خدمات سایت


متن کامل خبر

مروری بر زندگی نامه «لری پیج»، موسس گوگل

آرشیو
لارنس ” لری” پیج متولد ۲۶ مارس سال ۱۹۷۳ مهندس کامپیوتر و کارآفرین در زمینه ی اینترنت است که توانست شرکت گوگل را تاسیس کند
1396/07/15 10:24:03 ق.ظ

نام: لورانس (لری) پیج (Page Lawrence “Larry”)

تولد: ۲۶ ماه مارس سال ۱۹۷۳، ایست لنسینگ، میشیگان، ایالات متحده

سن: ۴۲ سال

عنوان: هم بنیانگذار شرکت گوگل و مدیر عامل هلدینگ آلفابت، کارآفرین در حوزه اینترنت

تحصیلات: کارشناسی از دانشگاه میشیگان، کارشناسی ارشد از دانشگاه استنفورد، دکتری از دانشگاه استنفورد

محل زندگی: پالو آلتو، کالیفرنیا، ایالات متحده

۲ فرزند

.

لری پیج با دارایی خالص ۳۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶، به عنوان ۱۲ امین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۶، ۱۰ امین فرد قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۵ و ۵ امین ثروتمند در حوزه ی تکنولوژی در سال ۲۰۱۵ شناخته شده است.

لارنس ” لری” پیج متولد ۲۶ مارس سال ۱۹۷۳ مهندس کامپیوتر و کارآفرین در زمینه ی اینترنت است که توانست شرکت گوگل را تاسیس کند. لری پیج به همراه سرگئی برین این شرکت را تاسیس نمود و هم اکنون به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت می کند. پس از کناره گیری لری پیج از سمت مدیر عاملی این شرکت در سال ۲۰۰۱ و انتصاب اریک اشمیت، در سال ۲۰۱۱  مجددا پیج برای این سمت انتخاب شد. او بار دیگر تمایل خود برای کناره گیری از این سمت را در سال ۲۰۱۵ به منظور مدیر عاملی آلفابت که گوگل زیر نظر آن است، اعلام کرد. لازم به ذکر است که آلفابت به دنبال ارائه ی تکنولوژی های پیشرفته در صنایع مختلف است. پیج مبدع پیج رنک (PageRank)، بهترین الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل است.

پیج یکی از اعضای موسسه ی ایکس پرایز (XPRIZE) است و در سال ۲۰۰۴ در آکادمی بین المللی مهندسی برای این سمت انتخاب شد. پیج جایزه ی مارکونی درایز را در سال ۲۰۰۴ دریافت کرد.

.

سنین جوانی و تحصیلات لری پیج

پیج در ایست لنسینگ، میشیگان، ایالات متحده به دنیا آمد. پدر او کارل وینسنت پیج مدرک دکتری خود را در رشته ی علوم کامپیوتر و در سال ۱۹۶۵ از دانشگاه میشیگان کسب کرد. در آن زمان این رشته به تازگی در دانشگاه ها تدریس می شد و ویل اسمیل گزارشگر بی بی سی او را به عنوان “پیشگام در علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی” توصیف کرد. او در دانشگاه ایالتی میشیگان به عنوان پروفسور علوم کامپیوتر تدریس می کرد. مادر پیج، گلوریا، در لیمان کالج بریگز، دانشگاه ایالتی میشیگان مربی برنامه نویسی کامپیوتر بود. مادر پیج یهودی است اما در خانواده ای معتقد بزرگ نشده است.

پیج در یکی از مصاحبه هایش دوران کودکی خود را محیطی غوطه ور در مجلات علم و فناوری، کامپیوترها، ظروف غذا و به طور کلی محیطی شلوغ و نامرتب توصیف می کند. پیج در دوران جوانی به نوشتن علاقمند شد و زمان زیادی را برای مطالعه ی کتاب ها و مجلات صرف می کرد. با توجه به نوشته ی نیکلاس کارلسون درباره ی بیوگرافی پیج گفته شده که با تاثیر ترکیبی فضای خانه و توجه پدر و مادر پیج، “روحیه ی خلاقیت و نوآوری پیج پرورش یافت”. همچنین پیج در این دوران موسیقی هم کار می کرد و ساکسیفون می نواخت. پیج می گوید که تحصیلات او در موسیقی بی تابی و وسواس در سرعت محاسبات را در او القا کرد. به گفته ی پیج: “بعضی اوقات احساس می کنم آموزش موسیقی را دوست دارم چرا که منجر به سرعت بالایی در خلق گوگل برای من شد”. پیج در یکی از مصاحبه هایش گفته که “در موزیک از زمان آگاه هستید. زمان مانند شئ اولیه است و اگر از دید موسیقی به آن فکر کنید، در میلی ثانیه، کسری از ثانیه با ضربه به یکی ازآلات موسیقی یک موزیک جدید می توانید ثبت کنید”.

