خدمات سایت


متن کامل خبر

تخلفات درون خودرو ثبت می شود

آرشیو
نیروی انتظامی از دو ماه آینده با استفاده از دوربین‌های نظارتی، تخلفات داخل خودروهای عبوری را ثبت می‌کند.
1396/04/20 02:21:38 ب.ظ

ادریس جعفری، رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور، در مصاحبه با شبکه خبر، اعلام کرد که طرح ثبت تخلف رانندگان در پشت فرمان خودروها اجرا خواهد شد. وی با اعلام این نکته که پلیس با دستگاه‌های نظارتی و نسل جدید دوربین‌ها طی طرحی جدید به بررسی تخلفات رانندگان پشت فرمان خواهد پرداخت، اعلام کرد:

این طرح به‌صورت آزمایشی در یکی از شهرهای ایران در حال اجرا است و با توجه به بازخورد مثبتی که از آن دریافت کرده‌ایم، به‌زودی آن را در سرتاسر کشور اجرایی خواهیم کرد. هم‌اکنون در حال توسعه‌ی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهت اجرای هرچه بهتر و دقیق‌تر این طرح در سرتاسر کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم تا دو ماه آینده این طرح بزرگ را ابتدا در شهرها و سپس در جاده‌های برون‌شهری عملیاتی کنیم.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون نیروی انتظامی به دو نوع دوربین ثبت تخلفات رانندگی شامل دوربین هوشمند ثبت تخلف و دوربین‌های نظارتی، مجهز است، اذعان داشت:

در این طرح نیازی به استفاده از دوربین جدیدی نیست و طرح مورد بحث از طریق دوربین‌های نظارتی انجام خواهد شد؛ چرا که این دوربین‌ها علاوه بر بحث رصد ترافیک و میزان تردد در سطح معبر و جاده‌های درون و برون شهری، قادر خواهند بود تا وضعیت داخل خودروهای عبوری را نیز بررسی کنند. مهم‌ترین تخلفاتی که در این طرح مورد بررسی قرار خواهند گرفت عبارتند از: خوردن و آشامیدن حین رانندگی، صحبت با تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی.

جعفری با ذکر این مطلب که از این پس رانندگان بیش از پیش در تیررس دوربین‌های نظارتی پلیس خواهند بود و باید مراقب رفتارهای خود حین رانندگی باشند، گفت:

یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است. با وجود تصویب مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به‌عنوان جریمه برای این تخلف همچنان شاهد استفاده‌ی رانندگان از تلفن همراه هستیم. صحبت با تلفن همراه زمان واکنش راننده را از ۰.۷۵ ثانیه به ۲ تا ۳ ثانیه افزایش می‌دهد و این حواس‌پرتی موجب افزایش میزان تصادفات می‌شود. شاید یکی از دلایل اجرای این طرح همین مورد باشد.

منبع : zoomit
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • خودرو,
  • جرایم رانندگی,
  • دوربین ثبت تخلف,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

 لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد image لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد 1402/11/29

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

شرایط جدید فروش لاستیک دولتی اعلام شد image شرایط جدید فروش لاستیک دولتی اعلام شد 1402/11/21

سامانه جامع تجارت اعلام کرد: با هماهنگی صورت گرفته با فراجا برای استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری، شماره برگ سبز خودرو و ۵ رقم انتهای شماره شاسی به صورت الزامی دریافت می شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

قیمت لیفان در بازار خودرو image قیمت لیفان در بازار خودرو 1402/11/18

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو لیفان در تاریخ ۱۸ بهمن. برای مشاهده قیمت کارخانه ماشین لیفان وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

سونامی سرقت خودرو در کانادا؛ ماشین های دزدیده شده را به خاورمیانه می‌آورند image سونامی سرقت خودرو در کانادا؛ ماشین های دزدیده شده را به خاورمیانه می‌آورند 1402/11/15

موجی از سرقت خودرو در کانادا باعث نگرانی مسئولان دولت این کشور شده است. این خودروها پس از دزدیده شدن، به خاورمیانه و آفریقا آورده می‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45