خدمات سایت


متن کامل خبر

امضاء توافقنامه جدید رنو و ایران؛ مونتاژ رنو داستر و رنو سیمبل در بن رو ساوه

آرشیو
نمایشگاه پاریس امسال در کنار اخبار خوب خودرویی از برندهای مختلف جهان، برای ما ایرانی ها هم یک دستاورد مهم به همراه داشته است.
1395/07/10 02:11:03 ب.ظ

نمایشگاه پاریس امسال در کنار اخبار خوب خودرویی از برندهای مختلف جهان، برای ما ایرانی ها هم یک دستاورد مهم به همراه داشته است.

در دومین روز از برگزاری این نمایشگاه، خبری مبنی بر توافق جدید رنو و ایران برای تولید خودرو در داخل کشور منتشر شد. بر اساس این توافقنامه استراتژیک که در حضور کارلوس گون و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسیده، جوینت ونچری (شرکت مشترک) بین گروه خودروسازی رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) ایجاد خواهد شد.

این جوینت ونچر که زمینه ساز حضور گسترده تر رنو در ایران است، شامل یک مرکز مهندسی و خرید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت تولید 150 هزار دستگاه خودرو در سال می شود.


طبق توافق حاصل شده، رنو سیمبل و داستر جدید نخستین خودروهایی هستند که از سال 2018 در شرکت مشترک تولید خواهند شد. نکته جالب در این بین تاسیس مراکز توزیع و فروش و همچنین خدمات پس از فروش توسط رنو در ایران است که باعث می شود برای اولین بار این شرکت فرانسوی بصورت کاملا مستقل فعالیت کند.

البته این فعالیت مستقل باعث قطع همکاری های رنو با سایپا و ایران خودرو نشده و از طریق شرکت مشترک رنو-پارس کماکان ادامه خواهد داشت.

محمدرضا نعمت زاده در این خصوص گفت: “ایران به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو است تا خودروهای به روز و رقابتی را به مشتریان ایرانی عرضه کند که استانداردهای ایمنی و کیفیت را دارا هستند.

شرکتهای زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که رنو، با توجه به سابقه حضور مستمر 12 ساله خود در ایران، شریکی ایده آل برای به انجام رساندن این پروژه است.”


کارلوس گون مدیر رنو-نیسان هم در این باره گفته است: “بازار خودرو ایران تا سال 2020 دو میلیون ظرفیت خواهد داشت و این ظرفیتی غیر قابل انکار است. امضای این توافقنامه، مهر تاییدی است بر انتخاب های استراتژیک رنو در ایران. این توافقنامه سرآغاز فصل جدیدی است که رنو را در جایگاهی ممتاز قرار می دهد.”

ناگفته نماند رنو از سال 2003 همکاری خود را با خودروسازان ایرانی شروع کرد و از آن تاریخ تاکنون حدود 500 هزار خودرو به مشتریان ایرانی تحویل داده است.

در سبد تولیدات این شرکت محصولاتی چون تندر 90، تندر وانت، داستر، ساندرو و اخیرا ساندرو استپ وی دیده می شود.

چنانچه رنو بتواند فعالیت کاملا مستقلی در ایران داشته باشد، با توجه به طیف وسیع تولیدات و همچنین قیمت نسبتا مناسب می تواند نماینده ای شایسته برای تقریبا همه اقشار کشور تولید کند؛ البته در صورتی که با استفاده از تجربه بدست آمده از پروژه ال 90 از درگیر شدن رنو در حاشیه های تازه جلوگیری شود.

همانطور که پیشتر مشخص شده بود، رنو مسئولیت کارخانه بن رنو در نزدیکی شهر ساوه را برعهده خواهد گرفت و ظرف دوسال آینده مدل هایی نظیر رنو داستر جدید، رنو سیمبل را در این سایت مونتاژ خواهد کرد. قیمت این خودروها در شرایط فعلی بازار کشومان در حدود 70 میلیون تومان برای رنو سیمیل و حدود 100 میلین تومان برای رنو داستر است و با توجه به نرخ تورم سالانه کشور و اضافه شدن هزینه های تولید به نظر می رسد که قیمت نهایی این دو مدل جدید رنو در سال 2018 نیز در همین محدوده قیمت فعلی نمونه های وارداتی قرار بگیرد.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • رنو,
  • رنو ایران,
  • رنو بن رو,
  • Renault,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات image واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات 1403/01/19

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اصلی کندی واردات خودرو، نبود ارز نیست، بلکه علت اصلی، مافیای پشت واردات خودرو است، کسانی که واردات خودروی لوکس انجام می‌دهند و با واردات خودروهای معمولی مورد نیاز جامعه مخالف هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28