خدمات سایت


متن کامل خبر

برترین خودروهای جهان در سال 2010 / گزارش تصویری

آرشیو
صنعت خودرو برای کاهش آلایندگی خودروها در کنار بهبود امنیت برای سرنشینان خودرو و عابران پیاده تلاش ‌می‌کند. پاپ‌ساینس با توجه به این مؤلفه‌ها به انتخاب خودروهای پیشرو در سال 2010 پرداخته است.
1389/10/11 11:30:14 ق.ظ

پورش اسپایدر 918

بخش عمده‌ای از خودروهای آینده الکتریکی خواهند بود و این پورش اسپایدر است که به خوبی می‌تواند قدرت و جذابیت این خودروها را به نمایش بگذارد. در این ابرخودرو از یک موتور 8 سیلندر 3.4 لیتری در کنار سه پیشرانه الکتریکی استفاده شده است که در مجموع 718 اسب‌بخار تولید می‌کنند و خودرو را تنها در 3.2 ثانیه به سرعت 100 می‌رسانند.

حداکثر سرعت این خودرو 318 کیلومتربرساعت است. رانندگان می‌توانند برای کسب بهره‌وری یا قدرت بیشتر از میان سه حالت ترکیبی یکی را انتخاب کنند.

پورشه بخشی اختصاصی را برای مطالعه روی اسپایدر 918 و ساخت آن تدارک دیده است و تاکنون 2000 نفر برای خرید این خودرو ابراز تمایل کرده‌اند اما هنوز زمانی برای ورود این خودرو نیم‌میلیارد تومانی به بازار مشخص نشده است.

فیات مولتی‌ایر

در موتورهای احتراقی درون‌سوز حدود 10درصد از بازده اولیه موتور به دلیل تلفات مکش ناشی از تنظیم و محدودکردن جریان هوای ورودی به سیلندرها از بین می‌رود. بی.ام.و در سال 2001 موفق‌ شد با ساخت Valvetronic system و کنترل الکترونیکی سوپاپ‌های داخلی این میزان اتلاف را کاهش دهد اما سیستم تولیدشده توسط این خودروساز گران و پیچیده است.

فیات موفق‌ شده با طراحی یک سیستم ساده و کم‌هزینه برای زمان‌بندی باز و بسته‌شدن سوپاپ‌ها که مولتی‌ایر نامیده شده، نه‌تنها به همان میزان بهره‌وری سوخت را بالا ببرد بلکه از آلایندگی خودرو نیز بکاهد.

این طراحی آنقدر کم‌هزینه است که به زودی میلیون‌ها خودرو ساخت فیات و کرایسلر از آن استفاده کنند. مولتی‌ایر در فیات500 که اوایل سال آینده وارد بازار ایالات متحده خواهد شد، به کار گرفته شده است.

فراری 458 Italia

سرعت این خودروی اسپرت زیبا حداکثر 326 کیلومتربرساعت است و صفر تا 100 آن به تنها 3.2 ثانیه نیاز خواهد داشت. موتور منحصربه‌فرد این فراری یک موتور 8 سیلندر 4.5 لیتری است که می‌تواند بدون توربین یا سوپرشارژر توانی معادل 562 اسب‌بخار تولید کند. علاوه بر این ایتالیا458 کاربرپسند است و به رانندگان گوناگون اجازه می‌دهد فضای داخلی را مطابق نیازشان بهبود دهند. این خودرو 32درصد سریع‌تر از F430 است.

2010 MotoCzysz E1PC

E1PC که به تازگی توسط یک شرکت کوچک آمریکایی تولید شده، یک موتورسیکلت الکتریکی بی‌رقیب است. این موتورسیکلت میتواند با استفاده از یک پیشرانه الکتریکی که نیرویی معادل 134 اسب‌بخار تولید می‌کند به حداکثر سرعت 217 کیلومتربرساعت، آن هم در جاده‌های کوهستانی و پرپیچ و خم برسد. 7 E1PC 60 کیلومتر را تنها در 23 دقیقه پشت سر گذاشته است.

فورد فیستا 2011

این خودرو که یک سدان با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر و توانی معادل 120 اسب‌بخار است، برای رسیدن به سرعت اولیه 100 کیلومتربرساعت به 9.3 ثانیه نیاز خواهد داشت.

