیسی دارای یک سطح آبگریز بوده که هر گونه مایع بر روی سطح به صورت قطره ای شکل می سازد و از پخش شدن مایعات بر روی سطح جلوگیری کرده و در نهایت باعث شستشوی آسان ظرف می شود.

نانو امولسیون پاک کننده شیشه

نانو امولسیون پاک کننده شیشه یکی دیگر از محصولات نانو است. به دلیل آنکه در فرمولاسیون این محصول الکل وجود ندارد تاثیر مخربی روی سطح نمی گذارد و حتی زودتر از محصولات حاوی الکل خشک می شود. این پاک کننده همچنین برخلاف محصولات مشابه که دارای قدرت اسیدی یا قلیایی هستند و موجب صدمه زدن به سطوح در اثر مرور زمان می شوند، اسیدی یا قلیائی نبوده و به سطح زیانی نمی رساند.

ساچتهای خنثی کننده گاز اتیلن

از دیگر محصولات تایید شده حوزه لوازم خانگی، ساچتهای خنثی کننده گاز اتیلن است. «گرانول نانوجاذب اتیلن» از تلقیح «پرمنگنات پتاسیم» روی «زئولیت طبیعی»، به ویژه «مونت­موریلونیت» ساخته می شود. مونت موریلونیت دارای نانومجراهایی است که سطح ویژه بالا را برای واکنش غیربرگشت پذیر با گاز اتیلن مهیا می کند. گاز اتیلن به وسیله میوه در پاسخ به تنش های محیطی، فیزیکی و بیوشیمیایی تولید شده که سبب افزایش سرعت فرآیند رسیدن میوه و مشاهده کپک می شود. حذف غیرقابل بازگشت اتیلن از آسیب رسیدن به میوه جلوگیری می کند.

گرانول نانوگامپوزیت پلی پروپیلن/کلی

گرانول نانو کامپوزیت پلی پروپیلن/کلی از دیگر محصولات تایید شده نانو در حیطه لوازم خانگی به شمار می رود. این نانوکامپوزیت، با کمک نانو ذرات کلی، خاصیت نفوذناپذیری گاز را افزایش می دهد.

نانو امولسیون پاک کننده انواع شیشه

این محصول بر خلاف دیگر پاک کننده‌ها فاقد حلالهای آلی است. حلالهای آلی که عمدتا در پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، اتانول است. معمولا استفاده از حلالهای آلی همچون اتانول سبب خشکی پوست می‌شود و به غیر از اتانول، دیگر حلالهای آلی همچون متانول سمی بوده و به شدت خطرناک هستند.

نانو امولسیون پاک کننده چند منظوره

یکی دیگر از محصولات نانویی که می توان با اطمینان از آن استفاده کرد، پاک کننده چند منظوره است. این محصول در یک شرکت دانش بنیان تولید می شود. این محصول بر خلاف دیگر پاک کننده‌ها فاقد حلالهای آلی هستند. حلالهای آلی که عمدتا در پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، اتانول است. معمولا استفاده از حلالهای آلی همچون اتانول سبب خشکی پوست می‌شود و به غیر از اتانول، دیگر حلالهای آلی همچون متانول سمی بوده و به شدت خطرناک هستند.

نانو امولسیون پاک کننده سینک ظرفشویی

پاک کننده سینک ظرفشویی نانو، یکی دیگر از محصولات تایید شده از سوی ستاد نانو است. این محصول بر خلاف دیگر پاک کننده‌ها فاقد حلالهای آلی است. حلالهای آلی که عمدتا در پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، اتانول است. معمولا استفاده از حلالهای آلی همچون اتانول سبب خشکی پوست می‌شود و به غیر از اتانول، دیگر حلالهای آلی همچون متانول سمی بوده و به شدت خطرناک هستند.

نانو امولسیون پاک کننده و براق کننده چوب

پاک کننده و براق کننده چوب که توانسته تاییدیه نانو مقیاس را کسب کند از آن دسته محصولاتی به شمار می رود که می توان با اطمینان از آن استفاده کرد. این محصول بر خلاف دیگر پاک کننده‌ها فاقد حلالهای آلی است. حلالهای آلی که عمدتاً در پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، اتانول است. معمولاً استفاده از حلالهای آلی همچون اتانول سبب خشکی پوست می‌شود و به غیر از اتانول، دیگر حلالهای آلی همچون متانول سمی بوده و به شدت خطرناک هستند.

نانو امولسیون پاک کننده چند منظوره

نانو امولسیون پاک کننده چند منظوره، از دیگر محصولات تایید شده است که در یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان به تولید می رسد. این محصول بر خلاف محصولات مشابه پایه الکل نبوده و پایه آب است. همچنین برخلاف محصولات مشابه که دارای قدرت اسیدی یا قلیائی هستند و موجب صدمه زدن به سطوح می شوند، اسیدی یا قلیائی نبوده و به سطح زیانی نمی رساند.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • لوازم خانگی,
  • نانو فناوری,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ موفق به کسب رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا شد image یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ موفق به کسب رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا شد 1403/02/05

یخچال فریزر پایین عریض سامسونگ توانست رتبه‌بندی انرژی «A» اتحادیه اروپا را دریافت کند. این یخچال سامسونگ با وجود ارائه فضای بیشتر، مصرف انرژی بسیار کمی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ image قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ 1403/01/18

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت روز انواع غذاساز براساس آخرین قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 110

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 92

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 132

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 177