خدمات سایت


متن کامل خبر

بازرسی از لوازم خانگی قاچاق از هفته آینده

آرشیو
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی از شروع بازرسی از سطح واحدهای صنفی برای مبارزه با کالای قاچاق از هفته آینده و بعد از ایام عزاداری حسینی خبرداد.
1395/07/19 11:11:36 ق.ظ

درطرح مبارزه با لوازم خانگی قاچاق ،در جلسه ای که اخیرا با حضور معاون اول رییس جمهور و همچنین نمایندگان سازمان تعزیرات و ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز و اصناف برگزارشد ، وظیفه شناسایی و بازرسی از واحدهای صنفی به اتحادیه لوازم خانگی و اتاق اصناف واگذار شده است .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم آنلاین ، محمد طحانپور  درباره بازرسی ، بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف از لوازم خانگی گفت : پیش از این به کسبه امین حضور ۱۵ روز مهلت داده شد تا برای کالاهای خود فاکتور تهیه کنند در غیراینصورت از ۱۵ مهرماه، اجناس آنها از مغازه‌هایشان جمع آوری می‌شد اما با اتمام مهلت 15 روزه که برا ی تهیه فاکتور به واحد های صنفی داده شد یکسری مشکلات درعمل نمایان شد از جمله شناسایی کالای قاچاق ، به عبارتی ممکن بود کالایی که قاچاق نیست به عنوان کالای قاچاق ضبط و توقیف شود .بنابراین بازرسین تشکل های صنفی دراین زمینه بهترین افرادی هستند که می توانند کالای قاچاق را تشخیص دهند .

وی درباره اینکه آیا برگ سبز می تواند مدرک موثقی برای غیر قاچاق بودن کالا باشد گفت :ما برگ سبز را قبول نداریم برای آنکه ممکن است فردی 20 کانتینربار کالا بیاورد اما برای 2 کانتینر برگ سبز ارائه دهد و راههای فرار برای خودش گذاشته باشد ، به عقیده ما فاکتور بهترین مدرک برای شناسایی کالاست و از برگ سبز هم بهتر است چون مشخص می کند که فروشنده از چه کسی جنس را خریداری کرده است ، البته باید اطمینان داشت که فاکتور اصل باشد نه فاکتور تقلبی .

طحانپور درباره چگونگی تشخیص فاکتور اصل از سوی بازرسان گفت :بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف کاملا فاکتورهای واقعی را تشخیص می دهند ، فرض کنید محصول کن وود تاجرش کاملا مشخص است و یا محصول ال جی فاکتورش برا ی گلد ایران است ، بنابراین بازرسان ما کاملا اصل بودن فاکتور را تشخیص می دهند .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خریدهایی که توسط فروشندگان لوازم خانگی ازقبل انجام شده است نیز مشمول برخورد با کالای قاچاق می شود ؟ گفت : یکی از مشکلات این بود که برخی واحد های صنفی اعلام می کردند که تعدادی دستگاه لوازم خانگی را از چند ماه پیش خرید کرده اند و فاکتور هم ندارند ، ولی ما می دانیم که محصولات برا ی کدام شرکت ها است، درنتیجه ما به واحدهای صنفی اعلام کردیم که بروند و برای جنس هایی که خریداری کردند فاکتورتهیه کنند تا بتوانیم کالای قاچاق را ازغیر قاچاق تشخیص دهیم .

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی درباره سرنوشت واحدهایی که کالاهای خود را از واسطه ها خریداری کرده اند گفت : واحدهایی را داشته ایم که 6 ماه پیش از جایی کالا خریداری کرده اند که طرف ورشکسته شده ورفته است و ما برای امنیت شغلی این واحد ها از آنها خواستیم که این موارد را هم مکتوب به اتحادیه با ذکر سریال دستگاهها اعلام کنند . بازرسین برروی سریال این نوع کالا ها نظارت می کنند واگر مغایرتی دیده شد نشان می دهد که صحت گفتار نداشته اند .

طحانپور درادامه اظهار داشت :در مورد واحدهایی که از کالاهای خود گزارش داده اند اعلام کردیم که می توانیم آن را صورتجلسه کرده و آن تعدادی را که گارانتی دارند بفروشند و اگر ندارند برایش گارانتی تهیه کنند تا کالاهایی که از قبل خریداری شده است فروخته و تمام شود .

وی با اشاره به اینکه در سطح تهران حدود هزار و 700 واحد صنفی فعالیت می کنند گفت :حدود 60 درصد آنها در سه را ه امین حضور و 40 درصد دردیگر مناطق شهر از جمله جمهوری و شریعتی فعالیت می کنند . طحانپور توضیح داد که پایگاه اصلی لوازم خانگی در تهران در سه راه امین حضور است وبازرسان اتحادیه و اتاق اصناف از هفته آینده بازرسی ها خود را ازاین واحدها آغاز خواهند کرد .

