خدمات سایت


متن کامل خبر

تبعات جمع‌آوری کالاهای قاچاق چیست؟/ آیا قیمت‌ لوازم خانگی بالا می‌رود؟

آرشیو
با اینکه بر سر ضرورت برخورد با قاچاق کالا بین همه مسئولان اتفاق نظر وجود دارد، درباره تبعات و هزینه‌های این مبارزه اختلاف نظرهایی وجود دارد.
1395/06/31 11:34:21 ق.ظ

درحالی بسیاری از مسوولان کشور به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای حل مشکلات مرتبط با قاچاق کالا با واحدهای خاطی برخورد شود که بعضی از آنها خبر از احتمال افزایش قیمت در بازارها با توجه به جمع‌آوری کالاهای قاچاق را داده‌اند و عده‌ای دیگر از بدون تاثیر بودن این روند بر قیمت‌ها گفته‌اند. اگرچه با وجود اختلاف نظری که میان این عده از مسوولان موجود است همگی آنها به برخورد با این موضوع و برطرف کردن آن به شکل اساسی، اتفاق نظر دارند. 

ضرورت حل اساسی معضل قاچاق کالا
در این راستا قاسم خورشیدی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوعی ملی است و در این زمینه کاملاً جدی هستیم گفته است:باید سطح عرضه را کنترل کنیم.‌ 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بارها از طریق رسانه‌های جمعی و دیگر روش‌ها از اتاق اصناف و واحدهای صنفی خواهش کردیم که خودشان کالاهای قاچاق را جمع‌آوری کنند تا نیازی به ورود بازرسان و دستگاه‌های متولی نباشد.

خورشیدی در پاسخ به این پرسش که تکلیف فروشندها و واحدهای صنفی که قبلاً کالاهای قاچاق را خریداری کرده‌اند چیست؟ گفت: آنها باید کالا را از هرکس که خریده‌اند به او بازگردانند.

وی تاکید کرد: آنها نباید کالای قاچاق را خریداری می‌کردند و نباید مسوولیت توزیع آن را بر عهده می‌گرفتند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این پرشس که آیا برای جلوگیری از عرضه کالای دیجیتال قاچاق برنامه دارید؟ گفت: قاچاق موبایل حدود هزار میلیارد تومان در سال به اقتصاد کشور خسارت می‌زند.

وی افزود: ساماندهی واحدهای صنفی گوشی‌های تلفن همراه از جمله ثبت و شناسه‌دار کردن آنها را هم در دستور کار داریم.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با این کار زمینه برای استفاده از تلفن‌های قاچاق به حداقل و حتی به صفر خواهد رسید.

احتمال افزایش قیمت 10درصدی لوازم خانگی
با این حال علیرضا جمشیدی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه هماهنگی طرح مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، هدف از مرحله نخست این طرح را پیشگیری و آموزش اصناف اعلام کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به ایرنا گفت: این طرح به صورت کشوری انجام می‌شود و اقدامات اولیه در تمامی استان‌ها صورت گرفته است.

جمشیدی اظهار داشت: در ارزیابی‌هایی که به صورت نامحسوس از حدود 40 واحد صنفی عرضه لوازم خانگی داشتم، کسبه آمادگی بسیار خوبی برای اجرای طرح داشتند و اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: با جلوگیری عرضه لوازم خانگی قاچاق ممکن است 10 درصد افزایش قیمت داشته باشیم اما مبارزه با عرضه قاچاق موجب حمایت از تولید ملی و اجرای قانون می‌شود.

جمشیدی در ادامه با اشاره به عزم جدی دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق، گفت: در مرحله نخست این طرح که به مدت یک ماه است، هدف پیشگیری و آموزش اصناف است و طرح با محوریت اصناف انجام می‌شود.

وی در مورد برخورد با عرضه کالای قاچاق افزود: در اجرای این طرح باید مراقب حفظ حرمت اصناف قانونمند باشیم و به آنها فرصت بدهیم تا آگاهی و آمادگی لازم برای برخورد با طرح را کسب کنند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پایان سخنان خود با اعلام این مطلب که هماهنگی بین دستگاه‌ها شرط لازم برای موفقیت در مبارزه با قاچاق است، گفت: تنها با هماهنگی، همکاری و عزم جدی و جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در مبارزه با این پدیده شوم موفق می‌شویم.

در ادامه این جلسه هماهنگی که با حضور رئیس اتاق اصناف ایران، نمایندگان نیروی انتظامی، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، گمرک، سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتحادیه لوازم خانگی برگزار شد، حاضران به بیان نکاتی درخصوص اجرای این طرح پرداختند.

براساس این گزارش، سازمان تعزیرات حکومتی در تابستان سال جاری طرح مبارزه با عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق را با همکاری دستگاه های نظارتی برگزار کرد و پائیز امسال طرح مبارزه با قاچاق در سطح عرضه به ویژه لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی از سوی این سازمان برگزار می‌شود.

قیمت لوازم خانگی تغییری نمی‌کند
اما محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به این که طرح مقابله گسترده با فروش لوازم خانگی قاچاق در راستای حمایت از تولید داخل از اول مهر ماه آغاز خواهد شد، به تسنیم گفت: براساس این طرح بازرسی‌ها از واحدهای صنفی از اول مهر‌ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و به فروشندگانی که اقدام به فروش کالاهای قاچاق کرده باشند تذکر ارائه خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به این که اتحادیه برای پلمپ واحدهای صنفی فروشنده لوازم خانگی 21 روز از ستاد قاچاق کالا و ارز مهلت گرفته است، افزود: بسیاری از واحدها ندانسته اقدام به خرید کالاهای قاچاق کرده و فاکتوری در اختیار ندارند، به همین منظور این مهلت گرفته شده تا واحدها بتوانند نسبت به تهیه فاکتور فروش رسمی با مشخصات فروشنده اقدام کنند. 

طحان‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا جمع‌آوری کالاهای قاچاق در حوزه لوازم خانگی تغییری را در قیمت انواع محصولات در این بخش به وجود خواهد آورد یا خیر؟ گفت: پیش از این مردم کالاهای قاچاق را بدون مشخصات و گارانتی خریداری می‌کردند، که با جمع‌آوری آنها خریداران می‌توانند کالاهای شناسنامه‌دار و اصل را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش واقعی تهیه کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: اجرای این طرح هیچ گونه تغییری در قیمت لوازم خانگی نخواهد داشت.
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • لوازم خانگی,

نظرات ثبت شده برای این خبر

حميد محقق زاده
(1395/07/06)
لوازم خانگي خيلي بيشتر از ده درصد گرون خواهد شد، و سازمان مبارزه با قاچاق يعني اينكه از واردات هرلوازم خانگي مبلغي رو بايد با گمرك و سازمان مبارزه با قاچاق بدهند اين يعني گرون شدن مسلم لوازم خانگي و همه چي بيشتر ناراحت جيب خودشون هستند تا مردم ، همين و همين

امید
(1395/09/14)
این چه حرفیه می زنید؟!!!! بابا تا کی باید جنس های بنجل چینی بدون هیچ گارانتی و خدماتی قاچاقی بیاد مردم بخرند چند روز بعد خراب بشه ضرر کنند. تو رو خدا نسنجیده حرف نزنید. بعیده قیمتها تغییر آنچنانی داشته باشه. فوقش هم بعد از یک مدت گرونتر شدن دوباره برمیگرده به قیمت تعادلی بازار. ظاهرا خیلی ها موافق جمع کردن این بساط نیستند.

Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 163

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 79