خدمات سایت


متن کامل خبر

مصرف 30 درصد انرژی ساختمان توسط وسایل سرمایشی / ارائه راهکار برای کاهش مصرف

آرشیو
با توجه به سهم بالای وسایل سرمایشی در مصرف انرژی در تابستان می توانیم با انجام اقدامات ساده در کاهش مصرف این وسایل و کاهش هزینه های پرداختی اثرگذار باشیم.
1395/04/15 01:53:07 ب.ظ

وسایل سرمایشی به عنوان یکی از وسایل ضروری برای گذران ایام در فصل تابستان به حساب می آید که با گرمای این روزهای هوا حداقل نیمی از روز را روشن هستند.

در این میان کولرهای آبی در مقایسه با کولرهای گازی از قدمت و گستردگی بیشتری برخوردار است و در مناطق گرم و خشک کشورمان بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است، تا جایی که بنا بر آمارهای موجود در کشور حدود ۶۵ درصد از خانوارهای شهری و ۲۰ درصد از خانوارهای روستایی از کولر آبی استفاده میکنند.

همچنین هم اکنون حدود ۱۵ میلیون دستگاه کولر آبی در کشور وجود دارد که هر ساله یک میلیون و پانصد هزار دستگاه جدید به آن اضافه می شود.

در قسمت‌های گرم و با رطوبت بالای 30 درصد نیز استفاده از کولرهای گازی دراولویت است،از همین رو در کنار این میزان کولر آبی،حدود ۳.۵ میلیون دستگاه کولر گازی نیز وجود دارد.

استفاده این حجم از وسایل برودتی در تابستان سهم بالایی از مصرف برق را در این ایام به خود اختصاص داده است.

احمدرضا توکلی مجری طرح های بهینه سازی مصرف انرژی در گفت‌وگو بامیزان، گفت: 25 تا 30 درصد از مصرف برق در ساختمان ها به وسایل سرمایشی اختصاص دارد که در این میان مصرف برق کولرهای گازی 4 برابر کولرهای آبی گزارش شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به محاسبه پله کانی قبوض برق هزینه تمام شده برق آنها بیش از 4 برابر محاسبه می شود، از همین رو استفاده از آنها در تمام مناطق توجیه اقتصادی ندارد.

توکلی تصریح کرد: پیشنهاد شرکت سازمان بهره وری انرژی جایگزین کردن کولرهای گازی گازسوز به جای کولرهای گازی در سطح بازار است تا از این راه مصرف برق در تابستان کاهش و مصرف گاز را که در این زمان در حداقل خود قرار دارد جایگزین کنیم.

گفتنی است برای کاهش مصرف انرژی باید به نکاتی همچون انتخاب این وسایل متناسب با فضای مورد استفاده و شرایط اب و هوایی منطقه،کانال کشی از کوتاهترین مسیر موجود همراه با عایق کاری مناسب ان،نصب سایبان بر روی کولر اشاره کرد.

گفتنی است این وسایل باید هر ساله پیش از فعالیت سرویس و در صورت لزوم تعمیر شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد.همچنین در حد امکان از روشن نگه داشتن مداوم انها در طول روز باید پرهیز شود.

انتخاب دستگاهی با علامت استاندارد و برچسب انرژی نشان دهنده بالاترین کارایی و بازدهی و کمترین مصرف انرژی است.

عایق بندی درب ها و پنجره ها و نصب کولر گازی در مسیر باد نیز در بهبود مصرف کولر ها علل خصوص کولرهای گازی تاثیرگذار است.

