خدمات سایت


متن کامل خبر

اپل فناوری اختصاصی خود را برای ساخت هدفون بیسیم جایگزین بلوتوث کرده است

آرشیو
در آیفون جدید، احتمالاً برای اتصال هدفون های بی سیم اپل به جای بلوتوث، یک فناوری وایرلس ابتکاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
1395/06/17 01:37:12 ب.ظ

مبنای این خبر گزارش تحلیلگر موسسه امنیتی KGI به حساب می آید که پیش از این افشای اطلاعات زیادی را از محصولات اپل در سابقه ی خود دارد.

آقای Ming-Chi Kuo می گوید از آنجایی که اپل بلوتوث را به شکل مرسوم در تلفن های هوشمند خود مورد استفاده قرار نمی دهد، یک چیپ مشابه را به عنوان جایگزین طراحی کرده که مصرف انرژی چندانی هم نداشته باشد.

وی همچنین اضافه می کند که اپل در مورد میزان مصرف انرژی در محصولاتش بسیار حساس است و به همین دلیل امکان دارد فناوری بلوتوث را از این نظر برای خود مناسب تشخیص نداده باشد.

علاوه بر این بد نیست اشاره کنیم که پیشتر هم شایعاتی منتشر شده بود که اذعان داشت اپل هدفون های بی سیم خود را با نام AirPod در دست توسعه دارد.

البته لازم است توجه داشته باشید که این هدفون های بی سیم قرار نیست درون جعبه ی آیفون 7 قرار گرفته باشند و به شکل جداگانه به فروش خواهند رسید.

اپل از طرف دیگر جک 3.5 میلی متری هدفون را از آیفون های بعدی کنار گذاشته و قصد دارد هدفون هایی همراه آن عرضه کند که از طریق درگاه لایتنینگ به تلفن هوشمندش متصل می شوند.

این شرکت دارندگان هدفون های معمولی را هم فراموش نکرده و یک تبدیل جک 3.5 میلی متری به لایتینگ نیز همراه با آیفون 7 ارائه خواهد کرد.

علاوه بر این گفته می شود که اپل کاربران علاقه مند به محصولات گران قیمت و رده بالا را به عنوان جامعه ی مخاطب هدفون بی سیم جدید خود در نظر گرفته و هدفون های بی سیم بیتس از این به بعد به عنوان محصولات میان رده عرضه خواهند شد.

البته به قیمت دقیق هدفون جدید اشاره ای نشده، اما برای مقایسه این موضوع را در نظر بگیرید که هدفون های سیم دار و رده بالای این شرکت که EarPod نام دارند با قیمت 79 دلار به فروش می رسند، در حالی که هدفون های معمولی استاندارد اپل تنها 29 دلار قیمت دارند.

در نهایت بد نیست اشاره کنیم که هرچند هدفون های بلوتوث کاربر را از دردسر گره خوردن سیم رها می کنند، اما در عین حال از معضلاتی نیز برخوردار هستند و احتمالاً همین موضوع اپل را به توسعه ی فناوری اختصاصی خود تشویق کرده است.

برای نمونه pair یا جفت کردن ابزارهای بلوتوث گاهی با دردسر انجام می گیرد. علاوه بر این اگر بخواهید یک هدفون بلوتوث با کیفیت صدای عالی در اختیار داشته باشید، لازم است هزینه ی زیادی صرف کنید و نمی توانید با کمتر از 200 دلار به چنین محصولی دست یابید.

حالا تنها کافی است چند ساعت باقی مانده را نیز منتظر بمانیم تا با رونمایی از آیفون های جدید، جزئیات در مورد راه حل ابتکاری اپل در این زمینه روشن گردد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • آیفون,
  • هدفون بیسیم اپل,
  • AirPod,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 107

بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد image بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد 1402/12/23

این گوشی احتمالاً در نمایشگر داخلی چین‌خوردگی کمتری خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98

تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد image تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد 1402/12/20

گوشی جدید پوکو شاید همان ردمی نوت ۱۳R پرو باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت image اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت 1402/12/19

در بین سال‌های 2018 تا 2022، رتبه اول در اختیار تیک‌تاک بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد image مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد 1402/12/19

ایسوس ذن‌فون 11 اولترا به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید image ۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید 1402/12/16

اپل با انتشار iOS 17.4 و iPadOS 17.4 دو آسیب‌پذیری امنیتی مهم را در این سیستم‌های عامل برطرف کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ برای این گوشی ها منتشر می‌شود + تاریخ عرضه image آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ برای این گوشی ها منتشر می‌شود + تاریخ عرضه 1402/12/09

اگر یکی از گوشی های معرفی شده در این متن را در اختیار دارید، به‌زودی آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ را دریافت خواهید کرد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطالعه فرمایید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

آنر اولین گوشی تاشوی عمودی خود را در سال 2024 عرضه خواهد کرد image آنر اولین گوشی تاشوی عمودی خود را در سال 2024 عرضه خواهد کرد 1402/12/09

آنر قصد دارد در این گوشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز استفاده کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

قیمت روز موبایل آیفون، سامسونگ و شیائومی image قیمت روز موبایل آیفون، سامسونگ و شیائومی 1402/12/05

در این گزارش به بررسی آخرین قیمت گوشی‌های موبایل در بازار پرداخته‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

برخی کاربران از وجود مشکلات ادامه‌دار بلوتوث در سری آیفون 15 خبر می‌دهند image برخی کاربران از وجود مشکلات ادامه‌دار بلوتوث در سری آیفون 15 خبر می‌دهند 1402/12/05

با وجود آپدیت به iOS 17.3.1، این مشکل هنوز پابرجاست.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39