خدمات سایت


متن کامل خبر

10 نکته احتیاطی که هر مشتری بانکی باید رعایت کند

آرشیو
هرکس که حتی یک حساب بانکی فعال داشته باشد لازم است تا این 10 نکته را رعایت کند تا از دردسرهای بعدی جلوگیری شود.
1395/11/13 07:24:07 ب.ظ

اگر حداقل یک حساب بانکی دارید، باید حواستان به این 10 نکته باشد.

پای خودپرداز برای کس دیگر پول جابجا نکنید
نزدیک خودپرداز می‌شوید و می‌بینید که کسی پیشتان می‌آید و به شما می‌گوید که باید خیلی سریع به‌حساب عزیزش پول بریزد و بانک‌ها بسته‌شده‌اند و از شما می‌خواهد که پول نقد را از او بگیرید و از حسابتان به آن فرد کارت به کارت کنید. این کار را نکنید. اگر قصد انجام کارهای نوع‌دوستانه دارید به خیریه‌های معتبر کمک کنید. اما انجام این کار ریسک‌های زیادی دارد. چراکه ممکن است پول از حساب شما به‌حساب یک فروشنده مواد مخدر منتقل‌شده باشد. در این صورت شما برای اثبات بی‌گناهی خود در آگاهی باید خیلی دردسر بکشید.

وام 100 میلیون دلاری وجود ندارد
هیچ شرکتی در دنیا نمی‌خواهد به شما 100 میلیون دلار وام 1 درصدی بدهد. منطقی باشید و اگر ایمیلی با این مضامین دریافت کردید فقط پاکش کنید. خود ما در بخش نظرات رده هر از چند گاهی پیغام‌های این‌چنینی می‌بینیم که قصد فریب مخاطبان را دارند. (که البته منتشر نمی‌شوند)
تمام این پیام‌ها صرفاً یک کلاه‌برداری است و قصد ارسال‌کنندگان هم این است که خودتان دودستی موجودی حسابتان را به حسابشان بریزید. یادتان باشد که حتی اگر پولی هم پرداخت نکنید فرستادن اطلاعات شخصی و تصویری از پاسپورتتان هم برای شما خطرناک است. چراکه ممکن است یک روز در یک فرودگاه بین‌المللی به خاطر انجام جرمی که به نام شما انجام‌شده است، بازداشت شوید.

حساب شما حساب شرکت نیست
رئیستان به شما می‌گوید که از کار شما خیلی خوشش آمده و قصد دارد با یک ترفیع بزرگ موقعیت کاری شما را خیلی بهتر کند. یکی دو هفتهٔ بعد از بروز مشکلی در شرکت خبر می‌دهد و از شما خواهش می‌کند برای اینکه حساب‌های شرکت دچار مشکل نشود فعلاً بخشی از واریزهای شرکت به‌حساب شما باشد. او به شما می‌گوید که چون خیلی امین و قابل‌اعتماد هستید شما را انتخاب کرده و به هیچ‌کس دیگری اطمینان ندارد.
رئیستان به شما دروغ گفته است. شما مورداطمینان او نیستید بلکه طعمه‌ای هستید که قرار است به یک دردسر کاملاً تمام‌عیار دچار شود. تمام این داستان‌ها برای این است که از حساب شما در بهترین حالت برای فرار مالیاتی و در حالت بدتر برای پول‌شویی یا تأمین مالی جرائم استفاده شود. فریب نخورید و این پیشنهاد را هرگز قبول نکنید.

