خدمات سایت


متن کامل خبر

ژاپن در آستانه الپیک ۲۰۱۶ از پخش تلویزیونی با کیفیت 8K رونمایی کرد

آرشیو
روز دوشنبه، شبکه‌ی NHK ژاپن، پخش تلویزیونی با کیفیت 8K را به طور رسمی رونمایی کرد. این رونمایی دقیقا ۵ روز قبل از افتتاحیه‌ی المپیک ریو انجام شده است.
1395/05/13 10:44:34 ق.ظ

روز دوشنبه، شبکه‌ی NHK ژاپن، پخش تلویزیونی با کیفیت 8K را به طور رسمی رونمایی کرد. این رونمایی دقیقا ۵ روز قبل از افتتاحیه‌ی المپیک ریو انجام شده است. امکانات دریافت تصاویر با این کیفیت هنوز برای کاربران میسر نیست و شبکه‌ی NHK برای پخض تصاویر، مکان‌هایی عمومی برای مشاهده‌ی مسابقات المپیک فراهم کرده است.

ژاپن به عنوان اولین کشور جهان، پخش تلویزونی با کیفیت 8K را رونمایی کرد. این رونمایی دقیقا ۵ روز قبل از شروع مراسم المپیک ریو انجام شده است. کیفیت 8K به معنای رزولوشن ۴۳۲۰ در  پیکسل۷۶۸۰ است. این رزولوشن ۱۶ برابر رزولوشن فول اچ‌دی و ۴ برابر استاندارد 4K است. استاندارد 4K تنها در چند کشور جهان به طور محدود در حال گسترش است.


فرمت این تصاویر معرفی شده که توسط شبکه‌ی NHK استفاده خواهند شد، از صدای فراگیر ۲۲.۲ کانال نیز پشتیبانی می‌کند. NHK به کمک آزمایشگاه تحقیق و توسعه‌ی خود، به منظور پخش این تصاویر، یک شبکه‌ی ماهواره‌ای راه‌اندازی کرده که ترکیبی از تصاویر 8K و 4K را پخش خواهد کرد. این شبکه تا زمان المپیک توکیو ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد و در آن زمان تنها تصاویر 8K پخش خواهد کرد. در حال حاضر این شبکه از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی تا ۵ بعدازظهر فعال خواهد بود و در زمان مسابقات المپیک ریو، این ساعات افزایش پیدا خواهند کرد.

در مراسم رونمایی از این پخش جدید، تمرکز برنامه‌های این شبکه مانند اکثر شبکه‌های اچ‌دی جهان، بر برنامه‌های هنری، ورزشی، موسیقی و مستند عنوان شده است.

چالش‌های مهندسی زیادی برای پخش تصاویر 8K وجود دارند. دوربین، وسایل ضبط و میکس، صفحات نمایش و دیگر وسایل استودیویی باید برای این پخش آماده شوند تا بتوان تصاویر فشرده نشده‌ی 8K را پخش کرد. پس از آن، تجهیزات فشرده‌سازی باید آماده شوند تا سیگنال فرستاده شده برای پخش عمومی بهینه شود. سیگنال‌های ماهواره‌ای فرستاده شده، ده‌ها برابر مقیاس مگابیت بر ثانیه حجم دارند و گیرنده‌های دیجیتال یا تلویزون‌ها برای کدگشایی آنها مورد نیاز است.


در حال حاضر، تجهیزات کاربری مورد نیاز برای پخش این تصاویر وجود ندارد و تلویزیون NHK مکان‌هایی عمومی برای پخش مسابقات المپیک در نظر گرفته است. این شرکت امیدوار است که این نوع از پخش تلویزونی تا سال ۲۰۱۸ فراگیر شده و برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ آماده شود.

به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • تلویزیون 8K,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مانیتور 4K گیمینگ اچ‌پی Omen 27u با HDMI 2.1 و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز رونمایی شد image مانیتور 4K گیمینگ اچ‌پی Omen 27u با HDMI 2.1 و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز رونمایی شد 1400/10/16

اچ‌پی در جریان برگزاری CES ۲۰۲۲ از مانیتور گیمینگ جدید خود موسوم به Omen 27u رونمایی کرد. این محصول از وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 764

نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر  یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود image نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود 1399/10/07

پژوهشگران با انجام نظرسنجی جدید پی بردند که یک فرد معمولی به طور میانگین ۴۴ سال از عمرش را صرف چشم دوختن به نمایشگر ابزارهای الکتریکی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1109

اصالت با نام شهاب image اصالت با نام شهاب 1398/08/21

تلویزیون شهاب شش دهه خاطرات بیاد ماندنی را در تاریخ رسانه ای ایران به جای گذاشته است. تلویزیون شهاب به این اعتبار مفتخر است، که ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 4871

نوکیا هم به تولید تلویزیون هوشمند روی آورد image نوکیا هم به تولید تلویزیون هوشمند روی آورد 1398/08/16

بر اساس گزارشات منتشر شده به وسیله برخی از منابع نزدیک به شرکت نوکیا، اعلام شده که این شرکت قصد دارد تلویزیون هوشمند تولید کند. این گزارش می افزاید تلویزیون های هوشمند نوکیا قرار است در بازار هند به فروش برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2779

با جدیدترین تلویزیون های 8K آشنا شوید image با جدیدترین تلویزیون های 8K آشنا شوید 1398/07/05

شرکت چینی شیائومی از سری تلویزیون های بدون لبه خود رونمایی کرده که در سه سایز ۴۳،۵۵ و ۶۵ اینچی هستند. این تلویزیون های هوشمند لبه های بسیار نازکی دارند و از محتوای ۸Kپشتیبانی می کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3147

مانیتورهای منحنی و جدید HP رونمایی شد image مانیتورهای منحنی و جدید HP رونمایی شد 1398/06/28

اچ‌پی از دو مانیتور جدید S430c و E344c با نمایشگر منحنی فوق‌عریض رونمایی کرد که انتظار می‌رود به‌ترتیب اواسط آبان‌ماه و مهرماه به بازار عرضه شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2476

ال جی از اولین تلویزیون 8K خود رونمایی کرد image ال جی از اولین تلویزیون 8K خود رونمایی کرد 1398/06/14

شرکت لوازم خانگی ال جی از عرضه تلویزیون ۷۵ اینچی SM99) 8K) با فناوری NanoCell در بازار استرالیا خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2918

اولین تلویزیون هوشمند ردمی معرفی شد image اولین تلویزیون هوشمند ردمی معرفی شد 1398/06/09

ردمی تی‌وی (Redmi TV) نام نخستین تلویزیون هوشمند شرکت ردمی است که قیمتی ۵۶۰ دلاری دارد و محتوای بصری را با کیفیت 4K HDR به‌نمایش می‌گذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2255

تلویزیون OLED ال جی 77 اینچ در راه است image تلویزیون OLED ال جی 77 اینچ در راه است 1398/05/30

کمپانی ال جی در حال راه اندازی یک کارخانه پیشرفته نسل ۱۰٫۵G است که از نیمه اول سال ۲۰۲۲ قادر به تولید تلویزیون های اولد سایز بزگ خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2688

ال سی دی دو لایه هایسنس به بازار آمد image ال سی دی دو لایه هایسنس به بازار آمد 1398/04/22

شرکت هایسنس برای نخستین بار از تلویزیون های ال سی دی دولایه خود در نمایشگاه CES سال جاری رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2934