خدمات سایت


متن کامل خبر

کمپانی های بزرگ آی تی چقدر از بابت خدمات ابری پول درآورده اند؟

آرشیو
ده سال پیش در ماه مارس، آمازون دوره ذخیره‌سازی داده‌ها و محاسبات بر روی اینترنت که به عنوان محاسبات ابری شناخته می‌شود را آغاز کرد و در گزارش درآمد این شرکت نشان داده شد که تجارت‌های ابری چه میزان برای خرده‌فروشی‌ها در آینده اهمیت دارد.
1395/02/14 06:27:37 ب.ظ

آمازون، این شرکت خرده‌فروش اینترنتی در سیاتل، در گزارش درآمد سه ماهه خود، درآمد خالص خود را 513 میلیون دلار اعلام کرد که برای یک شرکت با حاشیه سود پایین که اغلب گزارش زیان می‌دهد، نتیجه‌ای بزرگ است.

ستاره این نمایش، خدمات مبتنی بر وب آمازون (AWS) و همان تجارت‌های ابری است. آمازون این بخش را از باقی تجارت‌هایش جدا و اعلام کرده است که درآمد عملیاتی حاصل از تجارت خرده‌فروشی آمازون سه درصد بوده، در حالی که خدمات مبتنی بر وب آمازون 24 درصد را تشکیل داده است.

خدمات مبتنی بر وب آمازون هنوز هم بخش کوچکی از تجارت کلی این شرکت را تشکیل می‌دهد، اما سودآوری آن در حال تغییر شکل آمازون است. درآمد عملیاتی شرکت 3.6 از درآمد کلی بوده اما بیشتر از 1.1 درصد سال گذشته است و همین موضوع نشان از دو برابر شدن سودآوری توسط خدمات مبتنی بر وب آمازون دارد.

تاثیر تجارت‌های ابری جدید در همه فناوری‌ها در این فصل درآمد مشهود است، از شرکت اینتل که 12000 نیروی کار را تعدیل کرد تا از کامپیوترهای شخصی به محاسبات ابری حرکت کند، تا مایکروسافت که سود کمتری را گزارش کرده اما سرمایه‌گذاران، سهامش را به دلیل رشد ناشی از تجارت‌های ابری که مشابه خدمات مبتنی بر وب آمازون است، خریداری کرده‌اند.

گوگل و فیس‌بوک هم شرکت‌های مبتنی بر ابر هستند، اگرچه در حال حاضر بخش اعظم پول خود را از طریق تبلیغات کسب می‌کنند.

در حالی که به پایان فصل درآمد فناوری نزدیک می‌شویم، می‌توان نگاهی به درآمد خالص کسب‌شده به ازای هر کارمند در شرکت پرداخت. مایکروسافت در درآمد سه ماهه خود به ازای هر نفر 32000 دلار سود کسب کرده است.

گوگل دو برابر این مقدار را به دست آورده و به ازای هر نفر 65000 دلار به دست آورده است. فیس‌بوک که بهترین درآمد سه ماهه را دارد نیز 115000 دلار کسب کرده است.

دو شرکت دیگر نیز وجود دارند که هر دو فروشندگان بزرگ محصولات خرده‌فروشی به مصرف‌کنندگان هستند. اپل که کمترین درآمد سه ماهه در طی 13 سال را داشت و هنوز هم به ازای هر کارمند 105000 دلار کسب می‌کند و در سویی دیگر، آمازون که تنها 2.092 دلار به دست می‌آورد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • آمازون,
  • کمپانی های بزرگ آی تی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34