خدمات سایت


متن کامل خبر

جزییات و قیمت فروش شوکر و گاز اشک آور توسط پلیس

آرشیو
در حال حاضر، در مرحله اول برای اتحادیه طلافروش ها، صراف ها، متصدیان جایگاه عرضه سوخت، جامعه پزشکان، کانون وکلا، رانندگان وسایل نقلیه درون و برون شهری ...
1389/06/20 07:18:16 ق.ظ

"در حال حاضر، در مرحله اول برای اتحادیه طلافروش ها، صراف ها، متصدیان جایگاه عرضه سوخت، جامعه پزشکان، کانون وکلا، رانندگان وسایل نقلیه درون و برون شهری تحت نظارت اتحادیه مربوطه شامل اتحادیه تاکسیرانی، فروشندگان سلاح و مهمات و متصدیان داروخانه های شبانه روزی با اخذ مدارکی از موسسات مذکور، مجوز حمل و نگهداری صادر می شود. "

سرهنگ سیفیان با بیان اینکه انواع افشانه و شوکرهای الکتریکی صرفاً در حوزه خواسته شده قابلیت استفاده دارد، تاکید کرد: در صورتی که از این تجهیزات خارج از محل خواسته شده اقدام به استفاده غیر مشروع شود، جرم محسوب شده و تابع مجازات قانونی می گردد.

سرهنگ سیفیان درباره افرادی که تابع هیچ اتحادیه و انجمن صنفی نیستند اما خواستار استفاده از این نوع تجهیزات دفاعی هستند، گفت: در خواست این افراد در کمیسیونی متشکل از نمایندگان پلیس امنیت، آگاهی و پیشگیری و در استان ها و به تبع آن در شهرستان ها به صورت مستقل بررسی می شود که پس از بررسی در صورت مثبت بودن نظریه نسبت به صدور این گونه تجهیزات دفاع شخصی اقدام صورت می گیرد.

وی در خصوص درخواست اتحادیه ها و صنوف دیگر برای تجهیزات دفاع شخصی گفت: در خواست اتحادیه و اصناف مزبور در کمیسیون مزبور بررسی که با نظر کمیسیون اقدام بلامانع می باشد

این مقام مسوول درباره نحوه گرفتن اسپری و شوکر از سوی سازمان های نظامی و انتظامی اظهارداشت: برابر مصوبات کمیسیون مرکز نظارت بر سلاح و مهمات شورای امنیت کشور، اخذ اسپری و شکر برای کارکنان و خانواده این گونه نیروها از طریق حفاظت اطلاعات سازمان مربوطه صورت می گیرد که پس از معرفی از سوی سازمان و اخذ یکسری مدارک، صدور این کارت بلامانع است.

عوارض استفاده از تجهیزات دفاع شخصی( انواع افشانه و شوکرهای الکتریکی)

رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا درباره عوارض استفاده از تجهیزات دفاع شخصی گفت: استفاده از انواع افشانه و شوکرهای الکتریکی خطرات جانی بسیاری را برای فرد به همراه دارد به طوری که اگر فردی به آسم و یا بیماری دیگر مبتلا باشد در صورت استفاده اسپری به نابینایی، تنگی تنفس و بعضاً عوارض جبران ناپذیری که به همراه دارد، دچار می شود.

سرهنگ سیفیان در خصوص عوارض شوکرهای الکتریکی با بیان اینکه شوکرهای غیرقانونی در چند ثانیه 1800 ولت برق وارد بدن می شود، گفت: با توجه به اینکه هنگام استفاده از این وسیله، شوک الکتریکی به بدن وارد می شود به همین منظور برای استفاده از شوکر نقاط خاصی در بدن مشخص شده و اگر ندانسته به قسمتی دیگر از بدن شوک وارد گردد فرد به کما می رود.

وی ادامه داد: همچنین در صورت زدن شوکر بر روی افرادی که ناراحتی قلبی دارند و یا قلبشان با باطری کار می کند، این امر به مرگ این افراد منتهی می شود.

این مقام مسوول از شهروندان خواست تا از محل های تعیین و مورد تایید ناجا برای گرفتن اسپری و شوکر اقدام کنند.

وی ادامه داد: در محل های مزبور، آموزش های لازم به متقاضیان این گونه تجهیزات داده می شود و آنها موظف هستند تا در حیطه خدمتی و ماموریتی خود از آن استفاده قانونی کنند.

مدارک لازم برای درخواست تجهیزات دفاع شخصی

سرهنگ سیفیان، فرم درخواست تجهیزات دفاع شخصی از موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی، کپی شناسنامه،کارت ملی و پایان خدمت و معافیت، اصل یا گواهی عدم سوء پیشینه از اداره تشخیص هویت، سه قطعه عکس رنگی زمینه سفید، عکس گواهی صحت جسمی و روانی از بیمارستان های ناجا، اصل عدم اعتیاد، اصل گواهی برخورد در حسن شهرت، برگه تعهد استفاده کننده از مدارک مورد نظر برای تجهیزات دفاع شخصی می باشد.