هنگامی که پیج ۶ ساله بود به کامپیوتر جذب شد در این زمان پیج با کامپیوتر های شخصی نسل اولی که پدر و مادرش با آنها کار نمی کردند، بازی می کرد. پیج در مقطع ابتدایی به نوبه خود به عنوان یک واژه پرداز منتسب شد. برادر بزرگتر او به او یاد می داد که اشیاء مختلف را از یکدیگر جدا کند و باز آنها را مونتاژ کند و ببیند که چگونه آنها کار می کنند. پیج می گوید از سنین کم من دریافتم که دوست دارم چیزی را خلق کنم. بدین ترتیب بود که به شدت به تکنولوژی علاقمند شدم. تقریبا ۱۲ساله بودم که ایمان داشتم در نهایت شرکت خودم را بنیانگذاری خواهم کرد.

پیج از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه ی Okemos Montessori (که هم اکنون به نام Montessori Radmoor شناخته شده است) در اکموس، میشیگان گذراند و در سال ۱۹۹۱ از دبیرستان ایست لنسینگ فارغ التحصیل شد. در دوران دبیرستان خود دو تابستان را در مرکز Interlochen به عنوان یک نوازنده ی ساکسیفون شرکت کرد. پیج تحصیلات کارشناسی را در رشته ی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه میشیگان گذراند و با دریافت افتخارات در این دانشگاه موفق شد تا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ی علوم کامپیوتر و در دانشگاه استنفورد پذیرفته شود. پیج زمانی که در دانشگاه میشیگان مشغول تحصیل بود، یک چاپگر جوهرافشان ابداع کرد که از آجر لگو ساخته شد (در واقع ایجاد پلاتر خط) بعد از آن دریافت که با استفاده از کارتریج جوهر، چاپ پوسترهای بزرگ ارزان قیمت ممکن است. پیج کارتریج جوهر را مهندسی معکوس کرد و همه ی قطعات الکترونیکی و مکانیکی برای عملی کردن آن را ساخت. پیج به عنوان رئیس Beta Epsilon انتخاب شد و در سال ۱۹۹۳ عضوی از تیم ماشین خورشیدی “Maize & Blue” دانشگاه میشیگان بود. هنگامی که در دوران کارشناسی دانشگاه میشیگان به سر می برد، پیشنهاد کرد که سیستم اتوبوس دانشگاه با وسیله ای به نام “پی آر تی” (PRT) یا “سیستم حمل و نقل شخصی سریع” جایگزین شود که در اصل یک مونوریل بدون راننده با اتومبیل های مجزا برای هر مسافر بود. او همچنین بیزینس پلنی برای یک شرکت توسعه داد که از نرم افزار برای ساخت یک سینت سایزر موسیقی در طول زمان استفاده می کند.

.

مطالعات و تحقیقات دکتری

پیج بعد از ثبت نام برای مقطع دکتری رشته ی علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد، تحقیق بر روی خواص ریاضی شبکه ی جهانی وب و درک ساختار لینک آن را برای رساله ی دکتری خود انتخاب کرد. تری وینوگراد، پیج را برای دنبال کردن ایده اش تشویق کرد و پیج هم از او در سال ۲۰۰۸ به عنوان بهترین مشاور تقدیر و تشکر کرد. او همچنین تحقیقات خود را بر روی خودروهای خودکار و کنترل از راه دور هم متمرکز نمود.

