خدمات سایت


متن کامل خبر

اولین رویداد مشترک انستیتو ملی بازی سازی در خارج از کشور پس از انفجار فرودگاه آتاتورک لغو شد

آرشیو
در پی حمله انتحاری شب گذشته گروه داعش به فرودگاه آتاتورک استانبول، رویداد مشترک انستیتو ملی بازی سازی ایران با دانشگاه باغچه شهیر لغو شد. این اولین رویدادی بود که انستیتو ملی بازی سازی با نهادهای خارجی و فرای مرزهای ایران قصد برگزاری آن را داشت.
1395/04/09 05:50:54 ب.ظ

شب گذشته و ساعاتی پیش از حملات تروریستی، تیمی از بازی سازان و دانشجویان انستیتو ملی بازی سازی، تهران را به مقصد استانبول ترک کرده بودند اما انفجار در فرودگاه، دقیقا نیم ساعت پیش از فرود هواپیمای حامل تیم انستیتو ملی رخ داد و خلبان هواپیما تصمیم به بازگشت به تهران می گیرد.

در این حمله تروریستی که شب گذشته و در سه ترمینال ورودی فرودگاه روی داد، عوامل انتحاری گروه داعش پس از گشودن آتش به سوی مردم، نسبت به انفجار بمب های همراه خود اقدام کردند و 36 نفر را به کام مرگ کشیدند. قریب به 150 نفر نیز زخمی شده اند که دست کم حال 6 نفر از آن ها وخیم گزارش شده است.

روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گزارش می دهد که به طبع حملات اخیر صورت گرفته، مسئولان انستیتو ملی نسبت به برگزاری این رویداد مشترک بدگمانی هایی داشتند اما با توجه به هماهنگی های صورت گرفته میان دو نهاد، در نهایت تصمیم به برگزاری آن گرفته شد.

خسرو کرد میهن، مدیر بازرسی بنیاد ملی بازی های رایانه ای می گوید که در عین اطلاع کافی از امنیت ناپایدار استانبول، تدابیر خاصی اندیشیده شده بود تا سفر بازی سازها و دانشجویان تا حد امکان به دور از هر گونه خطری باشد.

نه تنها عبور و مرور تیم اعزامی طی روز در سطح شهر ممنوع اعلام شده بود، بلکه حتی مدیران بنیاد به برگزاری هیچ بخش از مراسم طی شب رضایت نداده بودند. لازم به ذکر است که جهت کاهش تردد با وسایل نقلیه عمومی، محل اقامت تیم اعزامی، نزدیک ترین هتل به دانشگاه باغچه شهیر در نظر گرفته شده بود.

با این حال، کرد میهن خبر می دهد که انفجار در فرودگاه اتفاقی پیش بینی نشده بود و خوشبختانه تیم اعزامی در صحت و سلامت کامل به تهران بازگشتند و خطری جان شان را تهدید نکرده است.

رویداد مذکور حالا اما به طور کلی لغو شده و بعید به نظر می رسد که این رویداد مشترک زمانی دیگر در این کشور برگزار شود.

به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • انستیتو ملی بازی سازی,
  • حمله انتحاری,
  • انفجار ترکیه,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد  image ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد 1400/04/19

شیوع کرونا طی یکسال گذشته بر اجرای بسیاری از قوانین و شرایط تردد تاثیر گذاشته و حالا نیز تصویب شده طرح ترافیک تهران از فردا تا اطلاع ثانوی لغو شود تا از فشار بر حمل و نقل عمومی و شلوغی مترو و اتوبوس به این شیوه کاسته شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 667

وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد image وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد 1400/03/04

وزیر نیرو با اشاره به گرمای زودهنگام هوا و کاهش بارندگی به‌عنوان دلیل اصلی قطع برق، بابت خاموشی‌های اخیر از مردم عذرخواهی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 667

محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ image محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ 1400/01/29

معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه فعلا از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد، گفت: حدود ۲۱ هزار نفر هم افرادی بودند که مثبت بودند و سفر رفتند و نقض قرنطینه کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 463

چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ image چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ 1399/10/20

افرادی که قصد دارند با خودرو شخصی به شهرهای وضعیت نارنجی و قرمز وارد شوند و از این شهرها نیز خارج شوند، نیاز به دریافت مجوز تردد بین شهری دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 657

کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی image کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی 1399/10/10

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگانی که یک میلیون از حقوقشان کسر شده است به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 802

پلیس فتا: 70 درصد جرایم فضای مجازی سال گذشته اقتصادی بود image پلیس فتا: 70 درصد جرایم فضای مجازی سال گذشته اقتصادی بود 1399/01/09

بر اسس اعلام پلیس فتا بیشترین جرایم فضای مجازی در سال گذشته مرتبط با جرایم اقتصادی بوده که بیش از نیمی از آن به مساله فیشینگ برمی‌گردد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2606

دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی تا پایان فروردین ۹۹ تمدید می‌شود  image دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی تا پایان فروردین ۹۹ تمدید می‌شود 1398/12/12

سازمان تأمین اجتماعی برای کاهش مراجعه‌ی حضوری افراد، تمامی دفترچه‌های درمانی دارای اعتبار تا پایان بهمن‌ماه را تا پایان فروردین ۱۳۹۹ تمدید کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2396

پروازهای ایران به چین برخلاف دستور مبنی‌بر تعلیق، متوقف نشد image پروازهای ایران به چین برخلاف دستور مبنی‌بر تعلیق، متوقف نشد 1398/11/15

درحالی‌که دیروز وزیر بهداشت از توقف سفرها به چین خبر داد، پروازهای یک خط هوایی به این کشور هنوز برقرار است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2302

پلیس فتا: پرونده‌های مربوط به سایت‌های دیوار و شیپور در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود image پلیس فتا: پرونده‌های مربوط به سایت‌های دیوار و شیپور در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود 1398/10/15

رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: مراجع قضایی در تهران اعلام کرده‌اند که در سال جاری پرونده‌های قضایی مرتبط با سایت‌های دیوار و شیپور باید در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2417

روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش image روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش 1392/09/01

کمپانی کره ای اگر ذره ای صداقت اپل را داشت، شاید اندکی در دل تکنولوژیست های واقعی جای می گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8792