خدمات سایت


متن کامل خبر

بهترین تلویزیون های 4K بازار ایران برای تجربه گیمینگ HDR

آرشیو
کنسول های اکس باکس وان اس و پلی استیشن 4 پرو تجربه گیمینگ HDR را برای بازیکنان جهان فراهم کرده اند...
1395/07/06 10:58:28 ق.ظ

کنسول های اکس باکس وان اس و پلی استیشن 4 پرو تجربه گیمینگ HDR را برای بازیکنان جهان فراهم کرده اند؛ کنسول پلی استیشن 4 معمولی هم با به روز رسانی اخیر از قابلیت مشابهی بهره مند شده و پروژه اسکورپیو مایکروسافت نیز گل سر سبد این ماجرا خواهد بود.

در عین حال بازی های پی سی نیز چند وقتی است به لطف تلاش های انویدیا کیفیت فوق العاده ای از HDR را به ارمغان آورده اند. برخی از نمونه هایی که در دسترس بوده یا به زودی منتشر می شوند، عمق و رنگ پردازی قابل مشاهده ای ارایه می کنند، اما در هر صورت اگر بخواهید از تمام مزیت های این تکنولوژی استفاده کنید، بدون تردید به یک نمایشگر یا تلویزیون جدید با قابلیت پردازش رزولوشن 4K یا الترا اچ دی و البته دامنه داینامیک بالا نیاز خواهید داشت.

اگر خیلی پیگیر ماجراهای کنسول های میان نسلی و گیمینگ حرفه ای نبوده اید، پس بهتر است کمی با اصطلاحات مهم نمایشگر های امروزی آشنا شویم.

dgtotv (5)-w600

HDR یا High Dynamic Range در واقع امکان نمایش طیف وسیع تری از رنگ های مختلف، از تاریک ترین رنگ تا روشن ترین رنگ را میسر می سازد. به عبارتی نسبت کنتراست تلویزیون را به شدت افزایش داده و تصاویری به مراتب واقعی تر و جذاب تر نمایش می دهد. علاوه بر این دامنه داینامیک بالا باعث می شود در مقایسه با تصاویر معمولی جزئیات بسیار بیشتری مشاهده شده و اجزای هر لحظه از تصویر برای چشم انسان قابل لمس تر باشد.

در حال حاضر چندین تکنیک مختلف پیاده سازی تکنولوژی HDR وجود داشته که هر کدام در قیاس با یکدیگر مزایا و معایب خود را دارند. HDR-10 و Dolby Vision مهم ترین تکنیک های رندر تصاویر روی نمایشگر بوده و تفاوت اساسی آن به عمق رنگ و حداکثر میزان روشنایی بر می گردد. HDR-10 استاندارد اصلی فیلم های سینمایی بلوری الترا اچ دی است و از پردازش رنگ 10 بیتی و حداکثر روشنایی 1000 استفاده می کند. در سوی مقابل دالبی ویژن به پردازش رنگ 12 بیتی و حداکثر روشنایی 4000 دست یافته است.

دالبی ویژن یکی از پیشرفته ترین فناوری های پیاده سازی HDR است که البته نیازمند سخت افزار بسیار قدرتمند تری نیز خواهد بود. بر اساس اطلاعات رسمی مایکروسافت، کنسول اکس باکس وان اس از استاندارد HDR-10 بهره می برد (که به موجب قیمت پایین دستگاه کاملا منطقی به نظر می رسد). اما در لا به لای شایعات پیرامون پروژه اسکورپیو، نام دالبی ویژن به گوش می رسد و باید خودمان را برای قیمت گران این کنسول میان نسلی آماده کنیم.

dgtotv (4)-w600-w600

یقینا با اصطلاح HD یا High Definition آشنا هستید؛ این عبارت بازگو کننده رزولوشن 1280 در 720 پیکسل بوده و Full HD نیز به معنای 1920 پیکسل افقی در 1080 پیکسل عمودی است. اما اگر جایی عبارات UHD یا 2160p را مشاهده کردید، این همان 4K است. یعنی رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل که کیفیت آن تقریبا 4 برابر نمایشگر های معمولی HD است. به عبارتی 4K یعنی تراکم پیکسلی بیشتر و در نتیجه وضوح و جزئیات بالا تر.

