خدمات سایت


متن کامل خبر

کارآفرینان چه چیزهایی را به اشتباه مهم میدانند؟

آرشیو
یک کارآفرین هوشمند سعی می کند در کسب و کار خود تمرکزش را بر مواردی معطوف کند که قابل تغییر هستند.
1396/01/12 08:42:47 ب.ظ

اغلب کارآفرینان جسور سعی دارند کسب و کار خود را به موفقیت برسانند. ولی یک نکته در دنیای ماجراجویانه کسب و کار وجود دارد که در رسیدن به موفقیت بایستی به آن توجه داشت؛ مهم سرسختانه کار کردن نیست، مهم هوشمندانه کار کردن است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا این موضوع را موشکافانه‌تر بررسی کنیم.

یکی از دشوارترین قسمت‌های مرتبط با کارآفرینی یا هدایت یک کسب و کار کوچک، مدیریت زمان به‌ویژه در مقابله با تغییرات و چالش‌های متعدد است. همیشه این احساس وجود دارد که موضوعات بی‌نهایتی نیازمند تمرکز شما و در نتیجه، اختصاص زمان برای انجام یا واگذاری هستند.

برای بسیاری از افراد، عوامل متعددی وجود دارند که بر زندگی و کارشان تأثیر می‌گذارند و وقتی آن عوامل از کنترل‌ خارج شوند، چیزی جز بحران به وجود نخواهد آمد. به نظر شما عامل موفقیت استیو جابز، وارن بافت و بیل گیتس چه بوده است؟ یکی از این عوامل، تمرکز بر کارهای پربازده بوده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مقاله کسب و کار

بریت گاجدا، مشاور و سخنران استراتژی در این‌باره می‌گوید: «مواقع مواجهه با سختی دفترتان را ترک می‌کنید، سپس به محلی امن می‌روید و همه آن موارد را به حال خود می‌گذارید؛ اما اگر قصد واقعی‌تان ایجاد تغییر در شرایط پیش‌آمده است، شکایت و فرار کردن از آن هیچ فایده‌ای ندارد.»

به‌منظور جلوگیری از بروز چنین پیش‌آمدی، کارآفرینان باید چارچوبی رای پردازش تأثیرات و تصمیم در مورد حوزه‌های مهم نیازمند تمرکز، داشته باشند. گاجدا در کتابش به نام «جایی که دود وجود دارد» در فصل «Get A Grip» چنین چارچوبی را از «۷ عادت بسیار تأثیرگذار مردم» ایجاد می‌کند که در آن مواردی را برمی‌شمارد. این موارد همگی در یکی از دو دایره زیر قرار می‌گیرند: دایره نگرانی و دایره تأثیر.

دایره نگرانی

دایره نگرانی تقریباً شامل هر چیزی از جهان می‌شود که بر شما تأثیر می‌گذارد. گاجدا در این‌باره می‌گوید: «عوامل موجود در این دایره بی‌انتها، شامل اقتصاد ملی، بازار، قوانین و تقریباً ۷٫۱۲۵ میلیارد نفر دیگر کره خاکی هستند.» همچنین چیزهای غیرمنتظره‌ای مانند آب‌وهوا، ترافیک، بلایای طبیعی یا بروز بیماری که می‌توانند ناگهان برنامه‌هایتان را تغییر دهند، در این دایره جای می‌گیرند.

دایره تأثیرگذاری

دایره تأثیرگذاری کوچک‌تر است و درون دایره نگرانی قرار می‌گیرد. این هم‌پوشانی مواردی را شامل می‌شود که بر شما اثرمی‌گذارد و شما نیز کم و بیش قدرت کنترل و تأثیرگذاری بر آن‌ها را دارید. در واقع، گاجدا اذعان دارد: «تنها مورد واقعی که  می‌توانید آن را کنترل کنید، خودتان هستید؛ اقداماتتان؛ واکنش‌هایتان، باورهایتان، گرایش‌هایتان، اولویت‌هایتان، تصمیمات، تمرکز و رفتارهایتان.»

این بدان معنی است که بیشتر چیزی که به عنوان یک کارآفرین در کسب و کار خود تجربه می‌کنیم و مانند مردم عادی در دایره نگرانی قرار می‌دهیم، خودش می‌تواند دلیلی برای نگرانی مضاعف باشد.

