خدمات سایت


متن کامل خبر

این پتو ضربان قلب‌تان را می‌سنجد و گزارش می‌کند/فناوری جدید ناسا

آرشیو
دانشمندان آمریکایی با همکاری ناسا حسگری تولید کرده‌اند که به شما اجازه می‌دهد با پیراهن و حتی پتوی خود ارتباط برقرار کنید و تپش قلب خود را نیز با آن‌ها بسنجید.
1395/04/20 06:17:51 ب.ظ

حسگر SansEC (بدون ارتباط برقی) که با استفاده از ارتعاشات الکترومغناطیسی در هوا کار می‌کند و نیازی به استفاده از برق و باتری ندارد.

سوزان برنارد، رییس شرکت" Textile Technologies " و تیم ناسا این حسگرها را تولید کرده‌اند که قادر به تشخیص رطوبت در هوا، اندازه‌گیری درجه حرارت فضای خارجی و حتی ارسال هشدارهای بهداشتی هستند.

این حسگرها را می‌توان با تکنیک‌های مختلف بر روی پارچه‌های گوناگون الصاق کرد تا عملا آن‌ها را در مواد و لباس‌های موجود افزوده یا به طور مستقیم آن‌ها را در پوشاک بافت و با هزینه‌ای و وزن بسیار کم، حسگر با رزونانس بالا تولید کرد.


اکنون برنارد این حسگرها را در محصولات نساجی از پوشاک گرفته تا ورقه به کار برده است.

همچنین شرکت وی در حال حاضر پتویی را با این ویژگی‌ها تولید کرده است.

برنارد اظهار کرد: ما توانسته‌ایم رطوبت، دما و حرکت را با این حسگر تشخیص دهیم و همچنین اخیرا دریافته‌ایم که چگونه این حسگر را برای خوانش ضربان قلب در پوشاک به کار بگیریم. اگرچه به تحقیقات بیشتر در این زمینه نیاز است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • فناوری پزشکی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

شرکت لاکهید مارتین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ ایستگاه فضایی بسازد image شرکت لاکهید مارتین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ ایستگاه فضایی بسازد 1400/08/01

شرکت‌های لاکهید مارتین، نانوکرکز و وویجر اسپیس در همکاری با یکدیگر تصمیم دارند تا سال ۲۰۲۷ میلادی ایستگاه فضایی تجاری و سرنشین‌دار ثابتی را به مدار زمین بفرستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1005

نایکی از Go FlyEase رونمایی کرد؛ کفشی که بدون نیاز به دست می‌توان پوشید image نایکی از Go FlyEase رونمایی کرد؛ کفشی که بدون نیاز به دست می‌توان پوشید 1399/11/14

نایکی از یک مدل کفش اسنیکرز جدید به نام «Go FlyEase» رونمایی کرد که افراد می‌توانند بدون دخالت دست، آن را بپوشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 818

بالش هوشمند هوآوی عرضه شد image بالش هوشمند هوآوی عرضه شد 1399/10/06

بالش هوشمند هوآوی با عنوان Smart Choice MOK PLANET برای فروش در بازار لوازم خانگی چین عرضه شد. این بالش هوشمند کمپانی هوآوی می تواند به طور خودکار هنگام دراز کشیدن ظربان قلب و میزان تنفس افراد را کنترل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 807

ماسک برقی ال جی در ایفا 2020 رونمایی رسمی می شود image ماسک برقی ال جی در ایفا 2020 رونمایی رسمی می شود 1399/06/11

نمایشگاه ایفا یکی از بزرگترین گردهمایی غول های فناوری و شرکت های تولید کننده های لوازم خانگی است که هر ساله در شهر برلین برگزار می شود و میزبان علاقه مندان زیادی از سراسر جهان است

امتیاز:
تعداد بازدید: 3457

کفی کفش هوشمند Nurvv Run با ۳۲ حسگر مختلف معرفی شد image کفی کفش هوشمند Nurvv Run با ۳۲ حسگر مختلف معرفی شد 1398/10/17

تا به امروز کفش های هوشمند زیادی معرفی شده اند و به طور کلی تنوع در این محصولات زیاد است اما حالا شرکتی به نام Nurvv مدعی شده محصول تازه آن اگر یک دونده باشید بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2535

ال جی ماه آتی  اولین دستگاه باغبانی خانگی خود را معرفی میکند image ال جی ماه آتی اولین دستگاه باغبانی خانگی خود را معرفی میکند 1398/10/07

کمپانی LG قصد دارد در نمایشگاه CES 2020 از دستگاه باغبانی خانگی خود رونمایی کند. به کمک این وسیله می توان سبزیجات مختلف را داخل منزل پرورش داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2458

راهنمای خرید شوفاژ برقی image راهنمای خرید شوفاژ برقی 1398/09/15

روزهای سرد سال فرار رسیده و در آستانه فصل زمستان هستیم. هر آنچه که بیش از همه چیز در این فصل اهمیت دارد، تجهیز خانه و یا محل کار به سیستم های گرمایشی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2379

روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش image روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش 1392/09/01

کمپانی کره ای اگر ذره ای صداقت اپل را داشت، شاید اندکی در دل تکنولوژیست های واقعی جای می گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8791