خدمات سایت


متن کامل خبر

عبور رنو از نظام پژوسالار

آرشیو
حدود شش ماه پیش، تنها چند روز پس از آمدن مدیر عامل جدید رنو پارس به ایران، او در جمع محدودی از خبرنگاران حضور یافت و از برنامه‌های مفصل این کمپانی خبر داد.
1389/10/13 10:37:24 ق.ظ

«پیمان کارگر» خود را نه فقط مدیرعامل رنوپارس که رئیس بخش ایران کمپانی رنو خواند. آیا این به معنی سرمایه گذاری‌های جدید و یا واردات محصولات دیگر رنو می‌توانست باشد؟ کارگر جوان در آن روز رقابت با پژو و هر کمپانی دیگری را عادی خواند اما با زیرکی به کیفیت محصولات رنو اشاره کرد تا برتری خود نسبت به پژو در بازار ایران را یادآوری کند.

در مدت اندک حضور او تیراژ تولید تندر90 دو برابر شده است اما این در برابر معرفی شریک جدید ایرانی و معرفی پنج محصول که به زودی وارد کشور خواهد شد شاید اهمیت کمتری داشته باشد. شریک جدید «نگین خودرو» است که با زیرکی رنو از دل ایرتویا بوجود آمده که خوب توانست برای تویوتا در بازار ایران جا باز کند. اگر رنو با کمک نگین خودرو بتواند فروش خوبی تدارک ببینند نه تنها ضربه دیگری به پژو که در فروش محصولات غیرتولیدی در ایران هیچگاه موفق نبوده، زده بلکه بخش جدیدی از فعالیت‌های خود را با موفقیت آزموده و این یعنی رنو بری پیش برد برنامه‌هایش منتظر دو شریک خودروساز خود نخواهد بود.

رنوپارس امیدوار است ایران خودرو که از سال 91 و با اجرای استاندارد یورو4 نمی‌تواند وانت پیکان تولید کند، وانت تندر آنها را که در آزمایش خط نیز موفق بوده جایگزین این محصول کند. فعلا ایران خودرو فقط وانت تندر را از این نمایشگاه به آن نمایشگاه می‌برد. لابی پژو به آنها پیشنهاد کمک برای تولید وانت سمند را داده تا رنو را در برداشتن یک گام بیشتر با مشکل مواجه کند. تندر استیشن بحث دیگری است که هنوز به نتیجه نرسیده و چند دستگاهی که از آن تولید شد فعلا فقط در محوطه داخلی ایران خودرو می‌چرخد تا فقط نشانی از آن باشد و شاید هشداری به نظام پژوسالار!

پیمان کارگر یک بار وقتی به او گفته شد مدیرعامل قبلی رنو پارس گذشت زمان در ایران را با سایر نقاط متفاوت خوانده بود با زیرکی جواب داد این عادی است و همه جای دنیا چنین است. او البته در این شش ماه فهمیده دست کم برای جبران این تفاوت زمانی باید بسیار بیشتر از آنچه می‌اندیشید کار کند. مثال خوب «ساندرو» است که به خودرو محبوب جوانان اروپایی تبدیل شده و با تکنولوژی بالاتر چنانچه در خط تولید پارس خودرو حضور یابد، می‌تواند برای 206 رقیب، خطری جدی باشد اما گویا مدیریت بازار به گونه‌ای است که رقابت در آن فراموش شده و گروه سایپا عجله‌ای برای آن ندارد.

مواردی اینچنینی باعث شده رئیس ایران کمپانی رنو دیگر خود را محدود به سایپا و ایران خودرو نکند. از سویی به نظر می‌رسد آنها برای گذشتن از دیوار پژو راه‌هایی را برگزیده‌اند که پژو هیچگاه به آن تن نداد. سرمایه گذاری مستقیم، تاکید جدی بر کیفیت و برند تا آن حد که تولید به کندی افزایش یابد، همکاری با بخش خصوصی، ارائه پیشنهادات و خودروهای مختلف و البته اجرای فعالیت‌های مسوولیت اجتماعی برای جامعه ایران. پیمان کارگر می‌داند برای غلبه بر نظام پژوسالار به زمان و فعالیت بیشتری نیاز است. او مرتب در راه فرانسه و ایران حرکت می‌کند و می‌داند اعتمادی که به او شده در قبال سودی است که رنو بی‌صبرانه در انتظارش است.

بنابراین هیچ بعید نیست در چند سال آینده رنو برای پروژه‌ای دیگر شرکت خصوصی دیگری را برگزیند مخصوصا آنکه آنها در خودروهای برقی و هیبرید بسیار توانا شده‌اند و هدفمند شدن یارانه‌ها می‌تواند انگیزه خوب و حمایت دولت را هم به همراه داشته باشد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45