خدمات سایت


متن کامل خبر

یک عادت ۳۰ ثانیه‌ای /چرا مدیران ارشد کمپانی‌های بزرگ صبح ناشتا آب می‌خورند؟!

آرشیو
مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح می دهند اما می توانید آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنید. دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر کسی که می خواهد روز پرانرژی داشته باشد پیشنهاد می کند؛
1395/07/04 10:47:09 ق.ظ

شاید برایتان جالب باشد وقتی بدانید که مدیران برخی از بزرگترین برندهای دنیا در زمینه های مختلف، صبح اول وقت یک لیوان آب را به چای یا قهوه ترجیح می دهند. حتی برخی از آنها چند قطره آب لیموی تازه را هم در لیوان خود می ریزند و صبحشان را با این نوشیدنی شروع می کنند. به نظر شما چرا آنها ترجیح می دهند به جای قهوه، نسکافه یا چای با یک لیوان آب روزشان را آغاز کنند.

خب در ادامه دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر کسی که می خواهد روز پرانرژی داشته باشد پیشنهاد می کند؛

آب به بدن شما بازمی گردد

6 تا 8 ساعت خواب شبانه زمان بسیار زیادی برای آب نخوردن است. بنابراین نوشیدن یک تا دو لیوان آب بلافاصله بعد از بیدار شدن وظیفه آب رسانی به بدن شما را در بهترین حالت ممکن انجام می دهد.

اگرچه بیشتر مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح می دهند که خب البته هر دو از منابع آنتی اکسیدان هستند و به هر حال به بدن آب رسانی می کنند اما شما همچنان می توانید آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنید و آنها را برای باقی ساعات روز بگذارید.

وقتی اول صبحی حسابی هوشیار می شوید

یکی از بزرگترین نشانه های بی انرژی و کرخت بودن کم شدن آب بدن است. از آنجایی که آب به نظم و علکرد مغز کمک بسزایی می کند ، پس می تواند در تنظیم حالت روحی افراد هم تاثیر گذار باشد.

بعد از ساعت های طولانی که نه چیزی خورده و نه چیزی نوشیده اید ، هر آنچه که میل کنید می تواند به منزله شوکی به بدن شما باشد. اگر این شوک یک لیوان آب باشد ، کارکرد همین یک لیوان آب در بدن شما سبب می شود هم انرژی بیشتری بگیرید و هم اینکه هوشیارتر شوید.

سوخت رسانی به مغز

وقتی پای فعالیت های روزانه وسط است ، آب رسانی به بدن از ضروریات خواهد بود. مغز انسان از 73 درصد آب تشکیل شده است. بنابراین آب رسانی به بدن بخصوص برای فعالیت مطلوب مغز از ضروریاتی است که نباید هرگز آن را دست کم بگیرید. هر چند همین آبرسانی هم یک پروسه بلند مدت روزانه است اما آغاز کردن روز با یک لیوان آن فعالیت روزمره بدن شما را در جهت درستی هدایت می کند.

یادتان باشد آنچه که صبح هنگام انجام می دهید روز شما را می سازد بنابراین اگر کرخت و بی انرژی باشید طبیعی است که روی همه فعالیت های روزمره تان تاثیر بگذارد.

جنگ تمام عیار با بیماری ها

وقتی شما خواب هستید بدنتان در حال ریکاوری و در واقع بازسازی خود است. در این دوره زمانی سیستم ایمنی بدن شما به شدت مشغول رها شدن از شر سموم است. با نوشیدن آب کافی شما به این پروسه سرعت می دهید و سریعتر سموم را از بدنتان بیرون می رانید.

گذشته از مغز در قسمت های عمده ای از سایر اعضای مهم بدن مانند قلب ، کلیه ها و ریه ها آب وجود دارد. بنابراین موضوع خیلی ساده است. برای سالم ماندن نوشیدن آب به مقدار کافی از ضروریات است.

وقتی سوخت و ساز بدن زیاد می شود

سوخت وساز کربوهیدارت ها و پروتئین های ضروری که شما میل می کنید از طریق آب موجود در بدن شما اتفاق می افتد. بنابراین وقتی شما آب کافی به بدن خود می رسانید ، متابولیسم شما به طور کامل فعال می شود و به زبان ساده تر اینکه سوخت و ساز بدنتان بیشتر می شود که همین مسئله می تواند به لاغر شدن هم کمک کند.

بنابراین وقتی بدن ما به اندازه کافی آب دریافت نکند ممکن است تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیریم ؛ اتفاقی که باعث می شود بیشتر بخوریم و بیشتر خوردن هم مترادف با اضافه وزن است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • سلامت,
  • رژیم غذایی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد image در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد 1400/02/01

در این مقاله به بررسی راهنمایی‌های متخصصان علوم تغذیه در مورد غذاها و نوشیدنی‌هایی می‌پردازیم که در صورت ابتلا به ویروس کووید ۱۹، مصرف آن‌ها برای بازیابی سلامتی مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 646

نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر  یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود image نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود 1399/10/07

پژوهشگران با انجام نظرسنجی جدید پی بردند که یک فرد معمولی به طور میانگین ۴۴ سال از عمرش را صرف چشم دوختن به نمایشگر ابزارهای الکتریکی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1110

دلایل اهمیت کاهش وزن تا قبل از ۴۰ سالگی  image دلایل اهمیت کاهش وزن تا قبل از ۴۰ سالگی 1399/05/27

تحقیقات نشان می‌دهد کاهش چربی اضافی بدن در جوانی و میانسالی خطر مرگ زودهنگام را نصف می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2585

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2593

تماس با طبیعت موجب پایین آمدن سطح هورمون استرس می‌شود image تماس با طبیعت موجب پایین آمدن سطح هورمون استرس می‌شود 1398/01/19

نتایج مطالعه‌ای که نخستین‌بار مؤثرترین میزان مؤثر مواجهه با طبیعت شهری را تعیین کرده، نشان می‌دهد طبیعت موجب کاهش سطح هورمون استرس می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2647

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2725

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است  image برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است 1397/11/08

پژوهشگران دانشگاه کمبریج به‌تازگی دریافتند که امکان کنترل ما روی وزنمان، بسیار کم‌تر از آن است که تصور می‌کنیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2292

مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند image مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند 1397/10/26

یک پژوهش‌ جدید حاکی از آن است که وقتی رویدادی از گذشته را به یاد می‌آوریم، مغز ما این رویداد را در جهت معکوس بازسازی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2441

استفاده شبانه از موبایل، ساعت بدن را به هم می ریزد image استفاده شبانه از موبایل، ساعت بدن را به هم می ریزد 1397/09/11

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند سلول‌های حساس به نوری که در چشم وجود دارند با قرار گرفتن در معرض نور، ساعت بدن را تغییر می‌دهند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2294