خدمات سایت


متن کامل خبر

آغاز توليد انبوه پژو ٢٠٠٨ مونتاژ ایران و دنا پلاس با حضور رييس جمهور

آرشیو
ساعاتی قبل توليد انبوه دو خودروى دناپلاس ايران خودرو و پژو ٢٠٠٨ شركت ايكاپ با حضور رئيس جمهور در سايت مركزى گروه صنعتى ايران خودرو آغاز شد.
1396/02/12 01:57:43 ب.ظ

لحظاتى قبل توليد انبوه دو خودروى دناپلاس ايران خودرو و پژو ٢٠٠٨ شركت ايكاپ با حضور رئيس جمهور در سايت مركزى گروه صنعتى ايران خودرو آغاز شد.

محصول دناپلاس، مدل ارتقا يافته ى دنا است كه از نظر كيفى، تجهيزات و ظاهر تغييراتى داشته است. اين خودرو به عنوان اولين خودروى توليد داخل با چهار ايربگ در سطح مناسبى از استانداردهاى ايمنى قرار دارد.
طراحى اين خودرو از سال ٩٤ و توسط طراحان ايران خودرو شروع شد و فقط در ساخت ماشين آلات مورد نياز خط توليد از شركت هاى بين المللى كمك گرفته شده است.

دنا پلاس نخستين خودروى ساخت داخل است كه امكاناتى همچون سانروف، ايربگ جانبى، دوربين ديد عقب و سيستم چند رسانه اى جديد برای آن در نظر گرفته شده. شكلى كلى چراغ ها و ابعاد آنها بدون تغيير باقى مانده است، اما گرافيك داخل آنها تغيير كرده و باعث بهبود ظاهر خودرو شده است. در چراغ عقب نیز تغییراتی دیده می شود که کم تر از چراغ های جلو است. طراحی خطوط روی درهای جانبی دنا پلاس مانند خودروهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گل گیر عقب از دیگر بهبودهای صورت گرفته در دنا است.

دنا و دنا پلاس مجهز به موتور ۱۶۴۶ سی سی چهار سیلندر است که با مصرف سوخت ۷.۷ لیتری به ازای هر صد کیلومتر کارکرد ترکیبی، می‌تواند در دور موتور ۶۰۰۰ حداکثر نیروی ۱۱۵ اسب بخار و همچنین در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه هم بیشینه گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر را توليد كند.
استایل خودرو به صورت کامل توسط متخصصان طراحی صنعتی مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو انجام شده است. طراحی و توسعه اجزای بدنه شامل ۸۵ قطعه جدید بدنه توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو صورت گرفته  و طراحی و توسعه ۱۵۹ مکانیزم قطعات تزئینات داخلی و خارجی توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو با همکاری و مشارکت تامین کنندگان انجام شده است.

در زمینه صنعتی سازی پروژه، جیگ و قالب سازی، طراحی و نصب و راه اندازی تجهیزات خط تولید نیز فعالیت های مختلفی با همکاری متخصصان ایران خودرو با شرکت تام، آیکید و شرکت معتبر خارجی صورت گرفته است.

در ابعاد و اندازه هم تمامی مدل‌های دنا با طول ۴۵۵۹ میلی متری، عرض ۱۷۲۰ میلی متری، ارتفاع ۱۴۶۰ میلی متری و فاصله بین دو محور ۲۶۷۱ میلی متری ساخته شده‌اند که از این ابعاد و اندازه وزن خالص ۱۲۵۸ کیلوگرمی و حجم صندوق بار ۵۰۰ لیتری بدست آمده است.

بنابر اعلام ایران خودرو دنا پلاس با قيمت ۴۶۳۱۹۰۰۰ تومان به فروش خواهد رسيد.

همچنين اعلام شد كه ١٦ خودروى نخست توليدى براى تجليل از شهداى پلاسكو، به خانواده ى آنها اهدا خواهد شد.