پیج بر روی مسئله ی یافتن اینکه کدام لینک صفحات وب برای یک صفحه ی مشخص، با توجه به تعداد و ماهیت بک لینک ها به عنوان اطلاعاتی ارزشمند برای آن صفحه- نقش استناد در نشر دانشگاهی نیز مربوط به این پژوهش است- تمرکز کرد. سرگئی برین، یکی دیگر از دانشجویان دوره ی دکتری استنفورد، خیلی زود برای کار بر روی این پروژه ی تحقیقاتی با نام مستعار “BackRub” به پیج پیوست. این دو محقق با هم یک مقاله ی پژوهشی با عنوان “تشریح یک مقیاس بزرگ فرامتن موتور جستجوی وب” نوشتند که به یکی از اسناد علمی با بیشترین تعداد دانلود در تاریخ اینترنت آن زمان تبدیل شد.

باتل یکی از بنیانگذاران شرکت وایرد، درباره چگونگی شروع کار پیج و برین بر روی این پروژه بیشتر توضیح داد و آن را بدین گونه تشریح کرد:

.

توسعه ی موتور جستجو

برین و پیج به منظور تبدیل داده ی بک لینک جمع آوری شده توسط کرالر وب (خزنده وب) BackRub به یک مقیاسی از اهمیت برای یک صفحه وب مشخص، الگوریتم پیج رنک (PageRank) را توسعه دادند و دریافتند که این می تواند برای ساخت یک موتور جستجوی به مراتب بهتر از موتور جستجوهای موجود مورد استفاده قرار گیرد. این الگوریتم جدید مبتنی بر نوع جدیدی از تکنولوژی بود که ارتباط این بک لینک هایی که یک صفحه ی وب را به دیگری مرتبط می ساخت، تجزیه و تحلیل می کرد.

این دو محقق با ترکیب این ایده ها شروع به فعالیت کردند و اتاق خوابگاه پیج را به عنوان آزمایشگاه موتور برای خود انتخاب کردند. آنها قطعات یدکی از کامپیوترهای ارزان را برای ایجاد دستگاهی که این موتور جستجوی نوپا را با شبکه ی پهنای باند دانشکده ی استنفورد متصل نماید، استخراج کردند. بعد از اینکه پیج اتاق خود را مجهز کرد، تصمیم گرفتند خوابگاه برین را هم به یک اداره و مرکز برنامه نویسی تبدیل کنند تا بتوانند طراحی های جدید موتور جستجو را بر روی وب آزمایش کنند. رشد سریع پروژه ی آنها باعث شد تا زیرساخت های محاسباتی استنفورد مشکلاتی را تجربه کند.

از آنجاییکه پیج و برین به منظور ایجاد صفحه ای که استادانه درست شود، توسعه دهنده ای نداشتند، خودشان از مهارت های پایه ای برنامه نویسی HTML برای راه اندازی یک صفحه ی جستجوی ساده برای کاربران استفاده کردند. آنها همچنین هر قسمتی از کامپیوتر را که می یافتند به منظور مونتاژ قدرت محاسباتی لازم برای مدیریت جستجو توسط چندین کاربر استفاده می کردند. همینطور که موتور جستجوی آنها رشد کرد و در میان کاربران استنفوردی محبوب شد، برای پردازش جستار به سرورهای اضافی نیاز داشتند. در ماه آگوست سال ۱۹۹۶، اولین نسخه ی گوگل برای کاربران اینترنتی در دسترس قرار گرفت که البته هنوز هم بر روی وب سایت دانشگاه استنفورد قرار دارد.

تا اوایل سال ۱۹۹۷، موقعیت صفحه ی BackRub به صورت زیر توصیف شد:

برخی آمار حدسی (از ۲۹ آگوست ۱۹۹۶)

کل نشانی های اینترنتی HTML قابل نمایه سازی (ایندکس شده): ۷۵.۲۳۰۶ میلیون

کل محتواهای دانلودشده: ۲۰۷.۰۲۲ گیگابایت

….

BackRub به زبان جاوا و پایتون (Python) نوشته شده و بر روی چندین کامپیوتر اولترا شرکت سان و پنتیوم های شرکت اینتل که لینوکس را اجرا می کنند، اجرا می شود. پایگاه داده ی اولیه بر روی سری II سان اولترا با ۲۸ گیگابایت دیسک نگه داشته می شود. اسکات حسن و آلن استریمبرگ در این راستا معامله ی بزرگی کردند و به این صورت کمک شایانی به پیشبرد این پروژه داشتند.

