خدمات سایت


متن کامل خبر

فواید گوش دادن به موسیقی در محیط کار

آرشیو
محققان کسب‌وکار به این نتیجه رسیده‌اند که گوش دادن به موسیقی در محل کار باعث افزایش میزان خلاقیت و در نتیجه عملکرد کارمندان میشود.
1395/10/22 02:53:45 ب.ظ

هر محل کاری دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود است. بعضی از محل‌های کار دارای فضایی شلوغ و صمیمی هستند که باعث می‌شود میزان مشارکت و همکاری افزایش یابد، اما نقطه ضعفی که وجود دارد سخت‌تر بودن تمرکز در چنین محیط‌هایی خواهد بود. علت آن نیز ساده است؛ تمام ملاقات، تماس‌ها و گفتگوها در یک محیط صورت می‌گیرد.

در چنین شرایطی، شاید دوست داشته باشید که هدفونی روی گوشتان بگذارید و به موسیقی گوش دهید تا بتوانید بر کارتان تمرکز کنید. البته گوش دادن به موسیقی ممکن است از نظر بعضی‌ها کار اشتباهی تلقی شود، اما کارشناسان کسب‌وکار نظر متفاوتی دارند.

کارشناسان کسب‌وکار معتقد هستند که انجام هر کاری نیاز به زمان و مکان مناسب دارد و گوش دادن به موسیقی نیز خارج از این موضوع نیست. پس از مطالعات فراوان، کارشناسان زمان‌ مناسب برای گوش دادن به موسیقی را تشخیص داده‌اند که باعث می‌شود میزان خلاقیت شما نه‌تنها افزایش یابد بلکه بتوانید بر کارتان تمرکز بهتری داشته باشید.

در محیط‌های شلوغ موسیقی پرانرژی گوش دهید

وقتی در محیطی هستید که شلوغ است، مغز شما اطلاعات زیادی از صداهای موجود در اطرافتان دریافت می‌کند. در چنین حالتی، بهترین کار این است که هدفون را روی گوشتان بگذارید و موسیقی که به شما انرژی مثبت بدهد، پخش کنید. یکی از بهترین انواع  موسیقی‌ در چنین حالتی، موسیقی بی‌کلام است.

در انجام وظایف تکراری موسیقی گوش دهید

گاهی اوقات وظایفی به ما محول می‌شود که مجبوریم کارهای تکراری انجام دهیم. برای مثال، قرار است کنفرانسی برگزار شود و شما وظیفه دارید نام شرکت‌کنندگان در کنفرانس را روی کارت‌هایی بنویسید یا هدایایی قرار است به افرادی داده شود و وظیفه بسته‌بندی هدایا با شما است. در چنین وظایفی که شامل انجام کارهای تکراری می‌شود، بهتر است موسیقی گوش کنید.

موزیک باعث می‌شود انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و نوراپی‌نفرین به کار بیفتند و در نتیجه میزان عملکرد و دقت شما در انجام کارتان بیشتر شود.

به موسیقی‌هایی مورد علاقه‌تان گوش دهید

در نظر داشته باشید که مغز شما قرار است وظایف جدیدی انجام دهد که هنوز اطلاعاتی از آن‌ها ندارد. گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان که بارها آن را شنیده‌اید یا موسیقی بدون کلام، باعث می‌شود بهتر تمرکز کنید؛ زیرا شامل داده‌های جدید نمی‌شود و مغز شما با دریافت اطلاعات جدید در کنار اطلاعات وظایفی که انجام می‌دهید، مواجه نخواهد شد.

به عبارت ساده‌تر، باید گفت موسیقی باعث می‌شود میزان خلاقیت شما بالاتر رود؛ مخصوصا اگر بدانید که باید چه موسیقی گوش کنید. در کنار آن از هدفونی استفاده کنید که میزان نویز موجود را کاهش دهد، زیرا باعث می‌شود تمرکز بیشتری داشته باشید.

سعی کنید از گوش دادن به موسیقی‌ که انرژی منفی دارد یا غمگین است، پرهیز کنید، زیرا باعث می‌شود انگیزه کار در شما کاهش یابد.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • موسیقی,
  • محل کار,
  • کسب‌وکار,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 160

آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل image آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل 1402/11/08

استیو جابز ۱۴ سال قبل با معرفی اولین نسل آیپد، پایه‌های عرضه‌ی گسترده‌ی تبلت‌ها را بنیان‌گذاری کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 100

افزایش قیمت دوج کوین image افزایش قیمت دوج کوین 1402/11/02

دوج‌کوین همزمان با شایعاتی که در بستر شبکه اجتماعی ایکس دست به دست می‌شود، به بازدهی روزانه ۱۰ درصدی رسید

امتیاز:
تعداد بازدید: 107

دولت چین با هک کردن آیفون به دنبال دستگیری معترضان است! image دولت چین با هک کردن آیفون به دنبال دستگیری معترضان است! 1402/10/20

دولت چین مدعی شده با هک کردن آیفون های اپل، مظنونین و معترضان را به‌دام بیاندازد و دستگیر کند. اما مگر هک آیفون امکان‌پذیر است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

نسخه جدید دیسکورد موبایل منتشر شد؛ تغییر طراحی با تمرکز روی قابلیت‌های پیام‌رسانی image نسخه جدید دیسکورد موبایل منتشر شد؛ تغییر طراحی با تمرکز روی قابلیت‌های پیام‌رسانی 1402/09/15

در این نسخه یک نوار به پایین اپلیکیشن اضافه شده است و همچنین این آپدیت مجموعه‌ای از بهبودهای عملکردی را شامل می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170

تصاویر واقعی ردمی K70 و ردمی K70 پرو در آستانه رونمایی فاش شد image تصاویر واقعی ردمی K70 و ردمی K70 پرو در آستانه رونمایی فاش شد 1402/09/07

تصاویر فاش‌شده، جزئیات بیشتری درمورد گوشی‌های پرچمدار جدید شیائومی سری ردمی K70 به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 165

نماینده مجلس: فیلترشکن مصرف دیتا را دو برابر می‌کند؛ دیتا را دولت می‌فروشد و پول بیشتری به دولت می‌رسد image نماینده مجلس: فیلترشکن مصرف دیتا را دو برابر می‌کند؛ دیتا را دولت می‌فروشد و پول بیشتری به دولت می‌رسد 1402/08/28

رشیدی کوچی: فیلترینگ جواب نداده است و ما فقط مردم را مجبور کرده‌ایم که به سمت خرید فیلترشکن بروند. این داستان خیلی برای کشور تبعات دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 119