مقاله کسب و کار - دلایل استعفای کارمندان

هیچ‌ موردی نمی‌تواند بدتر از موقعیتی باشد که در آن میزان کنترل شما کم اما تأثیر عدم کنترل آن مورد زیاد باشد. در نتیجه باید بیشتر توجه خود را معطوف به موضوعات درون دایره تأثیرگذاری کنید. بیشتر کارآفرینان در این دام می‌افتند.

یکی از اشتباهاتی که مردم در بررسی مسائل خود مرتکب می‌شوند، آن است که مشکلاتشان را از دیدگاه کمیتی می‌بینند نه کیفیتی. آن‌ها به این دلیل بر دایره نگرانی متمرکز می‌شوند که بزرگ‌تر است و در نتیجه، در مورد چیز دیگری نمی‌توانند صحبت کنند.

اما وقتی شما زمان و تلاش ارزشمند خود را برای چیزهایی صرف کنید که توان تغییرشان را ندارید، بی‌شک فرصت‌های بهتر را برای بهبود شرایط زندگی و کارتان از دست خواهید داد، سعی کنید هوشمندانه عمل کنید نه سرسختانه!

یک کارآفرین موفق به مسائل از منظر کیفی می‌نگرد نه کمی. او می‌داند که تنها راه موفق بودن، تمرکز بر تلاش‌های خودش در راستای موارد قابل کنترل است.

درحالی‌که موارد موجود در دایره تأثیرگذاری ممکن است در ابتدا یک درصد از چالش‌ها یا مسئله‌های پیش رو را در بربگیرند؛ اهمیت آن‌ یک درصد، با کنترل شما و تلاشتان چندین برابر خواهد شد.

تمرکز در کار

وقتی آن یک درصد را تغییر دادید، در واقع تمامی موقعیت را دگرگون ساخته‌اید و گاهی اوقات از آن جایگاه جدید و آن دیدگاه تازه می‌توانید دایره تأثیرگذاری را نیز گسترش دهید و به بخشی از مشکلی که قبلاً در دایره نگرانی وجود داشته است، دسترسی پیدا کنید.

تمرکز بر تلاش‌های تأثیرگذار و کنترل‌کننده، به شما امکان آن را می‌دهد تا کسب ‌و کار و زندگی‌ خود را بهتر و بهتر سازید. درحالی ‌که این گام‌ها در ابتدا کوچک به نظر می‌آیند، اما درنهایت تأثیری فوق‌العاده بر پیشرفت شما خواهند گذاشت، سپس دایره تأثیرگذاری را وسعت می‌بخشند و مسیرهای ارتقاء بیشتر در آینده را هموار می‌سازند.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • مدیریت کارمندان,
  • مدیران موفق,
  • مدیریت,
  • اقتصادی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 182

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2834

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2593

این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید image این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید 1398/05/30

آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2735

استراتژی بازاریابی خود را آزمایش و بهبود ببخشید image استراتژی بازاریابی خود را آزمایش و بهبود ببخشید 1398/03/19

استراتژی بازاریابی از بخش‌های مهم توسعه‌‌ی کسب‌وکار است که مانند بسیاری از عناصر دیگر، به بررسی و بهبود مداوم نیاز دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1892

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2725

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است  image برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است 1397/11/08

پژوهشگران دانشگاه کمبریج به‌تازگی دریافتند که امکان کنترل ما روی وزنمان، بسیار کم‌تر از آن است که تصور می‌کنیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2293

مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند image مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند 1397/10/26

یک پژوهش‌ جدید حاکی از آن است که وقتی رویدادی از گذشته را به یاد می‌آوریم، مغز ما این رویداد را در جهت معکوس بازسازی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2441

هر آنچه باید درباره قرارداد عدم افشا بدانید  image هر آنچه باید درباره قرارداد عدم افشا بدانید 1397/09/28

«قرارداد عدم‌افشا» راهکاری برای جلوگیری از درز اطلاعات در روابط گوناگون، به‌ویژه روابط تجاری است که اقدام مؤثری در حفظ اطلاعات اشخاص می‌­تواند تلقی شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2273