وی در خصوص فرم درخواست از موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی گفت: حداکثر 8 و حداقل دو موسسه در استان ها، کار جمع آوری مدارک و ارسال آن را به ناجا به منظور اخذ کارت استفاده از تجهیزات را برعهده دارند.

به گفته سرهنگ سیفیان، صدور مجوز برای معافیت هایی که دارای ناراحتی اعصاب و روان می باشد، شامل نمی شود.

هیچ سازمان و ارگانی حق صدور و توزیع تجهیزات دفاع شخصی را در سطح کشور ندارد

رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد: صدور هر گونه مجوز در خصوص تجهیزات دفاع شخصی صرفاً بر عهده مرکز انتظام پلیس پیشگیری است و هیچ سازمان و ارگانی حق صدور و توزیع تجهیزات دفاع شخصی را در سطح کشور ندارد.

این مقام مسوول تصریح کرد: نیروی انتظامی برای تهیه افشانه اشک آور و شوکر الکتریکی بایداز طریق صنایع وزارت دفاع و نیز برطبق ضوابط گفته شده نسبت به توزیع آن اقدام کند.

فروش تجهیزات دفاع شخصی به صورت تلفنی و اینترنتی از سوی برخی شرکت ها، غیرقانونی است

وی درباره صدور کارت حمل تجهیزات دفاع شخصی از سوی برخی شرکت ها گفت: متاسفانه شرکت های که به صورت اینترنتی و یا تلفنی نسبت به جذب مشتریان در خصوص توزیع شوکر و افشانه با کارت حمل که بعضاً اعلام می کنند که کارت مزبور مجوز ورود طرح ترافیک است، اقدام کرده اند که با هوشیاری پلیس پیشگیری تعدادی از اعضای این شرکت ها در سطح کشور دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و مابقی تحت تعقیب می باشند.

سرهنگ سیفیان تصریح کرد: شرکت های "حافظین قائم موعود، ناجی فتح مرصاد، مشعشع آسیا، ایمن سراج فرهنگ، ناجی گسترجم، به پویان پوشش پارسیان" از جمله شرکت هایی هستند که در حال حاضر به صورت اینترنتی و غیرقانونی علاوه بر اینکه شهروندان را برای گرفتن تجهیزات دفاع شخصی به این سمت سوق می دهند این تجهیزات را با هزینه های سنگین بین 180 تا 300 هزار تومان به فروش می رسانند.

این مقام مسوول قیمت گازهای اشک آور و شوکرالکتریکی از طریق مجرای قانونی را 24 هزار و 500 و 89 هزار و 500 تومان عنوان کرد و افزود: قیمت این گونه تجهیزات، سالیانه در کمیسیون نظارت بر سلاح و مهمات شورای امنیت کشور نرخ گذاری می شود و موسسات حفاظتی و مراقبتی باید مطابق قیمت مذکور شوکر و افشانه را به فروش برسانند.

ورود هر گونه شوکر و اسپری غیراز مبادی قانونی، قاچاق است

وی با بیان اینکه شوکرهایی که به صورت آزاد در بین مردم توزیع می شود، ساخت کشور چین و یک بار مصرف است، گفت: همچنین گازهای اشک آور که به طور غیرقانونی وارد و توزیع می شود از دوز بالایی برخوردار است که بیشتر برای مهار کردن حیوانات وحشی از آن استفاده می شود.

رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: استفاده از این تجهیزات برای انسان اثرات بسیار ناهنجاری را به همراه دارد.

سرهنگ سیفیان تاکید کرد: شوکر و افشانه های که از طریق وزارت دفاع توزیع می باشد،کنترل شده و دارای دوز پایین می باشد که اثرات مخرب بسیار پایینی را به همراه دارد.

رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد: ورود هر گونه شوکر و اسپری غیراز مبادی قانونی که صنایع وزارت دفاع تهیه آن را بر عهده دارد، غیرقانونی و قاچاق محسوب می شود.

منبع : تابناک
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

میلاد
(1389/10/25)
من دراستان کرمانشاه هستم لطفاآدرس شرکتی امنیت بدهیدباتشکر

مهدی
(1389/11/05)
ba salam khedmate sarhang seyfiyan. man daneshjoye shahrestan hastam soba suate 3 be biron az manzel miram va shaba dir vaght ba manzelmiresam. az onjae ke tars az zorgiriyae khiyaboni daram. mikhastam bedonam aya mitonam mojaveze gaz dashte basham ya kheir? ba tashakor mamnon misham javab begiram

محمد رضا
(1392/05/28)
سلام

مسعود
(1396/07/19)
لطفا آدرس شرکت انتظام پلیس پیشگیری را اعلام نمائید

iman
(1396/11/22)
سلام .خبر رو منتشر کردین وهیچ راهنمایی برای اون نزاشتین از اون مهم تر اینکه جواب پرسش هارو نمیدین. ۱-اسم مراجع خرید مجاز؟؟

Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 162

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 321

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 312

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 320

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 202

وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است image وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است 1401/06/22

در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه آموزشی برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 425