خدمات سایت


متن کامل خبر

پاسخ محسن چاوشی به یک پرسش؛ چرا کنسرت نمی‌دهی؟

آرشیو
پرهیز محسن چاوشی از اجرای زنده باعث شده تا هر خبرنگاری که با او مصاحبه می‌کند، این سؤال را از او بپرسد؛ چرا کنسرت نمی‌دهی؟
1395/03/23 10:20:35 ق.ظ

محسن چاوشی که اصالت خرمشهری دارد، اما در شهر مشهد بزرگ‌شده طی این سال‌ها آلبوم‌های مختلفی را روانه بازار موسیقی کرده اما برخلاف سایر خوانندگان علاقه‌ای به برگزاری کنسرت ندارد.

او در گفت‌وگو با روزنامه شرق بازهم به این پرسش، پاسخ داده و گفته: «الآن حال خوبی دارم. تمام روز و شب وقت دارم کارکنم و در خلوتم چیزی خلق کنم. یک روز که وقت کنسرت دادن برسد، حتماً این کار را خواهم کرد. اما فعلاً برای آن عجله‌ای ندارم.»

چاوشی پس از ترانه‌هایی که برای سریال شهرزاد خواند، به‌تازگی آلبوم امیر بی‌گزند را منتشر کرده است.

او در این آلبوم در کنار استفاده از ترانه‌های ترانه‌سرایان امروز ایران، یک غزل از سعدی و شش غزل از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی را خوانده است. 

چاوشی در مورد این آلبوم هم گفته: در این آلبوم سعی شد از تم‌های مختلفی استفاده شود، از شرق تا غرب، از گوشه‌های مختلف و نواهای بومی و فولک ایران تا کشورهای دیگر. شاید یک بخش‌ آن به این دلیل باشد که خود من اصولاً موزیک‌های روز دنیا را زیاد گوش می‌کنم و علاوه بر گوش دادن، سطح کیفیت و ارزش هنری آن‌ها هم برایم مهم است.

به گفته‌ این خواننده، آن‌ها هم مولانا می‌خوانند و اگر صدای خواننده را در نظر نگیریم، باید به این نکته توجه کنیم که در تنظیم‌ها و آهنگ‌سازی‌هایشان چه می‌کنند و از چه کیفیت و دانشی بهره می‌برند. اتفاقاً من فکر می‌کنم خیلی از موزیک‌هایی که در ایران تولید می‌شوند صدای بهتری از موزیک‌هایی که در اروپا و آمریکا تولید می‌شوند دارند، یا حداقل دست‌کمی از آن‌ها ندارند.

چاوشی گفته: از روز اول که برای این آلبوم روی شعرهای مولانا کار می‌کردم، دلم می‌خواست مرزها حداقل در اجرای شعر مولانا برداشته شود؛ همان‌طور که خود مولانا مرزی ندارد و تمام جهان شیفته او هستند. موسیقی، زبان مشترک همه دنیاست و اگر شما اشراف داشته باشید، حتماً می‌توانید جایی برای خودتان در این زبان مشترک پیدا کنید؛ حال هرکس به‌اندازه و نوعی و بر اساس قدر و تجربه‌اش.

او درباره قطعه امیر بی‌گزند و تنظیم این قطعه که با نوای اذان زنده‌یاد مؤذن‌زاده اردبیلی آغاز می‌شود گفته:در بخش ترانه‌ها روایتی وجود دارد و آن روایت خیلی وقت‌ها به شما می‌گوید چه کنید و چه نکنید. به‌ویژه اینکه متن ترانه‌ها با بخشی از زندگی مادی ما در ارتباط است و می‌شود گفت تجربه مشترک آدم‌هاست که به شعر تبدیل‌شده. اما درباره شعرهای مولانا علی‌الخصوص فقط روح و جان محض است. در ذهن من در قطعه «امیر بی‌گزند»، همه دارند عبادت می‌کنند. هیچ قضاوتی درباره هیچ آدمی وجود ندارد. همه اجزا در حال پرستش و سجده هستند؛ چه آن صدای مؤذن‌زاده و چه صدای آن دیگری. هیچ قضاوتی وجود ندارد. همه به یکجا وصل شده‌اند و با اجزای طبیعت یکی شده‌اند. همه مورد لطف و عنایت هستند. آدم‌ها در این قطعه، امنیت و آرامش دارند. حالشان خوب است. من خوشحالم به گفته شما، این حال خوب به دیگرانی که آلبوم را شنیده‌اند، رسیده است. همان‌طور که گفتم، خیلی وقت‌ها مهندسی کردن و خط کشیدن واقعاً جواب نمی‌دهد و فقط باید دل بدهی و دل بگذاری. این قطعه را اولین قطعه از آلبوم گذاشتم تا بی‌معطلی همه را شریک این آرامشی که به من می‌داد، کنم.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • محسن چاوشی,
  • موسیقی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مناظره انتخاباتی مجازی آمریکا به دلیل امتناع ترامپ از شرکت در آن لغو شد image مناظره انتخاباتی مجازی آمریکا به دلیل امتناع ترامپ از شرکت در آن لغو شد 1399/07/19

