خدمات سایت


متن کامل خبر

افزایش تقاضای شرکت‌های خارجی برای تولید لوازم خانگی در ایران

آرشیو
عضو انجمن لوازم خانگی از افزایش تقاضای شرکت‌های خارجی به تولید لوازم خانگی در ایران خبرداد.
1395/02/08 06:18:40 ب.ظ

حسین اسحاقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رکود اقتصادی بیشترین آسیب را به شرکت‌های کوچک تولیدکننده لوازم خانگی وارد کرده و در این شرایط فروش شرکت‌های بزرگ آسیب زیادی ندیده است، زیرا نیاز مردم برای خرید جهیزیه باعث حفظ بخشی از فروش شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی شده است.

وی ادامه داد: تاثیر رکود بر میزان فروش شرکت‌های بزرگ حدود 15 تا 20 درصد بوده است.

وی همچنین با اشاره به وعده وزیر صنعت برای ارائه کارت اعتباری خرید کالا گفت: مطرح کردن این مسئله یک نوع انتظار در بین مردم ایجاد کرد و عده‌ای برای خرید دست نگه داشتند که این مسئله بازار را به حاشیه برد.

اسحاقی تصریح کرد: البته این اتفاق در یک زمان محدود صورت گرفت و از ابتدا مشخص بود که این طرح به شکست منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی بیشتر به دنبال ارائه سفارش به شرکت‌های داخلی برای تولید محصولاتشان هستند، گفت: برای اینکه تولید اقتصادی داشته باشیم بهتر است، تیراژ تولید محصولات در حد بالایی باشد و از ایجاد تنوع زیاد در تولید جلوگیری شود به همین دلیل به تقاضای چند شرکت خارجی پاسخ منفی داده‌ایم و سعی داریم تیراژ تولید محصولات را در حد بالا و توجیه‌پذیر نگه داریم.

وی همچنین در مورد میزان داخلی‌سازی لوازم خانگی در کشور اظهارداشت: در تولید لباسشویی دوقلو بیش از 90 درصد داخلی‌سازی صورت گرفته و در مورد لباسشویی اتوماتیک نیز به خودکفایی 80 درصدی رسیده‌ایم.

عضو انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه طی 30 سال اخیر اقدام مؤثری در زمینه برندسازی صورت نگرفته است، گفت: محدودیت تبلیغات در شبکه‌های خارجی باعث شده تا برندهای ایرانی شناخته شده نباشند.

وی همچنین با اشاره به صادرات لوازم خانگی تولید ایران به عراق، افغانستان و کشورهای جنوب خلیج فارس گفت: حضور داعش در عراق باعث شده تا عرضه لوازم خانگی به این کشور به صورت فروش نقدی صورت گیرد و فروش اعتباری نداشته باشیم.

اسحاقی همچنین با اشاره به تمایل برخی مردم برای خرید لوازم خانگی از بازار بانه گفت: بخشی از لوازم خانگی که در بانه به اسم کالای خارجی اصلی عرضه می‌شود در واقع تولید ایران است که در بازار مرزی بانه با تغییر برند به عنوان کالای اصل خارجی با قیمت گران‌تر عرضه می‌شود.

وی از آغاز تولید ماشین لباسشویی با موتور اینورتر بی‌صدا در شرکت پاکشوما خبرداد و گفت: در این محصول مصرف انرژی در حد پایینی است و استفاده از آن برای خریداران صرفه اقتصادی دارد.

به گزارش فارس عضو انجمن لوازم خانگی در پایان افزود: قیمت این محصول داخلی تقریباً یک سوم ارزان‌تر از نوع مشابه خارجی است و نسل جدیدی از ماشین لباسشویی محسوب می‌شود.

