خدمات سایت


متن کامل خبر

قیمت خودرو افزایش یافت؛ علت این افزایش قیمت چیست؟

آرشیو
قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا در حالی گران شده است که شورای رقابت مجوزی برای این کار صادر نکرده است. دلیل این گرانی چیست؟
1396/01/21 05:49:56 ب.ظ

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا در حالی گران شده است که شورای رقابت مجوزی برای این کار صادر نکرده است. دلیل این گرانی چیست؟

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو در کنار برخی از خودروهای خارجی افزایش یافته است. این افزایش قیمت در محصولات داخلی از ۱۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است؛ در حالی که هنوز شورای رقابت برای اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی جلسه‌ای تشکیل نداده و حکمی صادر نکرده است. دلیل این گرانی چیست؟

برخی از دلالان بازار خودرو این روزها دلیل گرانی قیمت خودروهای داخلی و خارجی را بالا رفتن قیمت دلار در سال قبل بیان می‌کنند. این دلیل نمی‌تواند قابل قبول باشد؛ زیرا سال گذشته با افزایش قیمت دلار، به‌صورت تدریجی قیمت برخی خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان گران شد.

برخی از کارشناسان بازار و نمایندگی‌ها دلیل افزایش قیمت خودرو را افزایش قیمت بیمه شخص ثالث در سال ۹۶ بر اساس افزایش قیمت دیه می‌دانند. در این راستا رضا تقوی، مدیر بازاریابی و فروش سایپا نیز افزایش قیمت بیمه شخص ثالث را دلیل گرانی قیمت خودرو می‌داند.

مدیر بازاریابی و فروش سایپا درباره‌ی این موضوع توضیح داد که در ابتدای هر سال مواردی همچون قیمت بیمه شخص ثالث خودرو، نرخ مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌ی شماره‌گذاری و موارد مرتبط دیگر پس از تصویب و طی مراحل قانونی از سوی مراجع ذی‌ربط به خودروسازان ابلاغ می‌شود. خودروسازان وظیفه دارند قوانین ابلاغی و موارد مذکور را اجرا کنند و در قیمت فروش محصولات تأثیر دهند.

تقوی گفت: «در سال ۹۶ به دلیل گران شدن نرخ دیه، قیمت بیمه شخص ثالث نیز گران شد. به دلیل گران شدن قیمت بیمه شخص ثالث، گروه خودروسازی سایپا نیز مانند دیگر خودروسازان قیمت بیمه شخص ثالث جدید را در قیمت خودروهای خود اعمال کرده است.»

بدین ترتیب قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو به همراه دیگر تولیدات داخلی در سال ۹۶ به دلیل گران شدن قیمت بیمه شخص ثالث، افزایش داشته است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ایران خودرو,
  • سایپا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

 لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد image لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد 1402/11/29

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69