خدمات سایت


متن کامل خبر

با تلویزیون QLED سامسونگ آشنا شوید

آرشیو
تلویزیون QLED سامسونگ؛ نوآوری تازه در دنیای تلویزیون‌ها
1396/06/26 02:47:42 ب.ظ

سامسونگ با ارائه نسل جدید تلویزیون‌های کوانتوم دات، که به نام تلویزیون QLED شناخته می‌شود، یک تجربه منحصربه‌فرد و یگانه از تماشای تصویر را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. این تلویزیون تازه طراحی چشمگیری دارد، کیفیت تصویرش بدون رقیب است و قابلیت‌های هوشمند تازه‌ای به آن اضافه شده است.

بین نور و رنگ چه رابطه‌ای است؟
رنگ از نور می‌آید. مثال بارزش رنگین کمان است که در اثر تابش نور خورشید بر قطرات باران شکل می‌گیرد. تلویزیون نیز به همین طریق با بهره گرفتن از نور، رنگ‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد.

به همین دلیل است که کیفیت نور بر شدت و گیرایی رنگ‌ها اثر می‌گذارد. کافی‌ست برای درک این مفهوم یک ساختمان را در نظر بگیرید که در ساعات مختلف شبانه‌روز، به علت تفاوت میزان نور، ظاهر و سیمای متفاوتی به خود می‌گیرد. از اینجا می‌توان به اهمیت رنگ و مفهوم «میزان رنگ» پی برد که باعث می‌شود اجسام و مناظر بسته به میزان رنگ، متفاوت به نظر بیایند.

میزان رنگ در نمایشگرها عامل بسیار مهمی‌ست. وقتی این عامل گسترش بیابد یک تلویزیون می‌توان گستره وسیعی از رنگ‌ها را به نمایش بگذارد. اما برای اینکه میزان رنگ همواره در حد بالای خود باشد نیاز به مقادیر زیادی از نور است. از این‌جاست که بسیاری از نمایشگرهای موجود در بازار به مشکل می‌خورند چون وقتی که میزان روشنایی را در آنها بالا می‌برید رنگ‌ها از حال می‌روند و تصویر نهایی واقعی نخواهد بود.

از سوی دیگر رنگ مشکی عمیق و کنتراست بالای تصویر در تلویزیون QLED یک تجربه پایدار در اتاق روشن یا تاریک را پدید آورده است. ارتقای میزان روشنایی در شدت HDR این تلویزیون موجب شده است تا جزییات بیشتری در تصاویر دیده شوند، بدون اینکه رنگ آنها تغییر یابد یا کیفیت تصویر پایین بیاید.

تلویزیون QLED: یک تجربه تازه
سامسونگ برای حل این مشکل از مواد کوانتوم داتی تازه‌ای در تلویزیون‌های QLED بهره برده است که درخشش تصویر را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.
در نسل تازه تلویزیون‌های سامسونگ با دستیابی به میزان روشنایی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نیت، نور بیشتری به این نقاط کوانتوم داتی تابیده می‌شود تا گستره رنگ افزایش یابد. افزایش میزان نور، گیرایی تصویر را بیشتر می‌کند بدون اینکه تاثیری بر کیفیت رنگ‌ها بگذارد. قرمزها بدون اینکه به سمت صورتی شدن میل کنند، قرمز می‌مانند و آبی‌ها به جای بور شدن، همان آبی واقعی خواهند بود. و به این دلیل است که می‌توان رنگ‌های ارائه شده توسط تکنولوژی HDR را پویاتر دید.

علاوه بر رفع این نقطه ضعف در نمایشگرها، طراحی جدید پنل تلویزیون‌های QLED باعث کاهش میزان بازتاب نور می‌شود که این نیز بر میزان روشنایی اثرگذار است. این عامل سبب می‌شود تا تماشاگر فارغ از محلی که نسبت به تلویزیون نشسته است، بهترین تصویر ممکن را با رنگ‌های پیوسته و باکیفیت ببیند. این نقطه ضعفی‌ست که در تلویزیون‌های قدیمی باعث می‌شود کیفیت تماشای تلویزیون از نقاط مختلف خانه متفاوت باشد و حال در تلویزیون QLED خبری از این نقطه ضعف نخواهد بود.

تلویزیون QLED: یک طراحی منحصربه‌فرد
تمام طراحان داخلی و معماران معتقدند که تاثیر طراحی و ظاهر تلویزیون بر فضای اطراف خود انکارناپذیر است. تلویزیون QLED سامسونگ از یک قاب بسیار نازک و ظریف بهره می‌برد و ضخامت بسیار کمی دارد تا در هنگام نصب بر روی دیوار، کمتر فاصله را از آن داشته باشد.
از سوی دیگر طراحی ۳۶۰ درجه تلویزیون و رهایی از شر کابل‌های مزاحم، به شما اجازه می‌دهد تا تلویزیون را در هر نقطه از خانه که تمایل دارید قرار دهید.

منبع : samshops
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • تلویزیون هوشمند,
  • تلویزیون سامسونگ,
  • SAMSUNG,
  • نوآوری,
  • QLED تلویزیون,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ image قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ 1403/01/18

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت روز انواع غذاساز براساس آخرین قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 127

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 173

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 95