خدمات سایت


متن کامل خبر

شماره پیراهن های عجیب بازیکنان فوتبال

آرشیو
در چند سال اخیر کم نبوده اند بازیکنانی که در سطح اول فوتبال جهان از شماره های عجیب و غریب و در مواقعی از شماره های غیر معمول برای پست بازی خود استفاده کرده اند
1395/11/02 06:53:42 ب.ظ

به گزارش وبسایت نود، کیریاکوس پاپادوپولوس مدافع یونانی در روزهای اخیر با انتقالی قرضی تا پایان فصل به هامبورگ پیوست. این مدافع میانی شماره ۹ را برای خود انتخاب کرده و در ادامه فصل با این شماره پیراهن بازی خواهد کرد، شماره ای غیر معمول برای یک مدافع میانی. در ادامه برخی از این دست اتفاقات را در سالیان اخیر مرور خواهیم کرد.

۰

هشام زرو علی مهاجم مراکشی در زمان پیوستنش به آبردین اسکاتلند شماره ۰ را برای خود برگزید. دلیل انتخاب قسمت اول نام خانوادگی این بازیکن (زرو) بود. یک سال بعد از این اتفاق، فدارسیون فوتبال اسکاتلند انتخاب شماره ۰ برای بازیکنان فوتبال را ممنوع کرد. زرو علی در سال ۲۰۰۴ و در سن ۲۷ سالگی درگذشت.

۱

ادگار داویدز هافبک سرشناس تیم ملی هلند و باشگاه یوونتوس مدتی را به عنوان بازیکن-مربی در تیم اف سی برانت انگلیس سپری کرد و تصمیم گرفت شماره ۱ را بر تن کند، شماره ای که معمولا دروازه بانان آن را می پوشند. داویدز درباره انتخاب این شماره گفته بود که می خواهد روند جدیدی را آغاز کند.

۱

جاناتان دی گوژمان هافبک هلندی هم راه داویدز را ادامه داد و در تیم کیوو شماره ۱ را بر تن کرد. دی گوژمان درباره دلیل انتخاب این شماره گفت: "این شماره کمی عجیب است اما من آن را دوست دارم."

۲

    مورگان اشنایدرلین هافبک فرانسوی اورتون در هفته های اخیر از منچستر یونایتد جدا شد و به این تیم پیوست. اشنایدرلین در اورتون شماره ۲ را برای خود انتخاب کرده است، شماره ای که کمتر بازیکنی در پست بازی اشنایدرلین آن را انتخاب می کند. در سال های دورتر هم اوسوالدو آردیلس هافبک خلاق تیم ملی آرژانتین شماره ۲ را بر تن می کرد.

۲

جو والد اسمیت بازیکن شفیلد ونزدی هم شماره ۲ را بر تن می کند اما پست بازی او با اشنایدرلین متفاوت است و او درون دروازه تیمش می ایستد.

۸

دروازه بانان در انتخاب شماره انتخاب های کمتری نسبت به دیگر بازیکنان دارند و اکثر دروازه بانان اول، ترجیح می دهند شماره ۱ را بر تن کنند. یان یونگبلود دروازه بان تیم ملی هلند در جام جهانی ۱۹۷۴ شماره ۸ را انتخاب کرده بود و این مورد یکی از عجیب ترین شماره پیراهن یک دروازه بان در فوتبال محسوب می شود

۹

ایوان زامورانو مهاجم شیلیایی اینتر شماره ۹ این تیم را بر تن می کرد اما زمانی که روبرتو باجو در ۱۹۹۸ به اینتر پیوست و شماره ۱۰ را انتخاب کرد، شماره ۹ اینتر به رونالدو نازاریو رسید و ایوان زامورانو در تنگنا قرار گرفت. مهاجم شیلیایی اینتر دست به ابتکار زد و با انتخاب شماره ۱۸ و قرار دادن علامت جمع بین اعداد یک و هشت، خود را در پیراهن شماره ۹ تصور کرد!

۹

شماره ۹ را معمولا در تاریخ فوتبال مهاجم های اول بر تن می کنند و این شماره مهاجم های کلاسیک زیادی را در ذهن ها تداعی می کند اما خالد بولهروز مدافع هلندی زمان پیوستن به چلسی این شماره را انتخاب کرد، شماره ای که اکنون پاپادوپولوس مدافع میانی هامبورگ هم آن را انتخاب کرده است.

۱۰

بدون شک شماره ۱۰ خاص ترین شماره در دنیای فوتبال است هر چند امروزه تا حدی از اهمیت آن کاسته شده ولی در سالیان گذشته بازیکن نمادین یک تیم شماره ۱۰ را بر تن می کرد. ویلیام گالاس مدافع میانی فرانسوی آرسنال به توصیه آرسن ونگر شماره ۱۰ را در این باشگاه انتخاب کرد، شماره ای که قبلا دنیس برکگمپ آن را می پوشید. دلیل ونگر برای این کار این بود که بازیکنان هجومی در صورتی که این شماره را بر تن کنند با برگکمپ مقایسه خواهند شد و تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

۵۲

نیکلاس بنتنر مهاجم دانمارکی سابق آرسنال یکی از سوژه های فان در دنیای مجازی است. در فصل ۲۰۰۹/۱۰ او در آخرین لحظات تصمیم گرفت شماره ۲۶ را با ۵۲ عوض کند و مدعی بود این شماره برای او شانس بیشتری خواهد داشت. این حرکت به مذاق هوادارانی که پیراهن شماره ۲۶ او را خریده بودند خوش نیامد. بنتنر آن زمان به هواداران قول داد که ضرر مالی آن ها را جبران خواهد کرد.

۶۹

بیزنته لیزارازو مدافع فرانسوی بایرن مونیخ در بازگشتش به این تیم در سال ۲۰۰۵ شماره ۶۹ را انتخاب کرد. دلیل این کار او این بود که او متولد ۱۹۶۹ بود، قدش ۱۶۹ سانتی متر بود و ۶۹ کیلوگرم هم وزن داشت.

۷۷

آیا کسی می تواند جیانلوئیجی بوفون را با شماره ای غیر از ۱ تصور کند؟ در پارما بوفون در انتخاب شماره هر سال تنوع ایجاد می کرد و قبل از پیوستنش به یوونتوس شماره ۷۷ را بر تن می کرد، سال قبل از آن هم ۸۸ را انتخاب کرده بود.

۸۰

زمانی که در تابستان ۲۰۰۸ رونالدینیو به میلان پیوست شماره ۱۰ در اختیار کلارنس سیدورف بود پس هافبک خلاق برزیلی تصمیم گرفت سال تولدش را برای شماره پیراهنش انتخاب کند. در آن سال انتخاب سال تولد به عنوان شماره تبدیل به یک روند در میلان شد و آندری شفچنکو شماره ۷۶ و متیو فلامینی هم شماره ۸۴ را برای خود انتخاب کرد.

۱۲۱

تومی اوآر می خواست در تیم ملی استرالیا شماره ۱۱ را بر تن کند، اما این شماره قبلا در اختیار بازیکن دیگری بود بنابراین این بازیکن دست به خلاقیت زد و شماره پیراهن ۱۲۱ (۱۱x۱۱) را بر تن کرد.

منبع : وبسایت 90
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • شماره پیراهن,
  • بازیکنان فوتبال,
  • حاشیه های فوتبال,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 181

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1158

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 755

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2516

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2832

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2876

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2962

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2592

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3109

این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید image این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید 1398/05/30

آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2734