خدمات سایت


متن کامل خبر

گوگل، برخی کسب و کارهای ایرانی را تحریم کرد

آرشیو
پس از ماجرای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور توسط اپل، ظاهرا گوگل دسترسی برخی کاربرا به پنل گوگل آنالیتیکس را مسدود کرده است.
1396/06/19 10:28:01 ق.ظ

برخی وبلاگ‌نویسان و وب‌مسترهای ایرانی پس از حذف شدن دسترسی آنها به پنل گوگل آنالیتیکس، این موضوع را در توییتر مطرح کرده‌اند و به نظر می‌رسد که تا کنون دسترسی بیشتر ۳۰ حساب مسدود شده باشد. اینطور که پیداست موج مسدود شدن دسترسی‌ها فعلاً در حالتی آهسته پیش می‌رود ولی عده‌ای از وب‌مسترها نیز سرعت گرفتن آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس گفته‌های کاربران و تحقیقات «دیجیاتو»، رفتار گوگل با سایت‌های ایرانی الگوی دقیقی ندارد و مشخص نیست که چرا در حال حاضر این تعداد از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها دسترسی آنالیتیکس خود را از دست داده‌اند.

از دست دادن دسترسی هم به این گونه است که کاربر پس از مراجعه به آنالیتیکس را مشاهده می‌کند و این در حالیست که پیشتر، تمام مراحل ثبت‌نام انجام شده است.

اما مشکل زمانی نمود پیدا می‌کند که بخواهید دوباره ثبت نام کنید. گوگل برای ثبت نام مجدد از شما درخواست می‌کند تا شماره ID مربوط به AdWords را وارد کنید و دلیل این موضوع نیز مشخص نیست.

حتی زمانی که با بخش پشتیبانی تماس بگیرید تا مشکل آنالیتیکس را مطرح کنید، پشتیبانی سرویس AdWords پاسخ شما را خواهد داد.

«دانرو» یکی از مجموعه‌هایی است که دسترسی به آنالیتیکس سایت و اپ خود را از دست داده و «پارسا جان‌باز»، مدیرعامل این شرکت خبر می‌دهد که پشتیبانی گوگل نیز پاسخ دقیقی به درخواست پیگیری نداده و در نهایت نیز از پاسخ دادن امنتاع ورزیده است.

مدیرعامل دانرو، این مسئله را مشکلی بزرگ برای کسب‌وکارهای ایرانی می‌داند و می‌گوید: «در صورتی که این سازوکار ادامه داشته باشد و شرکت‌های ایرانی نتوانند به پنل آنالیتیکس خود دسترسی داشته باشند، توسعه سرویس‌ یا محصولات جدید و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران تقریباً غیرممکن می‌شود. این اتفاق پس از یک کمپین تبلیغاتی برای ما افتاد و حالا نمی‌توانیم بازخورد دقیقی از آن داشته باشیم.»

اخیراً شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی که خدماتشان را به شکل جهانی عرضه می‌کنند، روی تحریم‌های قدیمی و اقتصادی ایران و تفسیر آن حساس‌تر شده‌اند؛ اتفاقی که بی‌راه نیست اگر آن را مرتبط با سیاست‌های رییس جمهور چهل و پنجم آمریکا، دونالد ترامپ دانست.

اقدام گوگل مبنی بر حذف دسترسی آنالیتیکس، در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای گذشته اخبار غیر رسمی در خصوص باز شدن درب‌های پلی استور بر روی توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های ایرانی به گوش رسیده بود اما حالا می‌بینیم که این شرکت اقدامی مشابه اپل را در پیش گرفته و دسترسی برخی وب‌سایت و اپلیکیشن‌های ایرانی به پنل آنالیتیکس را نیز حذف کرده است. البته به دلیل تحریم‌ها، این سرویس از سال‌ها پیش به روی ایرانیان بسته شده بود اما کاربران ایرانی با تغییر آی.پی از آن استفاده می‌کردند.

در حال حاضر تعداد سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که با مشکل فوق مواجه شده‌اند زیاد نیست و بیشتر سایت‌های ایرانی به طور کامل با تغییر آی.پی به این پنل دسترسی دارند اما چه می‌شود اگر این موج نیز بلندتر شود، تمام سایت‌های ایرانی را در بر گیرد و مهم‌ترین ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک یک سایت یا اپلیکیشن به طور کامل از دسترس وب‌مسترهای ایرانی‌ خارج شود؟

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • گوگل,
  • تحریم ها,
  • تحریم ایران,
  • کسب و کار اینترنتی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 14

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 17

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44