خدمات سایت


متن کامل خبر

تولید نوشابه با هوش مصنوعی در راه است

آرشیو
تکنولوژی با نوآوری‌های جدید و پدیده‌های نوظهورش به سرعت در صنایع مختلف نفوذ می‌کند تا به بخشی مهم و تاثیرگذار تبدیل شود.
1396/06/28 11:14:30 ق.ظ

حالا فناوری‌های جدیدی مانند هوش‌مصنوعی و کلان‌داده یا همان بیگ‌دیتا، توانسته‌اند با ارائه قابلیت‌ها و امکانات تازه، راهکارهای جدیدی برای رشد و توسعه صنایع ایجاد کنند. با این اوصاف است که شرکت‌های بزرگ و شناخته‌شده‌ای مانند کوکاکولا هم به استفاده و بهره‌گیری از این تکنولوژی‌ها روی‌آورده‌اند. در حال‌حاضر بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده محصولات نوشیدنی در جهان، بیش از 500 برند و نوع نوشیدنی غیرالکلی را به مشتریانش در بیش از 200 کشور دنیا عرضه می‌کند و می‌فروشد. در هر روز بیش از 9/ 1 میلیارد نوشیدنی این شرکت با برندهای مختلف و شناخته‌شده‌ای مانند فانتا، اسپرایت، دایت، داستانی و... در سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد. به گزارش دنیای اقتصاد، با این اوصاف این تعداد قابل‌توجه از محصولات و عرضه آنها به افراد زیادی در دنیا، حجم بسیار چشمگیری از اطلاعات را تولید می‌کند. فرآیند عرضه این محصولات از تولید و توزیع گرفته تا فروش و بازخورد مشتریان به استراتژی هدایت اطلاعات مشخص وابسته است تا تصمیم‌گیری‌های تجاری را به یک مرحله استراتژیک و حساب‌شده رسانده و هوشمندتر کند.

در واقع کوکاکولا یکی از اولین برندهای جهانی و شناخته‌شده در خارج از بازار آی‌تی است که درباره بیگ‌دیتا صحبت می‌کند. «اسات سزار» مدیر ارشد بخش بیگ‌دیتای این شرکت در سال 2012 درباره این موضوع گفته بود: «رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های موبایل، رایانش ابری و تجارت الکترونیکی، همه و همه ترکیب می‌شوند تا مجموعه‌ای از ابزارهای بی‌نظیر و جدید را در اختیار شرکت‌هایی مانند کوکاکولا قرار دهند و به این ترتیب به این شرکت‌ها کمک کنند تا روش بهره‌گیری از IT در صنایع و بخش‌های مختلف را متحول کنند. در پشت همه اینها، بیگ‌دیتا آگاهی و هوشمندی کافی برای به‌کارگیری همه این تکنولوژی‌های جدید و البته مقابله با چالش‌های دنیای مدرن را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد.» اخیرا «گرگ چمبرز» مدیر ارشد بخش نوآوری دیجیتالی شرکت کوکاکولا هم در این مورد گفته است: «هوش مصنوعی، پایه و اساس هر چیزی است که ما می‌خواهیم انجام بدهیم. ما تجربه‌های هوشمندی را ایجاد کرده‌ایم. در این میان هوش مصنوعی هسته اصلی است که به این تجربه‌ها قدرت می‌بخشد.»

توسعه محصولات

کوکاکولا حالا به‌خاطر پیشتازی در تلفیق منابع گسترده تحقیق و توسعه با هوش مصنوعی شناخته می‌شود تا به این ترتیب بتواند از کوچک‌ترین اطلاعات جمع‌آوری شده و به‌دست آمده برای بهبود جایگاه و توسعه محصولاتش بهره ببرد. میوه‌های این تحقیق اوایل سال جاری میلادی رونمایی شدند، وقتی که این شرکت اعلام کرد تصمیم دارد نوشیدنی اسپرایت با طعم گیلاس را ارائه کند؛ مزه‌ای جدید که بر اساس پیگیری و بررسی اطلاعات به‌دست آمده از آخرین نسل مراکز سلف سرویس نوشیدنی‌های غیر الکلی که امکان ترکیب نوشیدنی‌ها با سلیقه خود مشتریان را به آنها می‌دهند، تولید شده است. در این مراکز دستگاه‌هایی وجود دارند که اجازه می‌دهند مشتریان انتخاب‌های خودشان را از میان نوشیدنی‌های مختلف با طعم‌ها و مزه‌های متفاوت ترکیب کرده و در نهایت نوشیدنی دلخواه و مناسب ذائقه‌شان را تجربه کنند. اطلاعات به‌دست آمده از این مراکز و دستگاه‌ها می‌تواند محبوب‌ترین ترکیبات مورد علاقه مشتریان و در نهایت تغییرات ذائقه آنها را برای شرکت کوکاکولا فاش کند تا این شرکت بتواند نوشیدنی‌های مطابق با این تغییرات و ترکیبات را به‌صورت صنعتی و تجاری در قوطی‌های خودش تولید و عرضه کند.

