خدمات سایت


متن کامل خبر

قلب مصنوعی ساخته شد

آرشیو
محققان اعضای مصنوعی در سوئیس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی، نوعی قلب مصنوعی ساخته‌اند که آینده‌ی بشر را تغییر می‌دهد.
1396/04/25 09:39:59 ق.ظ

محققان جهش‌های بسیار بزرگی در سال‌های اخیر و در زمینه اعضای مصنوعی تجربه کرده‌اند و باعث پیشرفت بسیار این علم در جهان شده‌اند. همچنین تحقیقات زیادی که در زمینه‌های رباتیک نرم صورت گرفته، کمک شایانی به پیشرفت علوم اعضای مصنوعی کرده است. ساخت یک دست رباتیک که بتواند همانند دست طبیعی انسان حرکاتی انجام دهد و وسایل را جابه‌جا کند، یک نمونه واقعی از اعضای مصنوعی است؛ اما ارگان‌های حیاتی بدن همانند قلب، روند پیچیده‌تری دارند. با وجود این، محققان سوئیسی این مورد را نیز به دنیای علوم اعضای مصنوعی نشان داده و از آن رونمایی کرده‌اند.

یکی از مشکلات استفاده از پلاستیک و فلز به‌عنوان مواد اولیه قلب مصنوعی، ناسازگاری بافت‌های بدن انسان با آن‌ است که حتی ممکن است به دلیل حرکت‌های غیرطبیعی‌، به بدن انسان صدمه بزند.

یک گروه کوچک در ETH که توسط دانشجوی دکتری نیکولاس کورز رهبری می‌شود، قلبی ساخته است که می‌توان گفت اولین قلب مصنوعی کاملاً نرم محسوب می‌شود و عمل پمپاژ خون را به‌وسیله‌ی بطن‌های سیلیکونی انجام می‌دهد که از نظر کارکرد کاملاً شبیه قلب طبیعی انسان است.

البته نه دقیقاً شبیه یک قلب طبیعی که بین بطن‌های آن یک دیواره نازک وجود دارد؛ اما محفظه‌هایی برای پر و خالی شدن وجود دارند که می‌توانند عمل پمپاژ خون را شبیه‌سازی کنند و شبیه به قلب طبیعی انسان هستند.

ساخته‌ شدن قلب به کمک تکنولوژی پرینت سه‌بعدی، به محققان اجازه می‌دهد داخل آن را کاملاً دقیق طراحی کنند و ساختاری مشابه با قلب بسازند. مهم‌تر اینکه از مواد نرم استفاده می‌کنند و انعطاف‌پذیری بالایی به قلب مصنوعی می‌دهند.

تمامی این قلب از یک تکه تشکیل شده است که باعث می‌شود نگرانی خاصی در مورد هماهنگی مکانیسم‌های داخلی آن وجود نداشته باشد و تمام توجه به دریچه‌های ورودی و خروجی قلب معطوف شود.

در تست‌های انجام‌شده قلب مصنوعی به‌خوبی کار می‌کند و پمپاژ کردن مایعی شبیه خون در جسمی همانند بدن، بدون مشکل انجام می‌شود؛ البته اگر آن حباب‌های هوایی را که باعث مرگ انسان می‌شوند، نادیده بگیریم!

قلب ساخته‌شده فقط یک نمونه مفهومی است و هنوز خبری از استفاده آن به‌عنوان یک ایمپلنت واقعی نیست. همچنین ماده‌ای که قلب از آن ساخته شده است، پس از چند هزار پمپاژ از بین خواهد رفت که این یعنی زندگی برای نیم ساعت!

اما هدف اصلی، ساخت این قلب با ماده‌ای است که بتواند برای مدت‌زمان بسیار بیشتری کار کند و به‌راحتی خراب نشود.

آناستازیوس پترو، از محققان این پروژه، می‌گوید:

به‌عنوان یک مهندس مکانیک هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که بتوانم یک قلب مصنوعی نرم را در دست خود لمس کنم.

با این حال هنوز راهی طولانی تا داشتن قلب‌های مصنوعی واقعی و کارآمد پیش رو داریم. تحقیقات اخیر محققان در مجله سازندگان عضو‌های مصنوعی منتشر شده و از طریق سایت willey قابل دسترسی و مطالعه است.

منبع : Zoomit
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • قلب مصنوعی,
  • heart,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد image اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد 1402/11/29

این دارو Amtagvi نام دارد و بر پایه سلول‌های سیستم ایمنی بیمار عمل می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 158

آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل image آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل 1402/11/08

استیو جابز ۱۴ سال قبل با معرفی اولین نسل آیپد، پایه‌های عرضه‌ی گسترده‌ی تبلت‌ها را بنیان‌گذاری کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 100