پژو ٢٠٠٨ نيز به عنوان اولين محصول "ايكاپ" در دور تازه همكارى هاى ايران خودرو و پژو به مرحله ى توليد رسيد. اين قرارداد اولين قرارداد پسابرجامى ايران با كشورهاى غربى است، كه منجر به توليد محصولات به روز اروپايى در ايران شد. در این قرارداد طی 5 سال تا 400 میلیون یورو (451 میلیون دلار) سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات جدید جدید، تحقیق و توسعه انجام خواهد گرفت. تولید مشترک سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 در این قرارداد تعریف شده که قرار است در شرکت مشترک"ایکاپ" با سهم پنجاه درصدی هر یک از طرفین با اولویت صادرات 30 درصد از محصولات انجام شود.

پژو ٢٠٠٨ داراى يك پيشرانه ٤ سيلندر به حجم ١/٦ ليتر با تنفس طبيعى مى باشد. موتورهاى استفاده شده در ايران از نمونه هاى اروپايى قوى تر هستند و مى توانند ١٢٠ اسب بخار قدرت (ایران خودرو قدرت موتور این خودرو را ١٦٣ اسب بخار اعلام کرده است.) توليد كنند. نيروى خروجى توسط يه جعبه دنده ٤ سرعته به چرخ هاى جلو انتقال داده مى شود. شتاب صفر تاصد اين خودرو ١١/٥ ثانيه است و حداكثر سرعت آن نيز ١٩٠ كيلومتر بر ساعت است.
اين خودرو ظاهرى بسيار زيبا و مدرن دارد. در درون كابين با فضاى مناسبى روبرو خواهيد شد. سقف اين خودرو فلزى است و داراى سانروف نمى باشد، روكش صندلى ها نيز پارچه اى مى باشد.

از جمله دیگر امکانات این خودرو می توان به 4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی) سیستم ضد بلوکه ترمز ABSسیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری DSC و  سیستم کنترل کشش TCS اشاره کرد.همچنین این خودرو دارای 5 ستاره ایمنی  از موسسه EURONCAP اروپا است.

ابعاد آن طول /عرض/ ارتفاع:۴۱۵۹/۱۷۴۰/۱۵۵۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب:2538 میلی‌متر است.

قیمت پژو ۲۰۰۸  بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

مدير عامل ايران خودرو، مهندس يكه زارع اعلام كرد كه پيش فروش دناپلاس از فردا و خودرو ٢٠٠٨ به زودى آغاز خواهد شد.

مهندس یکه زارع در ادامه اظهار داشت: به زودی قراردادی 1000 میلیارد تومانی با 5 شرکت بزرگ صنعتی بین المللی منعقد خواهد شد که این قرارداد شامل طراحی و تولید 2 پلتفرم برای تولید 23 محصول جدید و همچنین دو خودروی برقی و هیبریدی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف خواهد بود .

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد تمام قطعه سازان در طراحی حضور خواهند داشت و این خودروها با 70 درصد ساخت داخل و پیش بینی صادرات 50 درصدی تولید خواهند شد.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ایران خودرو,
  • دنا پلاس,
  • پژو 2008,

نظرات ثبت شده برای این خبر

آرمان
(1396/02/12)
با سلام و خسته نباشید پژو 2008 زیباست اما اگر قیمتش رو مناسبتر کنند بهتره چون باز با این قیمتی که دادید خودروهای دیگر هست و این قیمت بالا موجب میشه فقط افراد با درآمد بالا بخرن و باز افراد با درامد متوسط کم باز باید برن سراغ پراید و ماشینهای مشابه .پس قیمتی ارایه بدید که یک امتیازاتی با ماشین های مشابه وارداتی داشته باشه و اون قیمتش باشه نفرمایید امکان نداره که باورش سخته همان طوری که خودرو پراید برای ما 20 میلیونه و همون خودرو باکیفیت و لوازم اضافه 3 میلیون برای عراق .ممنون

Captcha




قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55