کوکاکولا همچنین به دنبال بهره‌گیری از تجربیات غول‌های تکنولوژی و توسعه چیزی شبیه به دستیار دیجیتالی و روبات‌های هوش مصنوعی مانند الکسا و سیری است. این ابزار هوش مصنوعی در دستگاه‌های فروش خودکار تعبیه می‌شود تا امکان سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی بیشتر و بهتر را در اختیار مشتریان قرار دهد. برای مثال، کاربران می‌توانند ترکیب مورد علاقه‌شان را از هر دستگاه فروش خودکار سفارش بدهند تا در نهایت این ماشین یا ابزار نوشیدنی انتخابی آنها را بر اساس اولویت‌های شخصی‌شان ترکیب کند. این ابزار هوش مصنوعی همچنین رفتار دستگاه‌های فروش خودکار را بسته به مکانش مطابقت خواهد داد. این به معنای آن است که دستگاه‌های فروش خودکار در مراکز خرید یا مجموعه‌های تفریحی و سرگرمی، زنده‌تر، به روزتر و پویاتر یا در یک بیمارستان فعال‌تر و حساس‌تر خواهند بود.

گزینه‌های سالم

از آنجا که فروش نوشیدنی‌های گازدار و شیرین در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است، کوکاکولا به دنبال استفاده از اطلاعاتی است که بتوانند به این شرکت برای تولید و عرضه بعضی محصولات سالم‌تر مانند آب پرتقال –که این شرکت با برندهای مختلفی مانند Minute Maid و Simply Orange در سراسر دنیا عرضه می‌کند- کمک کنند. این شرکت اطلاعات مربوط به آب و هوا، عکس‌های ماهواره‌ای، میزان برداشت محصولات کشاورزی، میزان ترشی یا شیرینی و حتی عوامل تاثیرگذار بر قیمت را ترکیب می‌کند تا از آنها برای تضمین رشد برداشت محصول پرتقال، حفظ و ارتقای کیفیت این محصولات بهره بگیرد. سپس این الگوریتم بهترین ترکیب از متغیرها را برای تطابق محصولات با ذائقه مشتریان محلی در بیش از 200 کشور در سراسر جهان پیدا می‌کند.

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده در واقع گرافیک کامپیوتری را با دیدگاه یک کاربر از دنیای واقعی ترکیب می‌کند و این محتوا از طریق عینک‌ها یا هدست‌های خاصی نمایش داده می‌شود. حالا کوکاکولا به‌صورت آزمایشی از این تکنولوژی در برخی از کارگاه‌های تولید بطری‌هایش در دنیا استفاده کرده است. این تکنولوژی به تکنسین‌ها این امکان را می‌دهد تا اطلاعاتی درباره تجهیزاتی که استفاده می‌کنند به‌دست آورده و از راهنمایی و مشاوره متخصصان از راه دور کمک بگیرند. به این ترتیب بسیاری از مشکلات و ضعف‌ها در فرآیند طراحی و تولید این محصولات به راحتی از بین می‌روند. این تکنولوژی همچنین در دستگاه‌های فروش خودکار این شرکت هم به‌کار گرفته شده است تا بتواند مشکلات احتمالی مختلف را شناسایی کرده و از راه دور مرتفع کند. این مزیت امکان بهبود دسترسی مشتریان به محصولات و خدمات جدید این شرکت در تمام نقاط دنیا به خصوص مناطق دورافتاده را فراهم می‌آورد.

رسانه‌های اجتماعی و داده‌پردازی

با 105 میلیون طرفدار در فیس بوک و 35میلیون دنبال‌کننده در توییتر، رسانه‌های اجتماعی یکی دیگر از منابع بسیار مهم جمع‌آوری اطلاعات برای کوکاکولا هستند. این شرکت به دقت بازخورد مشتریانش در این رسانه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند تا بتواند سلیقه و ذائقه دقیق آنها را شناسایی کند. این اطلاعات به این شرکت کمک می‌کنند تا بتواند دیدگاه بهتری به شیوه مصرف مشتریان، نیازهای جدید آنها و موقعیت‌های مختلفی که از این محصولات استفاده می‌کنند، داشته باشد. سپس به کمک ابزار ویژه هوش مصنوعی خود حتی می‌تواند زمان و مکان گرفته شدن عکس‌ها را شناسایی و تعیین کند تا در نهایت برای بازاریابی و تبلیغات موثرتر از آنها بهره بگیرد. بررسی‌های کارشناسان بازاریابی کوکاکولا نشان می‌دهد بهره‌گیری از این اطلاعات برای تبلیغات آنلاین تا چهار برابر موثرتر از شیوه‌های قدیمی‌تر است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • هوش مصنوعی,
  • دانش و تکنولوژی,
  • نوشابه,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69