حالا اگر بخواهیم به مبحث اصلی خودمان بپردازیم، در پشتیبانی کامل از فرمت های جدید UHD می بایست به فاکتور های متعددی دقت کنیم. به طور ایده آل یک نمایشگر کامل باید دارای تمامی استاندارد های UHD Premium بوده تا بتواند بهترین کیفیت HDR را ارایه کند؛ یعنی حداقل روشنایی 540، وسعت رنگ 90 درصدی و پردازش رنگ 10 بیتی.

این المان ها به نوعی ضرورت توجه به حداقل کنتراست و بازپردازش رنگ را به هنگام خرید یک تلویزیون جدید کاهش می دهد، چرا که HDR تا حد زیادی این نکات را پوشش داده و در زمان خرید نیازی به نگرانی در مورد آنها نیست. به علاوه ی این نکات، زمان پاسخگویی و تاخیر تصاویر (Response Time یا Game Lag) از مهم ترین المان های یک تلویزیون مناسب برای تجربه بازی های ویدیویی است.

forza-horizon-3-xboxOneS-w600

در حال حاضر تقریبا خرید یک تلویزیون با تمام این استاندارد ها و با قیمت پایین امکان پذیر نیست و حتی برخی از مدل های گران قیمت بازار نمی توانند به خوبی خروجی مورد نظر گیمر حرفه ای را فراهم کنند؛ در نتیجه مقایسه چند مدل مختلف می تواند به ذهنیت خرید شما کمک فراوانی کند.

به عنوان مثال رنگ، کنتراست و دامنه داینامیک بین پنل های مختلف تلویزیون ها متفاوت است. در حال حاضر نمایشگر های OLED پیشتاز ارایه تکنولوژی های پیشرفته و با کیفیت روز دنیا هستند، اما هزینه های سنگین آنها کمر شکن است. با این حال اگر قصد سازش داشته و در خرید تلویزیون HDR مصمم هستید، بهتر است بدانید بهترین مدل های موجود در بازار هنوز در زمان پاسخگویی بازی های سنگین ضعف نشان می دهند و یافتن نمایشگری با قابلیت HDR و تاخیر تصاویر بسیار کم نکته بسیار مهمی است.

در ادامه نگاهی به برترین تلویزیون های HDR موجود در بازار ایران خواهیم انداخت. لازم به ذکر است ما از ذکر نام و بررسی تلویزیون های فوق گران قیمت صرف نظر کرده و این لیست صرفا قدرتمند ترین یا بزرگ ترین نمایشگر ها را ارایه نمی کند؛ در واقع محصولات با قیمت معقول و مجهزی که ارزش خرید دارند در اینجا لیست شده است.

5 – Samsung KS8500

SamsungKS8500-w600

اندازه تصویر: 49 – 55 – 65 اینچ

قیمت جهانی: بین 1300 تا 1900 دلار

قیمت در ایران: بین 4 میلیون تا 7 میلیون تومان

سری 8 مجموعه تلویزیون های K سامسونگ یکی از بهترین و البته نایاب ترین تلویزیون های SUHD بازار هستند که به علت قیمت نسبتا بالا توقع زیادی از آن می رود. این تلویزیون خوش چهره از پنل VA (نسخه بهینه شده ی IPS) بهره برده و از عمق رنگ بی نظیری برخوردار است. نمایشگر خمیده سامسونگ دارای سیستم هوشمند تبدیل محتوای غیر 4K بوده و با استفاده از آپ اسکیل و پردازش حرفه ای رنگ، بهترین نتیجه را برای محتوای 1080p و پایین تر ارایه می کند.

منو های کامل KS8500 دارای بخش انحصاری Game Mode بوده و با کاهش میزان تاخیر تصاویر تا 19 میلی ثانیه، زمان پاسخگویی را به حد بی نظیری می رساند. اما مشکل جایی است که تکنیک پردازشی HDR در این تلویزیون فقط در حالت Movie Mode فعال می شود که به سبب آن میزان تاخیر تصاویر در حین اجرای بازی های ویدیویی تا 123 میلی ثانیه بالا می رود. با این وجود این مسئله برای مخاطب چندان آزار دهنده نبوده و تفاوت آن تنها در مقایسه با مدل های بعدی به چشم می آید.