به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • کالای ایرانی,
  • لوازم خانگی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مانیتور 4K گیمینگ اچ‌پی Omen 27u با HDMI 2.1 و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز رونمایی شد image مانیتور 4K گیمینگ اچ‌پی Omen 27u با HDMI 2.1 و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز رونمایی شد 1400/10/16

اچ‌پی در جریان برگزاری CES ۲۰۲۲ از مانیتور گیمینگ جدید خود موسوم به Omen 27u رونمایی کرد. این محصول از وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 770

نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر  یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود image نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود 1399/10/07

پژوهشگران با انجام نظرسنجی جدید پی بردند که یک فرد معمولی به طور میانگین ۴۴ سال از عمرش را صرف چشم دوختن به نمایشگر ابزارهای الکتریکی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1124

ال جی ماه آتی  اولین دستگاه باغبانی خانگی خود را معرفی میکند image ال جی ماه آتی اولین دستگاه باغبانی خانگی خود را معرفی میکند 1398/10/07

کمپانی LG قصد دارد در نمایشگاه CES 2020 از دستگاه باغبانی خانگی خود رونمایی کند. به کمک این وسیله می توان سبزیجات مختلف را داخل منزل پرورش داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2477

راهنمای خرید شوفاژ برقی image راهنمای خرید شوفاژ برقی 1398/09/15

روزهای سرد سال فرار رسیده و در آستانه فصل زمستان هستیم. هر آنچه که بیش از همه چیز در این فصل اهمیت دارد، تجهیز خانه و یا محل کار به سیستم های گرمایشی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2403

اصالت با نام شهاب image اصالت با نام شهاب 1398/08/21

تلویزیون شهاب شش دهه خاطرات بیاد ماندنی را در تاریخ رسانه ای ایران به جای گذاشته است. تلویزیون شهاب به این اعتبار مفتخر است، که ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 4897

نوکیا هم به تولید تلویزیون هوشمند روی آورد image نوکیا هم به تولید تلویزیون هوشمند روی آورد 1398/08/16

بر اساس گزارشات منتشر شده به وسیله برخی از منابع نزدیک به شرکت نوکیا، اعلام شده که این شرکت قصد دارد تلویزیون هوشمند تولید کند. این گزارش می افزاید تلویزیون های هوشمند نوکیا قرار است در بازار هند به فروش برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2797

یخچال میکی موسی هم رسید image یخچال میکی موسی هم رسید 1398/08/14

شرکت اسمگ که در زمینه تولید لوازم خانگی های لوکس و متمایز فعالیت می کند، طی یک همکاری مشترک با شرکت دیزنی قرار است تا یخچال فریزر الهام گرفته از میکی موس را برای بزرگداشت این شخصیت کارتونی پرطرفدار روانه بازار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2689

پرطرفدارترین یخچال فریزرهای 2019 کدامند؟ image پرطرفدارترین یخچال فریزرهای 2019 کدامند؟ 1398/08/04

کمتر از ۲ ماه دیگر تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی مانده است. سالی که برای بازار لوازم خانگی ایران پر از حاشیه و گرانی بود و دست بسیاری از خریداران لوازم خانگی که قصد خرید جهیزیه داشتند، به دلیل افزایش قیمت بی سابقه در ایران بازار، از خرید محصول کوتاه ماند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4496

اسمگ با ظاهری تازه در آشپزخانه  شما ظاهر می‌شود image اسمگ با ظاهری تازه در آشپزخانه شما ظاهر می‌شود 1398/07/18

شرکت اسمگ (Smeg) یکی از شرکت های ایتالیایی فعال در حوزه ی لوازم خانگی برقی است. اخیرا اسمگ به ارائه مجموعه جدیدی از لوازم آشپزخانه خود با روکش رزگلد پرداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3285

خربد همزن برقی تا 500 هزار تومان image خربد همزن برقی تا 500 هزار تومان 1398/07/14

همزن برقی وسیله ای برای مخلوط کردن یا همزدن مواد غذایی است که با سرعت های مختلف به کار می رود

امتیاز:
تعداد بازدید: 2959