خدمات سایت


متن کامل خبر

نحوه گسترش ویروس های آنلاین در کامپیوتر شما

آرشیو
نداشتن آنتی‌ویروس، تعلل در به‌روزرسانی نرم‌افزارها، باز کردن فایل‌های پیوست‌شده به ایمیل و... از راه‌هایی است که می‌تواند به سادگی به آلوده شدن سیستم شما به انواع ویروس و بدافزار منجر شود
1396/04/04 10:52:15 ق.ظ

در طول سه سال گذشته بیش از ۱۶ میلیون خانوار از داشتن مشکلات جدی در مورد ویروس‌های کامپیوتری گزارش داده‌اند. با دانستن این که تماشای چیزی در حالت آنلاین در واقع راهی برای حرکت به سمت هکرها به شمار می‌رود، می‌توان در برابر خطرات مختلف مثل خراب شدن رایانه (یا بدتر از آن) مواردی را رعایت کرد. به همین خاطر در وب‌سایت فتا، تعدادی از تله‌های ساده که اغلب منجر به آلوده شدن دیسک سخت می‌شود، آمده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از اشتباهات گیج‌کننده و قابل اجتناب که همه در حال عمل به آن هستند، عدم حفاظت کامپیوترها در برابر ویروس است. نداشتن نرم‌افزار آنتی‌ویروس از شایع‌ترین راه‌های آلودگی به ویروس است. یک کامپیوتر بدون محافظ در برابر ویروس مانند یک ماشین بدون کمربند ایمنی است.

یکی دیگر از اشتباهات رایج بسیاری از مردم، غفلت در به‌روزرسانی‌های اساسی است. عدم نصب به‌روزرسانی قطعی نیز می‌تواند منجر به آلودگی به ویروس‌های آنلاین شود؛ به‌روز نگه داشتن سیستم‌تان می‌تواند با تغییرات ساده در تنظیمات انجام گرفته و در این حالت دیگر نیاز به فکر کردن دوباره درباره سیستم نیستید. اگر قبلا این کار را انجام نداده‌اید، بهتر است همین حالا آن را به درستی انجام دهید.

باز کردن فایل‌های پیوست‌شده به ایمیل، از آدرس‌هایی که فرستنده آن مشخص نیست، می‌تواند عواقبی مانند آلودگی به انواع ویروس‌ها و بدافزارها را در پی داشته باشد. به سختی قابل باور است اما مردم هنوز هم فریب این حقه کلاسیک را می‌خورند. بنابراین هرگز ضمیمه ایمیلی که نام یا آدرس فرستنده آن را نمی‌شناسید، باز نکنید.

کلیک یک جعبه محاوره‌ای عجیب بدون خواندن آن حتی برای یک بار راه را برای آلوده شدن سیستم شما باز می‌گذارد. هرگز بدون خواندن پیغام روی دکمه «ok» در جعبه محاوره‌ای کلیک نکنید. اگر یک آگهی اینترنتی می‌گوید که کامپیوتر شما آلوده است یا این که خارج از این صفحه نیاز به یک افزونه دارید، هیچ چیزی را کلیک نکنید؛ این یک تله است.

دانلود نرم‌افزار به طور غیرقانونی راهی برای هکرها و کلاهبرداران است که دوست دارند تا برنامه‌های مخرب را برای سرقت نرم‌افزار، موسیقی، فایل و فیلم مخفی کنند. هنگام دانلود فایل‌های رسانه‌ای از وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای مورد اعتماد استفاده کنید. همچنین از خودتان بپرسید، «آیا من باید اطلاعات کارت اعتباری خود را به این وب‌سایت بدهم؟»

هنگام دانلود فایل از درایوهای USB مراقب باشید، به خصوص زمانی که آن را از افرادی که نمی‌شناسید و مورد اعتماد نیستند، دریافت می‌کنید. بنابراین همیشه با احتیاط از درایوهای USB استفاده کنید. پورت USB یک راه عالی است که اجازه می‌دهد یک هکر به کامپیوتر شما حتی بدون نیاز به آنلاین بودن دسترسی داشته باشد.

ویژگی‌های ایمنی مهم را خاموش نکنید. سرویس‌های ایمیل مختلف در پیام دریافتی شما از عکس‌های مسدودشده جهان به عنوان یک ترفند خوب استفاده می‌کنند. اجازه مزاحمت با کلیک کردن روی دکمه «عکس‌های دانلودی» را ندهید. این کار شما را به روشن کردن ویژگی‌های دائمی سیستم وادار کرده و در نهایت شما از آن کار پشیمان می‌شوید.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • رایانه,
  • ویروس کامپیوتری,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 12

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44