BackRub توابع ابتدایی و مشخصه ی یک موتور جستجو را به نمایش می گذاشت: یک ورودی جستجو وارد می شد و این عملگر لیستی از بک لینک های رتبه بندی شده به ترتیب اهمیت را فراهم می کرد. پیج بیان می کند: “ما متوجه شدیم که ابزاری برای جستجو در اختیار داریم که به شما رتبه بندی کلی خوبی از صفحات و ترتیب دنبال کردن صفحات را می دهد.” پیج گفت در اواسط سال ۱۹۹۸ آنها متوجه شدند که این پروژه پتانسیل بیشتری هم برای ادامه ی مسیر دارد. “خیلی زود ما به تعداد ۱۰۰۰۰ جستجو در روز رسیدیم و به این نتیجه هم رسیدیم که این آمار واقعی است.”

.

گوگل

۱۹۹۸-۲۰۰۱

تاسیس

پیج و برین برای خرید برخی سرورها و برای اجاره ی گاراژی معروف در منلو پارک، در میان اعضای دانشکده، خانواده و دوستان به دنبال بودجه بودند. مدتی بعد، اندی بچتولشیم (Andy Bechtolsheim) از بنیانگذاران شرکت سان میکروسیستم، یک چک ۱۰۰۰۰۰ دلاری برای “شرکت گوگل” نوشت. در این زمان تنها مشکل اینجا بود که این “شرکت گوگل” هنوز وجود نداشت و به عبارتی هنوز ثبت نشده بود. ظرف دو هفته این دو مرد جوان کارهای اداری آن را انجام دادند.

در سال ۱۹۹۸، پیج و برین شرکت گوگل را با نام دامنه ی اولیه ی “Googol” ثبت کردند، که این نام دامنه از یک شماره مشتق شده که شامل یک و به دنبال آن ۱۰۰ عدد صفر می باشد- و این در واقع به نمایندگی از تعداد زیاد داده هایی است که این موتور جستجو قرار است کاوش کند. در ادامه ی کار پیج به عنوان مدیر عامل شرکت منصوب شد و برین هم به عنوان یکی از بنیانگذاران گوگل به عنوان رئیس گوگل خدمت کرد. نویسنده ای به نام نیکلاس کارلسون در سال ۲۰۱۴ اینگونه می نویسد:

در حالی که اغلب موسسان گوگل را دو مرد جوان به نام لری پیج و سرگئی برین می پندارند ولی واقعیت این است که گوگل توسط لری پیج ایجاد شد و سرگئی برین هم در طول پیشرفت این پروژه به او کمک کرد.

ماموریت این دو مرد “سازماندهی اطلاعات جهان و مفید و در دسترس ساختن آن برای عموم است.” با شروع سال ۲۰۰۰ آنها با یک وام ۱ میلیون دلاری که از دوستان و آشنایان تهیه کردند به دفتر Mountain View نقل مکان کردند. پیج در سال ۱۹۹۹ کار خود را با واحدهای سرور کوچکتری آزمایش کرد به گونه ای که می توانست در هر متر مربع از اتاق های سروری که از افراد دیگر اجاره می کرد، سرور بیشتری نگه داری کند که در نهایت باعث شد که این موتور جستجو نسبت به رقبایش در آن زمان، سرعت بیشتری به کاربرانش ارائه دهد.

تا ماه ژوئن سال ۲۰۰۰، گوگل یک میلیارد یو آر ال اینترنت یا Uniform Resource Locator، فهرست (ایندکس) کرد و به این ترتیب این موتور جستجو به عنوان جامع ترین موتور جستجوی آن زمان بر روی وب شناخته شد.

.