این تلویزیون همه چیز تمام تنها در میزان روشنایی حداکثری به حد استاندارد UHD Premium نرسیده و به رقم 500 بسنده شده است. اگر از طرفداران برند سامسونگ هستید و می خواهید با هزینه ای معقول بهترین تجربه گیمینگ را با کنسول اکس باکس وان اس داشته باشید، قطعا KS8500 و یا برادرش KS8000 بهترین گزینه خواهد بود.

4 – Sony X850D

SonyX850D-w600

اندازه تصویر: 55 – 65 اینچ

قیمت جهانی: بین 1200 تا 1700 دلار

قیمت در ایران: بین 5 میلیون تا 8 میلیون تومان

یکی از محبوب ترین تلویزیون ها نزد ایرانیان برند مشهور براویا است، سونی در گذشته یکی از پیشتازان حوزه صوتی و تصویری بود و همواره برترین تلویزیون های جهان را در اختیار داشت. اما در سال های اخیر با گسترش نمایشگر های با کیفیت اما ارزان قیمت، میل مردم به برند هایی چون سامسونگ و ال جی بیشتر جذب می شود. چرا که در حال حاضر با قیمتی مشابه می توان تلویزیونی قدرتمند تر از مدل های سونی خریداری کرد.

یکی از پرچم داران تکنولوژی 4K سونی، سری X850 براویا است که با پنل IPS و تکنیک های پیاده سازی رنگ اختصاصی سونی مثل Triluminos و X-Reality به راحتی با پنل های VA و OLED رقابت می کند. علاوه بر این با ارایه وسعت رنگ 93 درصد از استاندارد UHD Premium عبور کرده و عمق رنگ دلپذیری دارد. اما متاسفانه میزان حداکثر روشنایی بیشتر از 420 نشده و کار را برای کسب نشان این استاندارد خراب کرده است؛ شایان ذکر است به علت روکش براق پنل IPS، این نمایشگر در مقابل نور زیاد محیط واکنش مناسبی از خود نشان نمی دهد.

تلویزیون X850D سونی نیز از Game Mode بهره می برد اما مشابه با مدل قبلی به هنگام فعال شدن، HDR را از کار می اندازد. میزان تاخیر تصاویر این نمایشگر به طور پیش فرض در حین فعالیت HDR در حدود 93 میلی ثانیه بوده که با فعال کردن Game Mode بدون HDR تا 34 میلی ثانیه کاهش می یابد. ولی در هر صورت این بازدهی نیز باب میل مخاطب بوده و اختلال واضحی در حین پردازش سنگین گرافیکی بازی های ویدیویی دیده نمی شود. یکی از نکات مثبتی که نباید از کنار آن بگذریم، سیستم عامل اندروید این تلویزیون است.

3 – Panasonic DX700

PanasonicDX700-w600

اندازه تصویر: 40 – 50 – 58 اینچ

قیمت جهانی: بین 1050 تا 1550 دلار

قیمت در ایران: بین 4 میلیون تا 6 میلیون تومان

تلویزیون های پاناسونیک یکی از دشوارترین انتخاب هایی است که می توان در ایران داشت. این برند به سختی در بازار یافت شده و از نظر آمار فروش حال و روز خوشی ندارد؛ علاوه بر این پاناسونیک به تازگی پای به دنیای HDR گذاشته و امتحان طولانی مدت خود را هنوز پس نداده است.

مهم ترین نکته در مورد این تلویزیون بخش Game Mode بوده که به همراه پشتیبانی از HDR همزمان، می تواند میزان تاخیر تصاویر را تا 43 میلی ثانیه کاهش داده و حتی ذره ای افت کیفیت مشاهده نشود. تمام هسته های پردازشی این تلویزیون به صورت همزمان فعال بوده و HDR طبیعی مناسبی را ارایه می کند. علاوه بر این نمایشگر پنل VA پاناسونیک از مشکی عمیق بی نظیری برخوردار بوده که با بهره وری از وسعت رنگ 86 درصدی، تنها مقدار ناچیزی از استاندارد UHD Premium باز می ماند.

