خدمات سایت


متن کامل خبر

یکی از مشهورترین طراحان نشان‌های دنیا به کفش ملّی آمد

آرشیو
دکتر ماسیمو بروجا یکی از مشهورترین طراحان جهان در زمینه پوشاک و کفش که با برندهای مطرح و برتر دنیا از جمله "جورجیو آرمانی" سابقه همکاری دارد، بامداد روز شنبه گذشته وارد ایران شد.
1395/05/07 12:44:33 ب.ظ


بروجا: کفشی را طراحی خواهیم کرد که همه ایرانی‌ها لذت ببرند


دکتر ماسیمو بروجا یکی از مشهورترین طراحان جهان در زمینه پوشاک و کفش که با برندهای مطرح و برتر دنیا از جمله "جورجیو آرمانی" سابقه همکاری دارد، بامداد روز شنبه گذشته وارد ایران شد.
وی که برای نخستین بار به کشورمان سفر می‌کرد، بلافاصله پس از ورودش به ایران در محل دفتر آقای صالحی مدیر عامل گروه صنعتی ملّی حاضر شد تا ضمن دیدار با او، طرفین پیرامون همکاری‌های دو جانبه به بحث و تبادل نظر بپردازند.
ماسیمو ۵۸ ساله که از سال ۱۹۷۸ میلادی همکاریش را با "آرمانی" به عنوان طراح آغاز کرده، امروز خود صاحب برند نسبتاً مطرحی با نام خود است. او در گفتگو با مرکز ارتباطات گروه صنعتی ملّی درباره سفرش به ایران گفت: من فقط برای مذاکره و دیدار با منوچهر صالحی به ایران آمده‌ام، البته همکاران من پیش از این، چند مرتبه به ایران سفر و با مدیران گروه صنعتی دیدار کرده‌اند. آنها گزارشاتی را در اختیار قرار داده‌اند و من حدود ۸ ماه است درباره ایران مطالعه می‌کنم.
پس از مطالعه گزارشات به این نتیجه رسیدم، گروه صنعتی ملّی دو فاکتور خیلی خوب برای همکاری دارد. اوّل نشان "ملّی" در تمام کشورها قابل پرستش است، این نام و نشان به ما خیلی کمک خواهد کرد. در مورد توانایی‌هایی گروه هم باید بگویم، کمترین چیزی که گروه ملّی در اختیار دارد، ۲۷۰ فروشگاه در سطح کشور است. این دو موضوع بسیار مهم است و در کار ما تسریع خوبی ایجاد می‌کند.
وی در خصوص نحوه همکاری‌اش با گروه صنعتی ملّی افزود:در مذاکراتمان با آقای صالحی از سرمایه‌گذاری تا صادرات. امّا ابتدا باید برنامه‌ریزی کنیم و ببینیم آیا در اینجا می شود کار کرد یا نه؟! البته ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در ایران می‌توان کار کرد. بررسی‌های ما حاکی از آن است که می‌شود از نیروی کارگری و نیروی مهندسی ایران بهره برد. فقط نیاز به کمی تعلیمات است، آن هم با شروع کار خیلی زود اتفاق خواهد افتاد. ما قصد داریم در کارهایمان از طراحی تا ساخت از ایرانیان استفاده کنیم، فقط در مواردی که با کمبود مواجه شدیم، در آن قسمتها از ایتالیا وارد کنیم.


دکتر بروجا همچنین به معرفی مدرسه طراحی‌اش در ایتالیا به نام "ادونا" پرداخت و توضیح داد: مدرسه طراحی ما توسط پلی تکنیک میلان شناخته شده است و در آنجا ما طراحی رستورانها، انواع پوشاک، کفشهای مردانه، زنانه، بچه گانه، صحنه تأتر و ... را آموزش می‌دهیم.
وی ادامه داد: من می‌توانم نشان کفش ملّی را دوباره احیاء کنم. می‌توانم کار کنم، فروشگاههای کفش ملّی هر چه بفروشند با استقبال خوب مشتریان همراه باشد. ولی اوّل باید حداقل ۶ ماه فکر کنم تا بتوانم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشم. البته برای آنکه زمان را از دست ندهیم ما پس از مطالعه طراحی، از صفر تا صد محصول را در ایران تولید می‌کنیم تا زمانی که ماشین آلات ملّی تولید شود. امّا فعلاً برای آنکه بدون محصول نمانیم در ایران تولید می‌کنیم و گروه صنعتی ملّی نیز فروش خودش را انجام دهد.
بروجا در خصوص فروش محصولات نیز اضافه کرد: فروش محصول فقط این نیست که یک نفر را به عنوان فروشنده بگذاریم تا کالای ما را بفروش برساند.
برای فروش مسائل مهمی دخیل هستند، به عنوان مثال باید بسته بندی آن محصول را ببینیم، طراحی و دکور فروشگاهها را در نظر بگیریم، رفتار فروشندگان با مشتریان را ببینیم و ... من امیدوارم شبکه فروش گروه صنعتی ملّی در این زمینه خوب باشد که حتماً هست. اگر هم در جایی ضعفی بود سعی می‌کنیم با آموزش ضعفها را برطرف کنیم.
این طراح ایتالیایی در پاسخ به این سئوال که آیا طراحی ایتالیایی مورد پسند ایرانیان واقع می شود یا نه؟ و یا آنکه آیا برای طراحی در ایران ایده جدیدی دارد یا خیر؟ گفت: من حتماً ایده جدیدی دارم که به ایران سفر کرده‌ام. امّا در خصوص طرحهای ایتالیایی باید بگویم، هیچ کس نیست که از کفش ملّی ایتالیایی خشنود نباشد. ضمن اینکه من در کشورهای مختلفی مثل برزیل، روسیه، بنگلادش، چین و ... کار کرده‌ام و برای طراحی‌ها سعی می‌کنم مردم آن کشور را خوب بشناسم. از طرفی مردم ایران شباهت‌های زیادی به ایتالیایی‌ها دارند و اعتقاد دارم توان این را داریم تا با توجه به فرهنگ، نوع مصرف، درآمد و...کفشی را تولید کنیم که ایرانی‌ها لذت ببرند. هر چند که ما بیش از هر چیز به راحتی کفش توجه داریم.
ما در صنعت کفش، کار سختی داریم، چون باید محصولی را تولید کنیم که ماندگار باشد.
وی اضافه کرد: ما برای طراحی کفش درآمد مردم شهرها را نیز در نظر می‌گیریم
مثلاً در سوریه یک نوع کفش تولید می‌کنیم، در نیویورک نوعی دیگر تا نسبت به بودجه مردم باشد. امّا بررسی‌‌ها نشان می‌دهد، اینجا یعنی در ایران می‌توانیم کفشی را تولید کنیم برای تمامی طبقات که با خیال آسوده به پا کنند.

منبع : کفش ملی
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • کفش,
  • کفش ملی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98