سبک مدیریتی اوایل

پیج در اوایل کار خود با سمت مدیر عاملی این شرکت، تلاش کرد که همه ی مدیران پروژه ی گوگل را در سال ۲۰۰۱ اخراج کند. برنامه ی پیج همه ی مهندسین گوگل را درگیر کرد و آنها به طور مستقیم به نایب رئیس مهندسی (vice president of engineering) گزارش دادند. پیج در این باره به آنها توضیح داد که به هیچ مهندس ناظری که دانش فنی اش محدود باشد، نیازی ندارد. پیج حتی اصول مدیریتی خاصی برای خود و تیمش در نظر گرفت که به شرح زیر است:

• کار خود را به دیگری محول نکنید: هرکسی باید برای اینکه کارها سریعتر پیش برود، همه نوع کاری را بتواند انجام دهد.

• اگر چیزی به ارزش های شما اضافه نمی شود، این کار را ادامه ندهید. اجازه ندهید هنگامی که در حال انجام کار خود هستید، افراد دیگر با شما بحث کنند.

• یک مامور اداری نباشید.

• ایده ها از سن خیلی مهم تر هستند. اگر کسی سن کمی دارد، به این معنا نیست که شایسته ی احترام و همکاری نیست.

• بدترین کاری که می توانید انجام دهید، متوقف کردن کسی از انجام کاری با گفتن “نه وقت ندارم” است. اگر به کسی “نه” می گویید باید به آنها کمک کنید تا راه بهتری برای انجام دادن آن بیابند.

اگرچه این مدل جدید پیج موقتی بود و در واقع منجر به نارضایتی کارکنان شده بود، اما موضع او با کارکنان غیر مهندسی که حس مدیریتی به آنها دست داده بود، مشخص شد. در نهایت این اقدام، یعنی تنها گماشتن مهندسان به نقش های مدیریتیِ تیم های مهندسی، به عنوان استانداردی در سراسر سیلیکون ولی مقرر شد.

پیج همچنین معتقد بود که این پاسخ سریع بازگشتی موتور جستجوی گوگل منجر به استفاده ی بیشتر از آن خواهد شد. او نگران میلی ثانیه ها بود و این را با مهندسین –از آنهایی که در توسعه ی الگوریتم ها درگیربودند تا آنهایی که مراکز داده را ساختند- انتقال داد و از آنها خواست تا بر روی زمان های لگ یا تاخیری گوگل فکر کنند. او همچنین از آنها خواست که بر روی صفحه ی اصلی و در طراحی گوگل کار کنند تا همین موضوع هم به بارگذاری سریعتر نتایج جستجو کمک کند.

.

۲۰۰۱-۲۰۱۱

تغییر در مدیریت و توسعه

بعد از اینکه دو نفر از برجسته ترین سرمایه گذاران سیلیکون ولی به نام کلاینر پرکینز (Kleiner Perkins Caufield & Byers) و Sequoia Capital برای سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری بر روی گوگل به توافق رسیدند، به این نتیجه رسیدند که به پیج فشار بیاورند تا از سمت مدیر عاملی این شرکت کناره گیری کند چرا که یک رهبر باتجربه تر می تواند یک “تیم مدیریتی از نوع جهانی” ایجاد کند. پیج بعد از اینکه مدیر عامل های شرکت های دیگر از جمله، استیو جابز و اندرو گراو اینتل را ملاقات کرد، در نهایت این ایده را پذیرفت.

اریک اشمیت (Eric Schmidt) در ماه مارس سال ۲۰۰۱ به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت گوگل استخدام شد. او از موقعیت فول تایم خود با عنوان مدیر عاملی Novell کناره گیری کرد تا بتواند همین نقش را در گوگل به عهده بگیرد. این جریان مربوط به ماه آگوست همان سال می شود و پیج از سمت خود کناره گیری کرد و نقش ریاست محصول گوگل را به عهده گرفت.

گوگل تحت مدیریت اشمیت، رشد و گسترش عمده ای به دست آورد و از این جمله می توان به اولین عرضه ی عمومی (IPO) آن در ۲۰ آگوست سال ۲۰۰۴ اشاره کرد. با این وجود هنگامی که اشمیت قصد داشت طرح هایی مانند استخدام تیم اجرایی و ایجاد یک سیستم مدیریتی نیروی فروش را آغاز کند، همیشه با پیج و برین مشورت می کرد. علاوه براین، پیج همچنان به عنوان رئیس گوگل در چشم کارکنان خود باقی ماند، چرا که تاییدیه ی نهایی همه ی این موضوعات و استخدام ها را او ابلاغ می کرد و امضای پیج پای IPO خورد و همین هم او را به دومین میلیاردر در سن ۳۰ سالگی تبدیل کرد.