باید به این نکته نیز توجه داشت دمای مناسب منازل در ایام تابستان بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد است که نباید به دنبال خنک تر کردن بیش از حد محل سکونت خود باشیم، زیرا به ازای 1 درجه خنک تر شدن 4 تا 5 درصد مصرف انرژی افزایش می یابد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • مصرف انرژی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ال جی ماه آتی  اولین دستگاه باغبانی خانگی خود را معرفی میکند image ال جی ماه آتی اولین دستگاه باغبانی خانگی خود را معرفی میکند 1398/10/07

کمپانی LG قصد دارد در نمایشگاه CES 2020 از دستگاه باغبانی خانگی خود رونمایی کند. به کمک این وسیله می توان سبزیجات مختلف را داخل منزل پرورش داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2458

راهنمای خرید شوفاژ برقی image راهنمای خرید شوفاژ برقی 1398/09/15

روزهای سرد سال فرار رسیده و در آستانه فصل زمستان هستیم. هر آنچه که بیش از همه چیز در این فصل اهمیت دارد، تجهیز خانه و یا محل کار به سیستم های گرمایشی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2379

پرطرفدارترین یخچال فریزرهای 2019 کدامند؟ image پرطرفدارترین یخچال فریزرهای 2019 کدامند؟ 1398/08/04

کمتر از ۲ ماه دیگر تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی مانده است. سالی که برای بازار لوازم خانگی ایران پر از حاشیه و گرانی بود و دست بسیاری از خریداران لوازم خانگی که قصد خرید جهیزیه داشتند، به دلیل افزایش قیمت بی سابقه در ایران بازار، از خرید محصول کوتاه ماند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4469

با یخچال فریزر سامسونگ مدل HM34 آشنا شوید image با یخچال فریزر سامسونگ مدل HM34 آشنا شوید 1398/04/29

یخچال و فریزر مدل « HM34 » از گروه یخچال‌ و فریزرهای ساید بای‌ ساید شرکت معتبر سامسونگ است. مصرف انرژی A+این دستگاه، آن را در گروه دستگاه‌های کم‌مصرف قرار می‌دهد. ظاهر زیبای این دستگاه با همراهی دو دسته‌ی عمودی ِساده تکمیل می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3869

با ماشین ظرفشویی دوو مدل DDW-M1412S آشنا شوید image با ماشین ظرفشویی دوو مدل DDW-M1412S آشنا شوید 1398/02/11

ماشین ظرفشویی یک دستگاه برقی است که در آشپزخانه کاربرد دارد و از آن برای شستشو و تمیزکردن ظروف استفاده می شود. شرکت دوو یک ماشین ظرفشویی مبله مدل DDW-M1412S تولید کرده که از ظرفیت ۱۴ نفره و کیفیت بالایی برخوردار است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4551

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی + قیمت image راهنمای خرید ماشین ظرفشویی + قیمت 1397/09/06

همانند بخش های گذشته، در این بخش نیز لیستی از قیمت انواع ماشین ظرفشویی های دست دوم گرداوری شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4688

بهترین اتوپرسی های بازار ایران را بشناسید + قیمت image بهترین اتوپرسی های بازار ایران را بشناسید + قیمت 1397/08/06

اتوپرسی های چند سالی است که در بازار ایران به سبب کارایی بالا مورد استقبال واقع شده و به نوعی هزینه های مراجعه به خشکشویی ها را کاهش داده و عمل اتوکشی را لذت بخش تر کرده است اما آن چیزی که بسیار اهمیت دارد، انتخاب یک اتوپرسی مناسب است که در ذیل به محبوب ترین آن ها اشاره شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1950

نخستین تلویزیون QLED 8K سامسونگ رونمایی شد image نخستین تلویزیون QLED 8K سامسونگ رونمایی شد 1397/07/19

شرکت سامسونگ ازنخستین تلویزیون QLED 8K خود در ماه آگوست رونمایی کرد و هم اکنون نسخه 85 اینچی تلویزیون هوشمند Q900R با قیمت 15 هزار دلار در اختیار سفارش دهندگان قرار می گیرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2568

چگونه بهترین تلویزیون را انتخاب کنیم؟ image چگونه بهترین تلویزیون را انتخاب کنیم؟ 1397/07/01

تنوع بازار تلویزیون معمولا بسیار زیاد است و به همین دلیل خرید از بین این همه گزینه رنگارنگ کار ساده‌ای نیست.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1793

لنوو از محصولاتی جدید برای خانه‌های هوشمند رونمایی کرد  image لنوو از محصولاتی جدید برای خانه‌های هوشمند رونمایی کرد 1397/06/09

لنوو ساعاتی پیش در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ از محصولاتی جدید مخصوص خانه‌های هوشمند رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1906