خدمات سایت


متن کامل خبر

عکس العمل شهاب حسینی به دستور اخیر دونالد ترامپ

آرشیو
شهاب حسینی نیز به دستور اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد.
1395/11/13 12:02:17 ب.ظ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا سفر شهروندان ایران و شش کشور دیگر را به این کشور ممنوع کرده است که با اعتراض گسترده مردم آمریکا و سراسر جهان روبرو شده است. هفته گذشته ترانه علیدوستی که برای بازی در فیلم فروشنده بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است،در اعتراض به این موضوع اعلام کرد که در مراسم اسکار 2017شرکت نخواهد کرد. روز یکشنبه نیز اصغر فرهادی، کارگردان فیلم فروشنده رسما اعلام کرد که در مراسم اسکار امسال شرکت نمی‌کند. حال شهاب حسینی نیز به این موضوع رسما واکنش نشان داده است.

حسینی که برای بازی در فیلم فروشنده برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن 2016 شده است، به فیلمسازان آمریکایی پیشنهاد داد تا با توجه به اقدامات رییس جمهور جدید آمریکا، دوباره فیلمی درباره پادشاهی به نام نمرود را تولید و منتشر کنند. او در یادداشتی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است، گفت:

هم اوست یگانه مالک مطلق، افسوس که جهان امروز در فرایندی متناقض از پیشرفت علم و تکنولوژی و پسرفت فرهنگ انسانی قرار دارد. گویی هر روزه در هر گوشه دنیا می‌بایست شاهد ظهور اندیشه‌های پوسیده در قالب کسانی باشیم که زمام امور ملت‌ها را به دست می‌گیرند و جهان را به جای هدایت به نور آگاهی، به ورطه ظلمت جهل می‌کشانند و هر روز و به هر بهانه نفاق، کینه، جدایی و نژادپرستی را در میان جوامع بشری رواج می‌دهند و این در حالی است که ملت‌های جهان در مسیری برخلاف سیاست‌مداران‌شان رو به سوی آزادی اندیشه، یگانگی و یکپارچگی می‌روند و با وجود هر اتفاقی در هر گوشه دنیا، شکوه وحدت در عین کثرت را در همدردی و همدلی با مردم رنج‌دیده در هر کجای دنیا به نمایش می‌گذارند.

نمایشی چنان عظیم و باشکوه که هر عقل سلیم و دل رحیمی را تحت تأثیر قرار می‌دهد مگر کسانی را که بر کوردلی و تاریک‌اندیشی خود اصرار دارند. آنقدر که نمی‌دانند به وسعت جایگاهی که امروز در آن قرار گرفته‌اند مورد امتحان نظم آفرینش و آزمایش الهی قرار خواهند گرفت و چه بسا اگر در جایگاه تصمیم‌گیری‌های کلان باشند، نه تنها مسئولیت یک یا چند انسان، که بار مسئولیت جوامع و ملت‌های دنیا را در کارنامه خود خواهند داشت و پاسخگوی آن خواهند بود و چه زیبا گفت شاعر؛ گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش.

این اواخر نقطه نظرات و مواضع اختیار شده توسط رئیس جمهور ایالات متحده «دونالد ترامپ» یادآور روزگاری سیاه و نه چندان دور در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ میلادی و ظهور آدولف هیتلر است که تبعات فاجعه‌آمیز آن تا قرن‌ها بعد از این از حافظه جهان پاک نخواهد شد. سرنوشت تمامی تک‌سونگران، متکبران و خون‌خواران تاریخ همواره چون آیینه در برابر انسان‌هاست، خصوصا در معرض دید کسانی چون دونالد ترامپ و موافقان‌شان تا شاید چراغی باشد از گذشته برای گذر به سوی آینده. به عنوان یک بازیگر و کارگردان سینما به هالیوود پیشنهاد می‌کنم که دوباره ساخت فیلمی درباره پادشاهی به نام نمرود را در دستور کار خود قرار دهد، پادشاهی کهن که داعیه خدایی داشت و سرانجام توسط یک پشه از پای درآمد.

فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی در مراسم اسکار 2017 شده است. تحریم مراسم اسکار امسال توسط ترانه علیدوستی با واکنش رسانه‌های خارجی روبرو شده است و حتی صحبت‌های او را با مریل استریپ، بازیگر برجسته آمریکایی، مقایسه کرده‌اند. این در حالی است که برخی از فیلمسازان بریتانیایی در تلاش هستند تا فیلم فروشنده را در شب مراسم اسکار، مقابل سفارت آمریکا در لندن به نمایش بگذارند. مراسم اسکار 2017 در تاریخ ۲۶ فوریه (۸ اسفند) در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار خواهد شد.

منبع : وبسایت zoomg
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • سینمای ایران,
  • شهاب حسینی,
  • اصغر فرهادی,
  • ترامپ,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 139

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 332

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 323

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 367

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 334

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207