خدمات سایت


متن کامل خبر

مانند یک برنده فکر کنید؛ ۴ راه برای پرورش ذهنی موفق

آرشیو
ذهن شما می‌تواند بهترین دوست یا بزرگ‌ترین دشمن شما باشد. هر زمان که ذهن خود را پرورش دهید، طعم موفقیت را خواهید چشید. مانند یک برنده فکر کنید تا در زندگی برنده شوید.
1396/01/12 09:36:20 ب.ظ

ذهن شما می‌تواند بهترین دوست یا بزرگ‌ترین دشمن شما باشد. هر زمان که ذهن خود را پرورش دهید، طعم موفقیت را خواهید چشید. مانند یک برنده فکر کنید تا در زندگی برنده شوید.اکثر مقالاتی که در مورد راه‌های توسعه شخصیت نوشته می‌شوند، فراموش می‌کنند در مورد اهمیت طرز تفکر سخن بگویند. احتمالا شما هم بارها شنیده‌اید که افراد موفق طرز تفکر متفاوت دارند و واقعیت این است که اگر مانند یک برنده فکر کنید، می‌توانید در تمام مراحل زندگی خود به موفقیت برسید. اما سؤال مهم این است که چگونه می‌توان موفقیت را از نظر ذهنی پرورش داد؟ در ادامه این مقاله راه‌های پاسخ به این پرسش آورده شده است.

۱- یک تصمیم بزرگ بگیرید
اگر می‌خواهید در زندگی به رؤیاهای خود برسید، باید باور داشته باشید شایستگی شما بسیار بیشتر از شرایطی است که در حال حاضر در زندگی دارید. زمانی که به این باور رسیدید، احساس معذب بودن خواهید کرد؛ ولی فارغ از این حس، باید سعی کنید به تصمیم و انتخاب خود پایبند بمانید و بدانید که اگر از فکر کردن به آرزوهایتان احساس ترسیدن نمی‌کنید، یعنی رؤیاهایتان به اندازه کافی بزرگ نیستند.

۲- عادت‌های قدیمی را کنار بگذارید
زمانی که شخصی تصمیم می‌گیرد زندگی بهتری داشته باشد، به‌سرعت با چالش‌های روانی مواجه خواهد شد. به عبارتی می‌توان گفت که خارج شدن از عادت‌های قدیمی و قدم گذاشتن در راه آینده کار دشواری است و همین حس پیروی کردن از یک سری اصول و عقاید، بزرگ‌ترین دشمن پذیرش تغییرات در زندگی است. زمانی که شما عادت‌های قدیمی خود را مورد سؤال قرار می‌دهید، یعنی آماده هستید که عادت‌های جدیدی در زندگی خود به ‌وجود آورید و آدم‌های جدیدی ملاقات کنید. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، برای اینکه مانند یک انسان برنده فکر کنید، باید از عادت‌های قدیمی خود جدا شوید تا بتوانید فرصت‌های جدید را کشف کنید.

۳- طرز تفکر خود را تغییر دهید
باور شما پایه و اساس موفقیت یا شکست شما در زندگی را رقم می‌زند. باید سعی کنید افکار مثبت را جایگزین تمام تفکرهای منفی در ذهن خود کنید. انجام این کار چالش بزرگی است و ساده نیست؛ اما کلید ایجاد الگوهای جدید در زندگی است. اغلب اوقات ترسیدن از چیزهای ناشناخته‌ بزرگ‌ترین مانع یک طرز تفکر جدید در زندگی است. بنابراین سعی کنید مثبت اندیش باشید؛ زیرا ایده‌های جدید در یک خاک فرسوده رشد نخواهند کرد.

۴- از طرز تفکر خود نگهداری کنید
زمانی که صحبت از نگهداری به میان می‌آید، همه ما ناخودآگاه یاد خانه یا وسایل نقلیه می‌افتیم؛ در حالی که یکی از چیزهایی که فراموش می‌کنیم نیاز به نگهداری دارد، ذهن است. ذهنی که به دست فراموشی سپرده شده باشد، یک ذهن منفی است. البته پرورش عادت‌های خوب زمان‌بر است و نمی‌توان در عرض یک هفته‌ از عهده انجام آن‌ برآمد؛ پس سعی کنید افکارتان را به‌طور مداوم تحلیل کنید تا گرفتار عادت‌های قدیمی خود نشوید.

طرز تفکر و الگوهای فکری خود را ارزیابی کنید؛ زیرا الگوهای فکری طرز تفکر شما را می‌سازند و در نتیجه نگاه شما به زندگی را شکل می‌دهند. بنابراین هیچ‌چیز را بدون ارزیابی در ذهن خود جا ندهید. هرچقدر محتاطانه‌تر در مورد چیزهایی که در ذهن خود قرار می‌دهید عمل کنید، در مورد افکارتان نیز با آگاهی بیشتری عمل خواهید کرد.


منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • مدیریت,

نظرات ثبت شده برای این خبر

amirgiv
(1396/01/13)
عالی بود . . . ادامه بده . . .

Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 181

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2832

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2591

این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید image این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید 1398/05/30

آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2734

استراتژی بازاریابی خود را آزمایش و بهبود ببخشید image استراتژی بازاریابی خود را آزمایش و بهبود ببخشید 1398/03/19

استراتژی بازاریابی از بخش‌های مهم توسعه‌‌ی کسب‌وکار است که مانند بسیاری از عناصر دیگر، به بررسی و بهبود مداوم نیاز دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1887

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2724

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است  image برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است 1397/11/08

پژوهشگران دانشگاه کمبریج به‌تازگی دریافتند که امکان کنترل ما روی وزنمان، بسیار کم‌تر از آن است که تصور می‌کنیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2290

مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند image مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند 1397/10/26

یک پژوهش‌ جدید حاکی از آن است که وقتی رویدادی از گذشته را به یاد می‌آوریم، مغز ما این رویداد را در جهت معکوس بازسازی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2439

هر آنچه باید درباره قرارداد عدم افشا بدانید  image هر آنچه باید درباره قرارداد عدم افشا بدانید 1397/09/28

«قرارداد عدم‌افشا» راهکاری برای جلوگیری از درز اطلاعات در روابط گوناگون، به‌ویژه روابط تجاری است که اقدام مؤثری در حفظ اطلاعات اشخاص می‌­تواند تلقی شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2269