حساب سرد و گرم داشته باشید
یک پیشنهاد برای مسئله امنیت استفاده از حساب‌های سرد و گرم است. حساب سرد شما یک حساب بانکی است که واریزی‌ها به شما به آن حساب انجام می‌شود. اما شما از این حساب فقط به شماره‌حساب دیگر خودتان که همان حساب گرم شماست پول انتقال می‌دهید و با کارت‌بانکی حساب گرمتان کارت می‌کشید و از خودپرداز پول برمی‌دارید. در حساب گرمتان همواره مبلغی هست که بتواند هزینه‌های شما را پوشش دهد اما در آن حساب لازم نیست میلیون‌ها تومان پول نگهدارید. درصورتی‌که ماندهٔ حساب گرمتان کم شد در نقطه‌ای امن و از طریق شعبه یا اینترنت بانک در منزل به‌حساب گرمتان پول واریز کنید. این دو حساب در دو بانک متفاوت است و بنابراین ورود به اینترنت بانک حساب گرمتان هم باز مسئله‌ای برای موجودی اصلی شما در حساب سردتان پیش نمی‌آید.

حساب اجاره ندهید
هیچ‌کس آن‌قدر دیوانه نیست که بابت استفاده از شماره‌حساب شما و هر تراکنش مالی درصد زیادی به شما پول بدهد. هر وقت کسی به شما این پیشنهاد را داد یعنی قرار است اتفاق خیلی بدی برای شما پیش بیاید. موضوع خیلی جدی است. پول‌شویی می‌تواند مجازات بسیار سنگینی داشته باشد. حالت وحشتناک‌تر این است که از حساب شما دستمزد یک خرابکار پرداخت‌شده باشد. طمع نکنید وگرنه حتماً پشیمان خواهید شد.

سقف خرید و خرج کردن تعیین کنید
برای استفاده از کارت‌بانکی خود سقف تعیین کنید. اینترنت بانک برخی از بانک‌ها به شما اجازه می‌دهد این کار را به‌سادگی انجام دهید. سقف خرید روزانه کارتتان. برداشت پول را در سطح محدودی بگذارید تا در صورت گم‌شدن یا سرقت کارتتان و در بدترین حالت مبلغ زیادی از دست ندهید.

از رمز دو عاملی و توکن استفاده کنید
اگر بانک شما از رمز دوعاملی پشتیبانی می‌کند حتماً از آن استفاده کنید. برخی از بانک‌ها امکان استفاده از هر دو رمز را برای مشتریان گذاشته‌اند به صورتی که برای پرداخت‌های بیشتر از حد حتماً باید از رمز دوعاملی استفاده کرد. در مورد این مسئله با بانک خود صحبت کنید و تنظیمی مناسب را برای حساب خودتان در نظر بگیرید.

کارت‌بانکی خود را بیمه کنید
اگر کارت بانک ملی دارید می‌توانید برای جبران خسارت‌های ناشی از سرقت یا جعل کردن کارتتان، آن را بیمه کنید. هزینه این پوشش بیمه‌ای سالی 500 تومان است. میزان پوشش این خسارات در موارد مربوط به سرقت تا 1 میلیون تومان و در موارد مربوط به جعل تا 10 میلیون تومان است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به  سامانه بیمه ملی کارت مراجعه کنید.

روش‌های مسدود کردن کارت را بدانید
به‌غیراز رفتن به شعبه راه‌های دیگری هم برای مسدود کردن کارت وجود دارد. بسیاری از اینترنت‌بانک‌ها چنین قابلیتی دارند. از بانک خود در مورد این روش‌ها سؤال کنید و مطمئن شوید که با آن‌ها آشنا هستید تا در صورت لزوم بتوانید از راهکار مناسب استفاده کنید.

مراقب رسید پایانه فروش باشید
تمام ترس‌ها متوجه خریداران نیست. فروشندگان و مغازه‌داران هم می‌توانند به دردسر بیفتند. کلاه‌بردار ممکن است از قبل یک رسید خرید از پایانه فروش شما با مبلغ خاصی را جعل کرده باشد و به فروشگاه شما می‌آید و زمانی که حواستان نیست با حساب خالی کارت بکشد و بعد این رسید را به شما بدهد و شما فکر کنید که پول به‌حسابتان واریز شده. مطمئن شوید که رسید دوم را حتماً خودتان از دستگاه بگیرید.

          
منبع : رده
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • بانک های ایران,
  • اقتصادی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 12

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 221

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 92