در سال ۲۰۰۵ پیج برای ارضای جاه طلبی خود برای عملی کردن ایده ی کامپیوتری در دست برای اینکه کاربران بتوانند در هر موقعیتی و در هر جایی به گوگل دسترسی داشته باشند، اندروید را به قیمت ۵۰ میلیون دلار از آن خود کرد. خرید اندروید بدون آگاهی اشمیت صورت گرفت، اما مدیر عامل برای این خریدهای نسبتا کوچک، مزاحمتی برای پیج ایجاد نمی کرد. پیج نسبت به اندروید احساس خیلی خوبی داشت و بیشتر وقت خود را با مدیر عامل و بنیانگذار اندروید، اندی روبین (Andy Rubin) می گذراند. تا سپتامبر سال ۲۰۰۸، تی موبایل (T-Mobile) اولین گوشی مبتنی بر نرم افزار اندروید به نام جی وان (G1) را راه اندازی کرد و تا سال ۲۰۱۰، ۱۷.۲ درصد از بازار گوشی شامل فروش گوشی اندرویدی می شد که برای اولین بار از اپل سبقت گرفت. رفته رفته و مدت کوتاهی پس از آن، اندروید به عنوان محبوبترین سیستم عامل موبایل جهان شناخته شد.

انتصاب مدیر عاملی گوگل

پیج به دنبال اطلاعیه ای که در ژانویه ی ۲۰۱۱ اعلام شد، به طور رسمی به عنوان مدیر اجرایی گوگل در تاریخ ۴ آوریل سال ۲۰۱۱ انتخاب شد و اشمیت از سمت مدیر اجرایی گوگل کناره گیری کرد. تا این زمان گوگل به بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار از ارزش بازار و بیش از ۲۴۰۰۰ کارمند دست یافته بود.

پس از اینکه اشمیت در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۱ از عنوان مدیر عاملی گوگل کنار رفت، در توییتر به شوخی توییت کرد “دیگر به نظارت بزرگسالان نیازی نیست.” خبرنگار مدیریت سازمانی کوارتز، Max Nisen، دهه ی قبل از انتصاب مجدد پیج به عنوان مدیر عاملی شرکت گوگل را “دهه ی از دست رفته” برای گوگل خواند.

.

۲۰۱۱-۲۰۱۳

دو هدف کلیدی پیج به عنوان مدیر عامل جدید گوگل، توسعه ی خودمختاری بیشتر برای مدیران ناظر بر بخش های مهم تر و همینطور سطح بهتری از همکاری، ارتباط و وحدت در میان تیم ها بود. پیج همچنین رسانه ای تحت عنوان “L-Team” تشکیل داد؛ گروهی از معاونان ارشدی بودند که به طور مستقیم به او گزارش کار می دادند و در نزدیکی دفتر خود پیج برای بخشی از کار زحمت می کشیدند. علاوه بر این، پیج با انتصاب مدیری شبیه به مدیر عامل برای راس بخش های مربوط به مهم ترین محصولات گوگل، از جمله یوتیوب، AdWords و گوگل سرچ، مدیریت ارشد شرکت را سازماندهی کرد.

پیج به منظور انسجام بیشتر تیم، سیاست جدید “تحمل صفر برای مبارزه” را اعلام کرد که با رویکرد او در طول روزهای اولیه ی گوگل هنگامی که با برین به عنوان یکی از مدیران ارشد بحث های شدید و تهاجمی صورت می گرفت، مقابله می کرد. پیج در طول زمانی که از سمت مدیر عاملی شرکت به دور بود، عقاید و تفکراتش تغییر کرده بود تا جایی که در نهایت به این نتیجه رسیده بود که برای پیاده سای اهداف بلندپروازانه ی خود به تیمی هماهنگ و پویا نیاز دارد. به عنوان بخشی از فرایند جوان سازی مجدد، محصولات و اپلیکیشن های گوگل تقویت شدند و تحت تعمیرات اساسی زیبایی شناسی قرار گرفتند.

.