دومین مناظره انتخابات ریاست جهوری ۲۰۲۰ آمریکا که قرار بود روز پنج شنبه این هفته برگزار شود، لغو شد. این مناظره قرار بود به خاطر کرونا به شکل مجازی برگزار شود ولی دونالد ترامپ گفت در مناظره مجازی شرکت نمی‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2006

برنده یک مسابقه تلویزیونی سال ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود image برنده یک مسابقه تلویزیونی سال ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود 1399/06/28

یک تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی می‌خواهد برنده شوی تلویزیونی را در سفری ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2993

احمد پورمخبر درگذشت image احمد پورمخبر درگذشت 1399/04/30

احمد پورمخبر که با بازی در سریال‌های طنز رضا عطاران به شهرت رسید، در ۸۰ سالگی از دنیا رفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2723

آموزش مجازی، روشی جدید برای یادگیری یا سوزاندن سال تحصیلی؟ image آموزش مجازی، روشی جدید برای یادگیری یا سوزاندن سال تحصیلی؟ 1399/03/18

با وجود اینکه اغلب والدین به آموزش مجازی خوشبین نیستند و حتی سال تحصیلی را با پیش آمدن بحران کرونا و خانه نشینی فرزندانشان از دست رفته می‌بینند، اما دانش‌آموزان نظر متفاوتی دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2296

افزایش ۹۰۰ درصدی نژادپرستی علیه چینی‌ها در شبکه‌های مجازی image افزایش ۹۰۰ درصدی نژادپرستی علیه چینی‌ها در شبکه‌های مجازی 1399/01/09

بیماری مرگباری که مثل ابری تیره بر جهان سایه افکنده از چین شروع شد و همین عامل باعث افزایش چشمگیر نژادپرستی علیه این کشور در شبکه های اجتماعی شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2102

پلیس فتا: پرونده‌های مربوط به سایت‌های دیوار و شیپور در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود image پلیس فتا: پرونده‌های مربوط به سایت‌های دیوار و شیپور در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود 1398/10/15

رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: مراجع قضایی در تهران اعلام کرده‌اند که در سال جاری پرونده‌های قضایی مرتبط با سایت‌های دیوار و شیپور باید در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2416

بهنام صفوی درگذشت image بهنام صفوی درگذشت 1398/02/23

خواننده پاپ که مدت زیادی با بیماری دست به گریبان بود درگذشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2359

بازگشت مهران مدیری با هیولا image بازگشت مهران مدیری با هیولا 1398/02/11

هیولای مهران مدیری آمد. سریالی که گفته می‌شود قرار است بازگشت مدیری باشد به روزهای اوجش. روزهای برره و پاورچین و نقطه‌چین. روزهایی که تک‌خال عرصه کمدی بود، بسیار جلوتر از عطاران و دیگر کمدین‌های ریز و درشت سینما و تلویزیون.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1881

سردرگمی مرسدس بنز از نحوه دسترسی رهبر کره شمالی به لیموزین های ضد گلوله image سردرگمی مرسدس بنز از نحوه دسترسی رهبر کره شمالی به لیموزین های ضد گلوله 1398/02/10

مقامات سیاسی رده بالا و سران کشورهای مختلف معمولا از لیموزین های ضد گلوله برای رفت و آمد و تردد در خیابان ها استفاده می کنند. کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی نیز ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 3100

کمیته ای بر علیه فیلترینگ در ایران تشکیل شد image کمیته ای بر علیه فیلترینگ در ایران تشکیل شد 1397/11/10

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد برای نخستین‌بار کمیته ضد فیلترینگ تشکیل شده است تا از مسدودسازی برخی از کسب‌وکارها جلوگیری کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2278