با این حال مشکل این تلویزیون جایی نمود پیدا می کند که نمایشگر پاناسونیک به کار رفته (به سبب نازکی بیش از حد) در نمایش همزمان تاریکی مطلق و روشنایی بالا ضعف نشان می دهد. همچنین حداکثر میزان روشنایی در حدود 350 ارزش یابی شده که تا مقدار 540 استاندارد مشهور فاصله قابل مشاهده ای دارد. اما در هر حال پاناسونیک DX700 با قیمتی متناسب و معقول و توانایی کاهش تاخیر تصاویر فوق العاده، یکی از ارزشمند ترین محصولات برای تجربه گیمینگ HDR است.

2 – LG UH850V

LGUH850V-w600

اندازه تصویر: 49 – 55 – 65 اینچ

قیمت جهانی: بین 900 تا 1700 دلار

قیمت در ایران: بین 3 میلیون تا 6 میلیون تومان

شاید در نگاه اول برخی از مشخصات این تلویزیون از مدل پاناسونیک ضعیف تر به نظر برسد، اما قیمت فوق العاده مناسب و دسترسی آسان برای خرید، و البته پشتیبانی از محتوای دالبی ویژن آن را به دومین انتخاب برتر ما برای گیمینگ HDR تبدیل کرده است. ال جی در سال های اخیر با سیاست عرضه تلویزیون های ارزان اما با کیفیت، بخش اعظمی از بازار جهان و به خصوص ایران را از آن خود کرده است.

UH850V با میزان تاخیر تصاویر 48 میلی ثانیه در حالت HDR بدون شک تجربه ای بی نظیر در اختیار مخاطب قرار می دهد. اما همچون سایر پنل های IPS موجود در بازار از روشنایی حداکثری 500 بهره می برد و از کسب استاندارد مشهور باز مانده است. اما طیف وسعت رنگ آن به 90 درصد رسیده و عمق رنگ چشم نوازی ارایه می کند.

این تلویزیون جزو معدود نمایشگر های ارزان قیمتی است که از تکنولوژی دالبی ویژن پشتیبانی کرده و اگر شایعات استفاده از پروژه اسکورپیو از این فناوری محقق شود، می توانید در بهترین شرایط ممکن آن را تجربه کنید. این محصول زیبای ال جی یقینا مقرون به صرفه ترین تلویزیون 4K است که می توانید برای گیمینگ HDR خریداری کنید.

1 – LG E6V

LGE6V-w600

اندازه تصویر: 55 – 65 اینچ

قیمت جهانی: 3800 تا 5000 دلار

قیمت در ایران: بین 12 میلیون تا 17 میلیون تومان

ال جی جدیدترین تلویزیون های OLED خود با قابلیت 4K را در جریان نمایشگاه CES ژانویه معرفی کرد که سری مدل های E6 گل سر سبد آنها است. همانطور که گفته شد صفحه نمایش OLED در حال حاضر از قدرتمند ترین نمایشگر های جهان محسوب شده و شرکت کره ای ال جی با نوآوری خاصی آن را با شیشه ای نیمه شفاف فوق باریک پوشانده تا تصاویر واضح بی نظیری مقابل چشمان مخاطب قرار دهد.

تلویزیون E6V ال جی از هر دو استاندارد دالبی ویژن و HDR-10 پشتیبانی می کند؛ در عین حال با ارایه تاخیر تصاویر 33 میلی ثانیه در حالت Game Mode و HDR همزمان، یکی از بهترین و روان ترین تجربیات گیمینگ نسل جدید را به ارمغان خواهد آورد. به علاوه این نمایشگر دارای وسعت رنگ نزدیک به 94 درصد بوده و عمق رنگ مشکی فوق العاده ای را به نمایش می گذارد.

