خدمات سایت


متن کامل خبر

انقلاب سامسونگ با تولید نمایشگرهای فوق‌باریک و شفاف

آرشیو
سامسونگ با نسل جدید نمایشگرهای AMOLED در سی.ای.اس 2011 شرکت می‌کند. این نمایشگرها که انعطاف‌پذیری و وضوح فوق‌العاده‌ای دارند، می‌توانند برای گشت‌و‌گذار در وب همزمان با تماشای تلویزیون به کار گرفته شوند...
1389/10/14 12:35:43 ق.ظ

سال گذشته سامسونگ با رونمایی از نسل آینده تلویزیون‌های ال.ای.دی این شرکت که برای اولین‌بار از پردازنده سه‌بعدی داخلی استفاده می‌کردند، موفق شد یکی از جوایز برترین نوآوری‌های سی.ای.اس 2010 را از آن خود کند. در سال جاری نیز این شرکت برای سی.ای.اس 2011 و علاقمندان به فناوری محصولات فوق‌العاده‌ای را تدارک دیده که از میان آنها می‌توان به نمایشگرهای فوق‌باریک این شرکت که نسل آینده صفحات نمایش خواهند بود، اشاره کرد.

نمایشگر فوق باریک سامسونگ

به گزارش گیزمک، یکی از این صفحات نمایش، نمونه مفهومی یک نمایشگر انعطاف‌پذیر 4.5 اینچی با وضوح تصویر 480*800 WVGA برای ابزارهای الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه است و دیگری نمونه اولیه بزرگ‌ترین صفحات نمایش شفاف دنیا است که در مانیتورها و رایانه‌های شخصی به کار گرفته خواهد شد. هر دو نمایشگر نمونه‌های مفهومی از نسل‌های آینده AMOLED خواهند بود.

نمونه اولیه نمایشگر انعطاف‌پذیر AMOLED

این نمایشگر که برای ابزارهای الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه پیش‌بینی شده، یک صفحه نمایش 4.5 اینچی انعطاف‌پذیر به قطر تنها 2 میلیمتر است که می‌توانید آنرا آنقدر بپیچانید که به شعاع 1 سانتیمتر برسد. این نمونه تازه که سامسونگ ادعا می‌کند چهار برابر انعطاف‌پذیرتر از منعطف‌ترین نمونه‌های پیشین است، از ماده پلاستیکی ساخته شده که به خوبی می‌تواند دمای بالای فرایندها -حدود 450 تا 500 درجه سانتیگراد- را تحمل کند.

نمونه‌های پیشین در این دمای فرایند ذوب می‌شدند و به همین دلیل استفاده تجاری از آنها مقدور نبود. این موفقیت تازه می‌تواند راه را برای ورود نمایشگرهای AMOLED به بازار تبلت‌ها و تلفن‌های همراه آینده هموار کند.

نمونه اولیه صفحه نمایش شفاف AMOLED

دیگر نمایشگر فوق‌باریک و شفاف سامسونگ برای به کارگیری در تلویزیون‌ها و رایانه‌های شخصی معرفی خواهد شد. این نمونه اولیه شفاف و 19 اینچی AMOLED از فناوری qFHD با وضوح تصویر 3840 در 2160 پیکسل بهره می‌برد که 4 برابر بیشتر از وضوح تصویری نمایشگرهای اچ.دی است.

این نمایشگر فوق‌باریک با ضخامت 2 میلیمتر اولین صفحه نمایش شفاف دنیا است که در زمان خاموش یا روشن بودن، شفافیتی 30درصدی دارد. حداکثر شفافیت نمونه‌های پیشین زیر 10درصد بوده است. به گفته کارشناسان سامسونگ این فناوری تازه به کاربران اجازه می‌دهد همزمان با تماشای تلویزیون به گشت و گذار در اینترنت بپردازند و حتی تلویزیون را روی شیشه‌هایی مانند شیشه اتومبیل تماشا کنند.

در کنار این نمونه 19 اینچی، یک نمونه 14 اینچی با کیفیتی مشابه برای استفاده در نوت‌بوک‌ها طراحی ‌شده و شنیده‌ها حاکی از این هستند که سامسونگ با یکی از باریک‌ترین پخش‌کننده‌های سه‌بعدی بلوری و Galaxy Player 4 اینچی ساخت این شرکت در سی.ای.اس 2011 شرکت خواهد کرد.

بزرگترین نمایشگاه فناوری‌های الکترونیکی جهان، سی.ای.اس 2011 پنج‌شنبه جاری در لاس‌وگاس آغاز به کار خواهد کرد. برای آشنایی با برترین فناوری‌های ارائه شده در این نمایشگاه گزارش‌های آتی خبرآنلاین را دنبال کنید.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد image عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد 1403/01/05

هدف اصلی راکستار گیمز همچنان عرضه این بازی در سال 2025 است، اما مسائلی در توسعه بازی احتمالاً مانع این امر شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

سرقت خودرو در جی تی ای ۶ بسیار سخت‌تر و واقع‌گرایانه‌تر می‌شود image سرقت خودرو در جی تی ای ۶ بسیار سخت‌تر و واقع‌گرایانه‌تر می‌شود 1402/12/02

احتمالاً شاهد ویژگی‌های واقع‌گرایانه، تجربه‌ی بازی بسکتبال و سرقت سخت‌تر خودروها در GTA 6 خواهیم بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63