استراتژی کسب و کار و محصولات جدید

پیج با دستیابی به محصولات و شرکت هایی برای گوگل، هربار این سوال را از خود می پرسید “آیا این چیزی هست که هر روز و یا دو روز یکبار از آن استفاده کنی و یا اینکه چیزی هست که زندگی تو را بهتر کند؟”

این رویکرد بیشتر به دنبال سودمندی بود نه سودآوری. و به همین ترتیب همین رویکرد باعث شد تا در طولانی مدت افزایش سود بیشتری نسبت به بازه ی کوتاه مدت آن داشته باشد.

پیج با نفوذ و گستردگی سریع فیسبوک در آغاز تصدی دوم خود، با شبکه های اجتماعی گوگل، گوگل پلاس در اواسط ۲۰۱۱، به رقابت با این شبکه اجتماعی برخاست.

در آگوست سال ۲۰۱۱، پیج از خرید ۱۲.۵ میلیارد دلاری موتورولا موبیلیتی (Motorola Mobility) خبر داد. این خرید در درجه اول بر اساس نیاز گوگل برای پتنت های امنیتی برای محافظت از اندروید از پرونده های حقوقی توسط شرکت های دیگر از جمله اپل، ایجاد انگیزه کرد. پیج در ۱۵ آگوست سال ۲۰۱۱ بر روی وبلاگ رسمی گوگل نوشت: “شرکت های مایکروسافت و اپل برای حمله ی ضدرقابتی با اندروید با یکدیگر متحد شدند. وزارت دادگستری ایالات متحده به منظور “حفظ رقابت و نوآوری در جامعه ی نرم افزاری” باید در نتایج مزایده پتنت اخیر مداخله کند. خرید موتورولا با بهبود نمونه کارهای پتنت گوگل که ما را به حفاظت بهتر از اندروید در برابر تهدیدات ضد رقابتی مایکروسافت، اپل و دیگر شرکت ها قادر می سازد، رقابت را هم افزایش خواهد داد.”

پیج همچنین مبادرت به کارهای سخت افزاری کرد و گوگل در ماه می سال ۲۰۱۲ از کروم بوک رونمایی کرد. این محصول سخت افزاری یک لپ تاپ بود که سیستم عامل گوگل، کروم او اس (Chrome OS) را اجرا می کرد.

۲۰۱۳-۲۰۱۵

پیج در ژانویه سال ۲۰۱۳ در یک مصاحبه با مجله ی وایرد شرکت کرد، در این مصاحبه نویسنده ای به نام استیون لوی بر روی ذهنیت “۱۰X” پیج –کارمندان گوگل به دنبال ایجاد محصولات و سرویس هایی که حداقل ۱۰ برابر بهتر از رقبای خود باشند، هستند – بحث کرد. رئیس گوگل ایکس به نام Astro Teller به لوی توضیح داد که ۱۰X چیزی است که در ذهن پیج است و تمرکز پیج بر روی تن ایکس بعدی است که بعد از این خواهد آمد. پیج در مصاحبه با لوی، به موفقیت های یوتیوب و اندروید به عنوان ایده هایی دیوانه کننده که سرمایه گذاران در ابتدا علاقه ای به آنها نداشتند، اشاره کرد. پیج بر این باور است که اگر کارهای دیوانه کننده ای انجام ندهید، کار اشتباهی انجام می دهید. پیج همچنین اظهار داشت که از وضعیت گوگل پلاس “خیلی خوشحال” است و تنها نگرانی هایی در رابطه با اینترنت مورد بحث در لایحه ی SOPA دارد.

پیج در کنفرانس توسعه دهندگان I/O در سان فرانسیسکو در ماه می سال ۲۰۱۳، سخنرانی قابل توجهی ارائه داد و گفت: “ما تنها حدود ۱ درصد از چیزی که ممکن است هستیم. با وجود تغییرات سریعی که در حال وقوع است ما هنوز هم نسبت به موقعیت هایی که داریم به کندی در حال حرکت هستیم. من فکر می کنم که دلیل آن هم انرژی های منفی است. هر موضوعی را که من راجع به گوگل می خوانم در مقایسه با چیزهای دیگر است. این موضوع خسته کننده است. ما باید بر روی ساخت چیزهایی که وجود ندارند تمرکز کنیم… .”

