خدمات سایت


متن کامل خبر

لباسی که مشکل عرق کردن در فصل گرما را حل می‌کند/مناسب برای مناطق شرجی

آرشیو
محققان آزمایشگاه ملی"نورث وست پاسفیک" توانسته‌اند بطور تصادفی نانومیله‌هایی را تولید کنند که می‌توانند آب را از رطوبت هوا جذب کرده و با افزایش رطوبت آن را بیرون بدهند.
1395/03/26 03:15:14 ب.ظ

محققان پس از تولید ناخواسته نانومیله‌های غنی از کربن دریافتند که این اختراع تصادفی از رفتار عجیبی با آب برخوردار است و می‌تواند راه را برای تولید سیستم‌های جذب آب با انرژی کم و پوشاک ضدتعرق هموار کند.

آنها متوجه شدند که مواد بطور عادی در زمان‌هایی که رطوبت هوای اطراف آنها بالا می‌رود، آب بیشتری جذب می‌کنند. اما در رطوبت نسبی بین 50 تا 80 درصد، این نانومیله‌ها برعکس عمل کرده و آب را بیرون می‌دهند. به گفته محققان، این رفتار در هیچ ماده دیگری دیده نشده است.

این نانومیله‌ها در رطوبت کمتر از 50 تا 80 درصد رفتاری عادی نشان می‌دادند. از این رو می‌توان این فرآیند را با کاهش میزان رطوبت تغییر داد.

این ماده اسفنج‌مانند بطور اشتباهی در زمانی که دانشمندان سعی داشتند نانو سیم‌های مغناطیسی تولید کنند، ساخته شدند. آن‌ها در زمان آزمایش این نانومیله‌ها با ابزارهای تحلیل بخار متوجه خاصیت عجیب آن‌ها در جذب و دفع آب شدند.

کاربردهای احتمالی این کشف می‌تواند شامل سیستمی باشد که رطوبت را از هوای کویر گرفته و سپس آب جمع‌آوری شده را زمانی که رطوبت به سطح خاصی رسید، آزاد کند. همچنین می‌توان از آن در تولید غشایی در پوشاک بهره برد که عرق را گرفته و آن را به بخار تبدیل می‌کند.

این تحقیق در مجله Nature Nanotechnology منتشر شده است.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • دانش و تکنولوژی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

نایکی از Go FlyEase رونمایی کرد؛ کفشی که بدون نیاز به دست می‌توان پوشید image نایکی از Go FlyEase رونمایی کرد؛ کفشی که بدون نیاز به دست می‌توان پوشید 1399/11/14

نایکی از یک مدل کفش اسنیکرز جدید به نام «Go FlyEase» رونمایی کرد که افراد می‌توانند بدون دخالت دست، آن را بپوشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 817

بالش هوشمند هوآوی عرضه شد image بالش هوشمند هوآوی عرضه شد 1399/10/06

بالش هوشمند هوآوی با عنوان Smart Choice MOK PLANET برای فروش در بازار لوازم خانگی چین عرضه شد. این بالش هوشمند کمپانی هوآوی می تواند به طور خودکار هنگام دراز کشیدن ظربان قلب و میزان تنفس افراد را کنترل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 806

ماسک برقی ال جی در ایفا 2020 رونمایی رسمی می شود image ماسک برقی ال جی در ایفا 2020 رونمایی رسمی می شود 1399/06/11

نمایشگاه ایفا یکی از بزرگترین گردهمایی غول های فناوری و شرکت های تولید کننده های لوازم خانگی است که هر ساله در شهر برلین برگزار می شود و میزبان علاقه مندان زیادی از سراسر جهان است

امتیاز:
تعداد بازدید: 3455

کفی کفش هوشمند Nurvv Run با ۳۲ حسگر مختلف معرفی شد image کفی کفش هوشمند Nurvv Run با ۳۲ حسگر مختلف معرفی شد 1398/10/17

تا به امروز کفش های هوشمند زیادی معرفی شده اند و به طور کلی تنوع در این محصولات زیاد است اما حالا شرکتی به نام Nurvv مدعی شده محصول تازه آن اگر یک دونده باشید بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2531

راهنمای خرید ماساژورهای برقی image راهنمای خرید ماساژورهای برقی 1397/04/20

هنگامی که ماهچه ها بیش از اندازه فعالیت داشته و عضلات فرد دچار گرفتگی و اسپاسم می شوند، هیچ چیز نمی تواند مانند یک ماساژخوب آنها را آرام کند و انرژی آنها را بازگرداند. این کار را با کمک برخی از ابزارهای ماساژ موجود در بازار می توانید انجام دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2643

بیانیه "نایکی" در مورد کفش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران image بیانیه "نایکی" در مورد کفش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران 1397/03/22

شرکت کفش نایکی در بیانیه‌ای اعلام کرد به این دلیل که یک کمپانی آمریکایی است و آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است نمی‌تواند کفش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را در حال‌ حاضر تامین کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3480

قیمت خرید برخی از عطرهای جیبی مردانه image قیمت خرید برخی از عطرهای جیبی مردانه 1397/03/13

قیمت برخی از انواع عطرهای جیبی مناسب برای آقایان در بازار را مشاهده کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2035

طرح تشویقی پاییزی 19 میهن مارکت image طرح تشویقی پاییزی 19 میهن مارکت 1396/06/28

آغاز طرح پاییزی 19 ویژه فروشندگان جدید و بازدید کنندگان سایت از اول مهر ماه تا پایان آبان ماه

امتیاز:
تعداد بازدید: 11350

روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش image روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش 1392/09/01

کمپانی کره ای اگر ذره ای صداقت اپل را داشت، شاید اندکی در دل تکنولوژیست های واقعی جای می گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8790