طحانپور افزود :همکاران ما در بازرسی های خود از واحدهای لوازم خانگی چنانچه کالای قاچاقی در فروشگاهها باشد آن را مستقیم جریمه یا ضبط نمی کنند بلگه گزارش آن را به تعزیرات و ستاد کالای قاچاق می دهند تا برخوردهای لازم صورت گیرد .

به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • قاچاق کالا,
  • لوازم خانگی قاچاق,

نظرات ثبت شده برای این خبر

مردیکه موش شده است
(1395/10/11)
در این اشفته بازار هر کسی فکر خودش است و بس و تعزیرات هم فکر جریمه از اجناسی که طوفان از اسمان در بازار ریخته لطفا توضیح دهید که کالای ایرانی چه ربطی به دلار دارد اینها همش تقصیر ترامپ است که گند زده به دنیا یاد فرموده ای ازرهبر معظم انقلاب افتادم که فرموده است برای تمیز کردن شیشه دست تمیز میخواهد و این نیز میگذرد

Captcha




نقش روبات های الگوریتمی در ریزش بورس image نقش روبات های الگوریتمی در ریزش بورس 1399/07/02

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: افت پی در پی شاخص بورس سهامداران را بی‌تاب کرده است.روز گذشته سهامداران انگشت اتهام را به معاملات الگوریتمی نشانه گرفتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3189

افزایش نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟ image افزایش نرخ دلار تا کجا ادامه دارد؟ 1399/03/24

بازار ارز امروز در حالی فعالیت خود را آعاز کرد که هنوز ضربه روز پنجشنبه برای بسیاری از خریداران و فروشندگان، عادی نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3884

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ image ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ 1399/03/11

در حالی که برخی کارشناسان پیش بینی می کردند با آزاد سازی سهام عدالت بخش مهمی از دارندگان این سهام فروش را بر نگهداری آن ترجیح دهند، اما رفتار مردم در اولین روزهای فراهم شدن امکان فروش، نشان داد بخش مهمی از دارندگان ترجیح می‌دهند فعلا برای فروش دست نگه دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3606

بانک مرکزی: مشکلات فنی رمز دوم پویا به‌زودی برطرف می‌شود  image بانک مرکزی: مشکلات فنی رمز دوم پویا به‌زودی برطرف می‌شود 1398/11/28

بانک مرکزی اعلام کرد اقدامات اصلاحی برای رفع كاستی‌های موجود در برخی بانک‌ها آغاز شده است و در روزهای آتی، شاهد بهبود مشکلات رمز دوم پویا خواهیم بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2524

کاهش فروش و ثبت‌نام؛ مهم‌ترین عامل افزایش قیمت خودرو image کاهش فروش و ثبت‌نام؛ مهم‌ترین عامل افزایش قیمت خودرو 1398/11/07

فرید زاوه، کارشناس صنعت خودرو ایران، عرضه‌ی کم درمقابل تقاضاى فراوان را عامل افزایش قیمت خودرو دانست و رکود سنگینی برای بازار خودرو در سال آینده پیش‌بینی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2286

ال جی ماه آتی  اولین دستگاه باغبانی خانگی خود را معرفی میکند image ال جی ماه آتی اولین دستگاه باغبانی خانگی خود را معرفی میکند 1398/10/07

کمپانی LG قصد دارد در نمایشگاه CES 2020 از دستگاه باغبانی خانگی خود رونمایی کند. به کمک این وسیله می توان سبزیجات مختلف را داخل منزل پرورش داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2457

راهنمای خرید شوفاژ برقی image راهنمای خرید شوفاژ برقی 1398/09/15

روزهای سرد سال فرار رسیده و در آستانه فصل زمستان هستیم. هر آنچه که بیش از همه چیز در این فصل اهمیت دارد، تجهیز خانه و یا محل کار به سیستم های گرمایشی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2377

دریافت رمز یکبار مصرف از طریق پیامک image دریافت رمز یکبار مصرف از طریق پیامک 1398/09/11

طبق اطلاعیه جدید بانک مرکزی کاربرانی که نمی‌توانند از گوشی های موبایل هوشمند مراحل دریافت رمز دوم یکبار مصرف را انجام دهند، از این پس قادر خواهند بود از طریق پیامک رمز دوم پویا را دریافت کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3328

زیان قطع اینترنت چقدر بود؟ image زیان قطع اینترنت چقدر بود؟ 1398/09/11

سازمان تنظیم مقررات خسارات وارد شده به اپراتورها را ۱۰۸۰ میلیارد تومان اعلام کرده است و بیشترین خسارت به ایرانسل وارد شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2596

تغییر در حوزه مسکن در 1 سال اخیر چگونه بود image تغییر در حوزه مسکن در 1 سال اخیر چگونه بود 1398/08/30

گزارش مرکز آمار ایران، قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی، قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و متوسط مبلغ اجاره برای...

امتیاز:
تعداد بازدید: 2372