این خودرو کم‌مصرف اولین خودروی غیرترکیبی است که در هر 100 کیلومتر تنها 5.9 لیتر سوخت مصرف می‌کند. علاوه بر این فیستا 2011 از سیستم یکپارچه‌ای بهره می‌برد که با صدای رانندگان فعال می‌شود. در این خودرو از جعبه‌دنده اتوماتیک شش‌سرعته با دو کلاج استفاده شده است. مصرف این خودرو در شهر 8.1 لیتر و در جاده‌ها 5.9 لیتر خواهد بود. قیمت فیستا 2011، 14میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

هیوندا سوناتا 2.0T

هیوندا با ساخت سوناتا 2.0T به خوبی نشان داده، کم‌مصرف بودن خودرو معادل قدرت پایین آن نیست. هیوندا در این خودرو با به کارگیری دو توربوشارژ همراه با یک سیستم پیچیده پاشش مستقیم ‌سوخت، موفق شده قدرت موتور نسبتا کوچک 4 سیلندر و 2.4 لیتری سوناتا 2.0T را به 274 اسب‌بخار برساند. مصرف سوناتا 2.0T در هر 100 کیلومتر 7.15 لیتر پیش‌بینی شده و احتمالا با قیمتی حدود 25میلیون تومان وارد بازار خواهد شد.

شورولت ولت

شورولت ولت، آبان‌ماه گذشته از خطوط تولید خارج شد تا اولین و تنها خودروی ترکیبی در جاده‌های ایالات متحده باشد که برای شارژ باتری به برق متصل می‌شود. جنرال‌موتورز ادعا می‌کند این اتومبیل هاچ‌بک که برای 4 سرنشین طراحی شده، می‌تواند 78 درصد از خریداران آمریکایی را از مصرف بنزین بی‌نیاز کند.

این خودور با شارژ کامل می‌تواند مسافتی حدود 40 تا حداکثر 80 کیلومتر را طی کند و پس از آن موتور بنزین‌سوز شروع به کار خواهد کرد تا برای باتری الکتریسیته تولید کند و به اتومبیل امکان طی‌کردن مسافتی 500 کیلومتری را تا خالی‌شدن کامل باک بدهد. قیمت این خودرو 41میلیون تومان است که 7.5میلیون تومان آن مالیات خواهد بود.

ولوو 2011 S60

این خودرو به جدیدترین ابزار تشخیص عابران پیاده ساخت ولوو مجهز است. رادار نصب شده روی سپر 2011 S60 می‌تواند عابران پیاده احتمالی را از فاصله 49 متری تشخیص دهد و اتومبیل را آماده ترمزگرفتن کند تا تصادمی رخ ندهد. پس از تشخیص رادار، دوربینی که روی آیینه وسط نصب‌شده، از کسی یا چیزی که دارد عرض جاده را طی می‌کند، عکس می‌گیرد تا رایانه داخلی خودرو، آنرا با بانک اطلاعاتی شامل 10هزار تصویر تطبیق دهد و شناسایی کند.

ترمزها آماده ترمز گرفتن می‌شوند و اگر راننده در متوقف‌کردن خودرو ناموفق باشد، زیر سرعت 35 کیلومتربرساعت اتومبیل کاملا متوقف خواهد شد. بالای این سرعت، 2011 S60 تنها قادرست در حد امکان سرعت برخورد را کاهش دهد. این سیستم هنوز نمی‌تواند عابران پیاده یا حیوانات کوتاه‌تر از 81 سانتیمتر را تشخیص دهد. اگر این مشکل حل شود، احتمال برخورد به بچه‌ها، گوزن‌ها و دیگر جانداران نیز از بین خواهد رفت.

جگوار XJ

جگوار در 10 سال گذشته روند نزولی را تجربه کرده؛ اما می‌توان تولید خودرو فوق‌العاده جگوار XJ توسط این شرکت را رونسانس این شرکت به‌شمار آورد. این خودرو با شاسی ساخته‌شده از آلومینیوم حدود 1850 تا 1950 کیلوگرم وزن دارد که سبک‌ترین سدان در کلاس این خودرو به‌شمار می‌رود. هدایت تیم طراحی این جگوار استثنایی را یان کالوم، طراح استون مارتین DB7 به عهده داشته است.

موتورهای قدرتمند این خودرو که شامل موتورهای 8 سیلندر با قدرت 470 و 510 اسب‌بخار است، به خوبی می‌تواند با رقبای گران‌قیمت جگوار برابری کند. در رقابت صفر تا 241 کیلومتربرساعت جگوار XJ در مقام دوم و کمی بعد از مرسدس‌بنز E63 AMG قرار خواهد گرفت.

Audi TTS

هدف از ساخت این اتومبیل خودکار که به جی.پی.اس و نقشه‌ای از پیش‌تعریف‌شده که دقت بالایی دارد، مجهز شده، فقط و فقط سرعت است. به همین دلیل به وسیله آن نمی‌توان ترافیک را دور زد. در عوض حسگرهای چرخ، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برای این خودرو در نظر گرفته‌ شده است که به خوبی می‌توانند قدرت و سرعت این خودرو را به نمایش بگذارند. پاییز امسال آئودی TTS حداکثر سرعت 217 کیلومتربرساعت را در ارتفاعات کلرادو تجربه کرده است.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

 لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد image لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد 1402/11/29

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68