این تلویزیون هوشمند سه بعدی به لطف پنل بی نظیر OLED و استفاده از فناوری های اختصاصی ال جی به یکی از بالاترین حدود میزان روشنایی تلویزیون های LED یعنی 650 دست یافته است و توانسته نشان استاندارد UHD Premium را کسب کند. در همین راستا E6V از پردازش رنگ 10 بیتی بهره برده و در کنار قابلیت های سیستم عامل webOS 3 و تکنولوژی صوتی Harman/Kardon یکی از بهترین و کامل ترین گزینه های گیمینگ HDR را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

قطعا این تلویزیون از نمونه های ارزان قیمت بازار نبوده و به سختی در ایران یافت می شود، اما اگر می خواهید به استاندارد UHD Premium توجه کرده و بالاترین سطح HDR را در منزل داشته باشید، باید بیشتر از حد تصورتان هزینه کنید.

dgtotv (1)-w600

نکته ای که می بایست به هنگام خرید یک تلویزیون HDR مد خاطر داشته باشید، این است که چنین مسئله ای به شدت توقعات شما را نسبت به آن محصول بالا می برد. اما در حالی که تلویزیون های متوسط بازار نمی توانند برخی از انتظارات را بر آورده سازند. به عنوان مثال فناوری HDR در تلویزیون های پنل معمولی در تصاویر های ترکیبی بازی (مثل رایز آو تومب رایدر) که از نور پایین تا نور بالا در آن مشاهده می شوند، توانایی افزودن به عمق تاریک صفحه (به اندازه مورد انتظار) را ندارد.

اگر چه به صورت کلی تمام تلویزیون های ذکر شده نتیجه ای رضایت بخش در اختیار کاربر قرار می دهند، اما در شرایط دشوار (هاله های نورانی و تاریک در کنار هم) مقداری ضعف از خود نشان می دهند؛ ولی بهتر است بدانید تنها محصولی که توانایی برطرف سازی این مشکل را داشته، پنل های OLED هستند که بدون شک یادآور ضرب المثل هر چه پول بدهی آش می خوری است.

خارج از دنیای گیمینگ، یکی از مشکلات شناخته شده ی محتوای HDR این است که این فناوری در شرایط مختلف محیطی نتایجی متفاوت ارایه می کند. مواد HDR در حقیقت برای نمایش در محیط تاریک و کم نور طراحی شده، طوری که در شرایط روز روشن تماشای صفحه نمایشگر (مقدار ناچیزی) آزار دهنده خواهد بود.

dgtotv (6)-w600

وقتی محتوای HDR روی تلویزیون به نمایش در می آید، میزان روشنایی تصویر باید در بالاترین حد خود قرار گرفته تا بتواند وسعت رنگ کامل صفحه را پردازش کند، این در حالی است که در محیط خیلی روشن، حد نصاب حداکثری واحد های سفید به 120 می رسد. خلاصه ماجرا این است که اگر در طول روشنایی روز زیاد بازی می کنید، با توجه به تکنولوژی های موجود بازار تصاویر چندان خوشایندی (نسبت به توقعات) نخواهید دید.

با این اوصاف می توان گفت تکنولوژی HDR بیشتر برای علاقه مندان به فیلم های سینمایی طراحی شده، که البته باید به خاطر داشته باشیم محدودیت های پنل های موجود در بازار تلویزیون های جهان، چنین شرایطی را به وجود آورده است. بنا بر این برای کسانی که انتظار داشتند در طول روز از فواید محتوای HDR بهره ببرند، اوضاع کمی نا امید کننده است.

با همه ی این، تردیدی در این نیست که دامنه داینامیک بالا در شرایط ایده آل، تفاوت قابل مشاهده و بی نظیری در تجربه گیمینگ ایجاد می کند. از وسعت رنگ بیشتر گرفته تا عمق نورپردازی بهتر، همگی ویژگی هایی است که مدت ها در بازی های ویدیویی انتظارش را می کشیدیم.

dgtotv (3)-w600

اما به هر حال فعلا در ابتدای راه گیمینگ HDR هستیم و می دانیم توسعه دهندگان بازی ها و همینطور سخت افزار های موجود نیازمند پیشرفت زیادی هستند. عناوین فورتزا هورایزن 3 و گیرز آو وار 4 اولین محتوای HDR برای کنسول اکس باکس وان اس هستند، و نسخه ی پرو بازی های زیادی در آینده برای پلی استیشن 4 پرو عرضه می شود؛ اما می دانیم کاهش تاخیر تصاویر مهم ترین مسئله ای است که در روز های اخیر توجه چندانی به آن نشده است. هر چند یقینا به مرور زمان به تعداد بازی های HDR افزوده شده و پروژه اسکورپیو امید ها را پر رنگ تر می کند.

