خدمات سایت


متن کامل خبر

سرانجام علت اصلی تغییر رنگ آب استخر المپیک مشخص شد

آرشیو
تقریباً یک هفته ای هست که سبز شدن آب برخی استخر های مسابقات المپیک خبرساز شده و تعجب خیلی ها را برانگیخته است؛ ابتدا استخر مسابقات شیرجه و سپس استخر مسابقات واترپلو.
1395/05/25 04:21:53 ب.ظ

مقامات مسئول برگزاری مسابقات در تلاش برای توضیح این پدیده دست به دامان پاسخ های احتمالی زیادی شدند؛ از جمله رشد جلبک، و بر هم خوردن تعادل pH استخر در اثر استفاده ی زیاد.

اما حالا مسئولان المپیک نظر نهایی خود را در مورد علت اصلی تغییر رنگ استخر های مذکور اعلام کرده اند؛ ظاهراً یک نفر در انجام وظایف خود دچار اشتباه شده است.

به گفته ی نیویورک تایمز، در روز پنجم آگوست (۱۰ روز پیش)، یک نفر تصادفاً ۱۶۰ لیتر هیدروژن پراکساید به آب استخر مسابقات شیرجه اضافه می کند که این باعث می شود اثر کلرین موجود در آب خنثی شده و آب به رنگ سبز در بیاید. گفتنی است خنثی شدن اثر کلرین موجود در آب این استخر باعث رشد ترکیبات ارگانیکی شده است که جلبک نیز می تواند بخشی از آن باشد.

از هیدروژن پراکساید می توان به عنوان ماده ای پاک کننده برای استخر ها استفاده کرد، اما نه همراه با کلرین. استفاده ی هم زمان از این دو، اثر کلرین را خنثی می کند. این موضوع توسط سامانه های الکترونیکی مورد استفاده برای پایش وضعیت کیفی آب نیز مشخص نخواهد شد.

گوستاوو ناسیمنتو، از مسئولان برگزار کننده ی المپیک ریو، در کنفرانسی خبری اظهار داشته است که سامانه های پایش الکترونیکی آب استخر ها وجود کلرین در آب را تشخیص می دادند اما نمی توانستند متوجه خنثی شدن اثر آن در آب شوند.

پیش از رویداد شنای هماهنگ روز یکشنبه، که در آن ورزشکاران نیاز دارند برای عملکرد درست تا حدی یکدیگر را زیر آب ببینند، مقامات برگزار کننده ی مسابقات از تصمیم خود برای تخلیه ی ۳.۷ میلیون لیتر آب این استخر و جایگزین کردن آن با آب تمیز یکی از استخر های تمرینی خبر دادند.

به این ترتیب تا روز یکشنبه استخر مذکور رنگ عادی خود را بازیافت و دوباره در شرایطی قرار گرفت که کوچک ترین آسیبی برای کسی در بر نداشته باشد؛ چه از لحاظ جسمانی و چه از لحاظ نتایج کسب شده. این برای مسابقات المپیک اتفاق خوبی است، اما کل ماجرا مسئولین مسابقات را در شرایط بدی قرار داد.

ماریو آندرادا، سخنگوی بازی های المپیک ریو در این باره می گوید: «البته که این اتفاق مایه ی شرمساری است. ما میزبان بازی های المپیک هستیم، و ورزشکاران زیادی اینجا هستند. بنابراین موضوع آب به مسئله ی مهمی تبدیل می شود. باید می توانستیم این موضوع را زودتر برطرف کنیم. ما این درس دردناک را به سخت ترین شکل فرا گرفتیم».

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • المپیک 2016,
  • المپیک ریو,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3670

بیانیه "نایکی" در مورد کفش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران image بیانیه "نایکی" در مورد کفش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران 1397/03/22

شرکت کفش نایکی در بیانیه‌ای اعلام کرد به این دلیل که یک کمپانی آمریکایی است و آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است نمی‌تواند کفش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را در حال‌ حاضر تامین کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3481

فرمول یک موناکو؛ قهرمانی برای ریکیاردو  image فرمول یک موناکو؛ قهرمانی برای ریکیاردو 1397/03/07

جایزه بزرگ مونت کارلو ۲۰۱۸، در کمال ناباوری به مقام نخست دنیل ریکیاردو از تیم ردبول انجامید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2156

طرح تشویقی پاییزی 19 میهن مارکت image طرح تشویقی پاییزی 19 میهن مارکت 1396/06/28

آغاز طرح پاییزی 19 ویژه فروشندگان جدید و بازدید کنندگان سایت از اول مهر ماه تا پایان آبان ماه

امتیاز:
تعداد بازدید: 11351

سریع‌ترین خودروی کارتینگ جهان /صفر تا صد:۱.۵ ثانیه!  image سریع‌ترین خودروی کارتینگ جهان /صفر تا صد:۱.۵ ثانیه! 1396/02/25

سریع‌ترین خودروی کارتینگ جهان که سرعتش در 1.5 ثانیه از صفر به 60 مایل بر (۹۸ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد، در کانادا رونمایی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3627

کارت نارنجی و تعویض چهارم به فوتبال اضافه میگردد؟ image کارت نارنجی و تعویض چهارم به فوتبال اضافه میگردد؟ 1395/12/10

جمعه در مورد اضافه شدن کارت نارنجی و تعویض چهارم به فوتبال تصمیم گیری می شود

امتیاز:
تعداد بازدید: 3370

پیام جردن باروز به ایرانی‌ها با زبان فارسی!  image پیام جردن باروز به ایرانی‌ها با زبان فارسی! 1395/12/01

جردن باروز یکی از بهترین کشتی‌گیرهای دنیا از ایرانی‌ها تشکر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3562

همگروهی بسکتبال ایران با آمریکا  image همگروهی بسکتبال ایران با آمریکا 1395/11/23

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران حریفانش در جام جهانی زیر ۱۹ سال را شناخت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3341

تغییرات بزرگ در خودروهای فرمولاوان فصل 2017 image تغییرات بزرگ در خودروهای فرمولاوان فصل 2017 1395/11/05

شاید از نگاه ما، ابرخودروهای فرمول 1 هر فصل، نسبت به سال قبل تفاوت زیادی نمی‌کنند؛ اما لااقل امسال این خودروها با تغییرات چشمگیری مواجه شده‌اند که مسلما این رقابت‌ها را جذاب‌تر خواهد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2004

موج سواری و بیس جامپ روی زیپ لاینی بالای كوه آلپ image موج سواری و بیس جامپ روی زیپ لاینی بالای كوه آلپ 1395/08/29

بیس‌جامپینگ ۳۰۰ نفر را کشته است

امتیاز:
تعداد بازدید: 1608