خدمات سایت


متن کامل خبر

رتبه بندی دانشگاه های ایران در رتبه بندی جهانی

آرشیو
رتبه بندی شانگهای در بررسی رتبه دانشگاه ها یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است و نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتونگ منتشر می گردد. اخباری مبنی بر رتبه بندی دانشگاه های ایران در این رتبه‌بندی‌های جهانی منتشر شده است.
1396/05/25 10:20:44 ق.ظ

دکتر محمدجواد دهقانی، در مورد این رتبه بندی جهانی بیان نمود که در سال ۲۰۰۳ مفهوم رتبه بندی به صورت یک پروژه بزرگ برای اولین بار در کشور چین منتشر شد. به گفته وی این رتبه بندی به صورت سالانه نیز به روز می گردد.

به گفته دکتر دهقان شاخص‌های مورد نظر در این رتبه‌بندی، کیفیت آموزشی، کیفیت اعضای هیات علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه هستند که توسط شش شاخص زیر ارزیابی می گردد:

8 دانشگاه ایران در جمع 800 دانشگاه برتر دنیا

وی ادامه داد این رتبه بندی در سال ۲۰۱۷ برای بار پانزدهم در دنیا منتشر شد. به گفته وی در این رتبه بندی مانند همیشه دانشگاه هاروارد رتبه نخست را دارد و بعد از آن در رتبه دوم دانشگاه استفورد قرار دارد و رتبه سوم متعلق به دانشگاه کمبریج است. در این میان رتبه بندی دانشگاه های ایران نیز قابل مشاهده است.

در جدولی که در ادامه قرار داده شده است وضعیت تعدادی از دانشگاه های قاره های مختلف به تفکیک مشخص شده اند.

تعداد دانشگاه‌های برتر حاضر از قاره‌های مختلف در سال 2017به گفته سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام، دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی شهید بهشتی، از جمله دانشگاه‌هایی هستند که در رتبه‌بندی جهانی ۲۰۱۷ شانگهای حضور دارند. دهقان در ادامه اشاره نمود که در رتبه‌بندی جهانی شانگهای، وضعیت دانشگاه‌های کشورهای اسلامی نیز مشخص گردیده است و ادامه داد که در این میان رتبه بندی دانشگاه های ایران نیز مشخص شده و ایران با ۸ دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارد. به گفته وی ترکیه نیز با ۷ دانشگاه، مالزی با ۵ دانشگاه، عربستان با ۴ دانشگاه، مصر با ۳ دانشگاه و قطر با یک دانشگاه در جمع ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا در این رتبه‌بندی قرار دارند.

دهقانی اضافه نمود که در این رتبه بندی دانشگاه تهران توانسته است رتبه ای بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ بدست آورد و در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد.

وی ادامه داد که دانشگاه امیرکبیر رتبه ای بین ۴۰۱ تا ۵۰۰ به دست آورده و علوم پزشکی ایران نیز به رتبه ای بین ۵۰۱ تا ۶۰۰ دست یافته است.

به گفته سرپرست ISC، دانشگاه تربیت مدرس رتبه ای بین ۶۰۱ تا ۷۰۰، فردوسی مشهد و صنعتی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در رتبه ۷۰۱ تا ۸۰۰ قرار دارند.

رتبه بندی دانشگاه های ایران

منبع : techra
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • رتبه دانشگاه های ایران,
  • برترین دانشگاه های ایران,
  • دانشگاه های ایران,
  • رتبه بندی شانگهای,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 181

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2832

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2591

این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید image این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید 1398/05/30

آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2734

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2724

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است  image برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است 1397/11/08

پژوهشگران دانشگاه کمبریج به‌تازگی دریافتند که امکان کنترل ما روی وزنمان، بسیار کم‌تر از آن است که تصور می‌کنیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2290

مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند image مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند 1397/10/26

یک پژوهش‌ جدید حاکی از آن است که وقتی رویدادی از گذشته را به یاد می‌آوریم، مغز ما این رویداد را در جهت معکوس بازسازی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2439

هر آنچه باید درباره قرارداد عدم افشا بدانید  image هر آنچه باید درباره قرارداد عدم افشا بدانید 1397/09/28

«قرارداد عدم‌افشا» راهکاری برای جلوگیری از درز اطلاعات در روابط گوناگون، به‌ویژه روابط تجاری است که اقدام مؤثری در حفظ اطلاعات اشخاص می‌­تواند تلقی شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2269