اگر به HDR علاقه مند نیستید و صرفا به ابعاد بزرگتر رضایت می دهید، مدل سامسونگ KU7960 (با حدود قیمت 4 الی 6 میلیون تومان) یکی از بهترین گزینه های 4K بازار است که با ارایه تاخیر تصاویر 21 میلی ثانیه ای تجربه گیمینگ بی نظیری در اختیارتان قرار خواهد داد. مدل سامسونگ KU6990 (با حدود قیمت 3 الی 4 میلیون تومان) گزینه مقرون به صرفه تر و با کیفیتی است که از وسعت رنگ 82 درصدی بهره برده و تاخیر تصاویر آن بیشتر از 36 میلی ثانیه نیست.

بدون شک اگر HDR اهمیت نداشته باشد، گستره بسیار زیادی از تلویزیون های 4K در بازار موجود است که حتی با 2 میلیون تومان امکان خرید دارند. بیشتر تلویزیون های 2016 سامسونگ تاخیر تصاویری کمتر از 25 میلی ثانیه ارایه کرده و از پنل های VA مجهزی بهره می برند. (لازم به ذکر است نام مدل های تلویزیون های سامسونگ در منطقه خاور میانه با نام تجاری جهانی متفاوت بوده و ممکن است تشابه اسمی اما مشخصات متفاوت در جست و جوی اینترنتی یافت شود. در نتیجه در وب سایت های فارسی زبان و ترجیحا سایت رسمی فارسی سامسونگ به دنبال مدل های ذکر شده بگردید).

2809252-1424111575-10-w600

برای کسانی که قصد دارند تجهیزات خود را برای آینده گیمینگ HDR آماده کرده و در عین هزینه کم بهترین بازدهی را تجربه کنند، مدل ال جی UH850V بهترین و با کیفیت ترین گزینه بازار محسوب می شود. اگر هم کیف پول نا محدودی داشته و با تماشای کیفیت و رنگ تصاویر پنل های OLED در نمایشگاه ها، دست و پایتان به لرزه در می آید، بدون تردید مدل ال جی E6 رضایت بخش خواهد بود. ولی اگر فکرتان درگیر مدل های چند ده یا چند صد میلیونی است، باید در نظر داشته باشید محتوای امروز در چنین حدی نیست و چشم انسان نیز بیشتر از این یارای تماشای رنگ و وضوح را ندارد؛ در واقع چنین نمایشگر هایی صرفا جنبه تجملاتی و اغراق دارند.

به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • تلویزیون 4K,
  • بازی,
  • gaming,

نظرات ثبت شده برای این خبر

saeed
(1395/09/03)
vaughan alii boood mamnon az matalebe mofid va daghighetoon

Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد image عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد 1403/01/05

هدف اصلی راکستار گیمز همچنان عرضه این بازی در سال 2025 است، اما مسائلی در توسعه بازی احتمالاً مانع این امر شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

سرقت خودرو در جی تی ای ۶ بسیار سخت‌تر و واقع‌گرایانه‌تر می‌شود image سرقت خودرو در جی تی ای ۶ بسیار سخت‌تر و واقع‌گرایانه‌تر می‌شود 1402/12/02

احتمالاً شاهد ویژگی‌های واقع‌گرایانه، تجربه‌ی بازی بسکتبال و سرقت سخت‌تر خودروها در GTA 6 خواهیم بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

این کنسول بازی به اندازه کف دست است! image این کنسول بازی به اندازه کف دست است! 1402/11/29

مدل بسیار کوچک کنسول بازی Game Boy، ظرفیت‌های رزبری پای را برای انجام پروژه‌های خلاقانه نشان می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46