در سپتامبر سال ۲۰۱۳، پیج پروژه ی تحقیق و توسعه در زمینه ی بیوتکنولوژی، ابتکار عملی به نام Calico، را راه اندازی کرد. گوگل اعلام کرد که کالیکو به دنبال نوآوری و بهبود در زمینه ی سلامت انسان است. این شرکت با هدف مبارزه با سالخوردگی و بیماری های مرتبط با آن تاسیس شد. Art Levinson رئیس هیئت مدیره ی اپل و مدیر عامل سابق Genetech به عنوان مدیر عامل این بخش جدید منصوب شد.

پیج در کنفرانس TedX که در ماه مارس سال ۲۰۱۴ و در ونکوور، کانادا برگزار شد شرکت کرد. در ارائه ای که در این کنفرانس داده شد، راشل وتستون مدیر روابط عمومی پیج و Lorraine Twohill مدیر بازاریابی گوگل از برنامه ی کامپیوتری هوش مصنوعی در ابعاد بزرگ خبر دادند. پیج خطاب به ایلان ماسک و اسپیس ایکس بیان کرد:

“او (ایلان ماسک) می خواهد برای تداوم بشریت به مریخ برود. این هدفی ارزشمند است. ما کارمندان زیادی در گوگل داریم که به افراد خیلی ثروتمندی تبدیل شدند. شما در حال کار بر روی این حوزه ها هستید چراکه می خواهید دنیا را تغییر دهید و آن را بهتر کنید. من دوست دارم برای پیشرفت بیشتر و سریعتر با یکدیگر همکاری داشته باشیم.”

پیج در اکتبر سال ۲۰۱۴ از بازسازی عمده ی بخش مدیریت خبر داد به گونه ای که دیگر نیازی به مسئول بودن در برابر تصمیم گیری مرتبط با محصولات نباشد. پیج در یادداشتی گفت، کسب و کارهای اصلی گوگل قادر به پیشرفت به شیوه ای معمولی خواهد بود در حالیکه او می توانست بر روی نسل بعدی پروژه های بلندپروازانه از جمله طرح های گوگل ایکس، دسترسی و انرژی از جمله گوگل فیبر (Google Fiber)، اتوماسیون خانه هوشمند از طریق نست لبز (Nest Labs)، و نوآوری های بیوتکنولوژی تحت کالیکو تمرکز کند. پیج تصمیم گرفت به صورت غیر رسمی به سمت مدیر محصول ادامه دهد. بعد از اعلام این خبر، مدیران مسئول محصولات اصلی گوگل گزارش دادند که پس از آن، معاون ارشد گوگل، ساندار پیچای (Sundar Pichai)، این سمت (مدیر اجرایی گوگل) را با گزارش مستقیم پیج قبول کرد.

پیج در یک مصاحبه ای در سال ۲۰۱۴ اظهار داشت که حفاظت از “دانش عمیق” خود از محصولات گوگل و وسعت پروژه های گوگل به عنوان عاملی کلیدی در ایجاد انگیزه برای اعضای تیم است و آن را در اولویت قرار داد.

آلفابت

در ۱۰ آگوست سال ۲۰۱۵، پیج در وبلاگ رسمی گوگل اعلام کرد که گوگل به عنوان یک شرکت تابعه از یک هلدینگ که تحت عنوان آلفابت (Alphabet Inc) شناخته شده است، تبدیل خواهد شد و پیج هم به عنوان مدیر عامل این هلدینگ و ساندار پیچای هم به عنوان مدیر عامل شرکت گوگل در نظر گرفته می شوند. در این بیانیه، پیج این شرکت هلدینگ را اینگونه توصیف نمود:

“آلفابت عمدتا اجتماعی از شرکت هاست. که البته بخش اعظم این مجموعه، گوگل است. این گوگلِ جدید تا حدودی کاهش یافته چراکه محصولات اینترنتی فقط در آن گنجانده شده است. اساسا ما معتقدیم که این عمل به ما قدرت مدیریتی بیشتری می دهد و ما می توانیم کارهای مستقل از هم را که به هم مرتبط نیستند هم اجرا کنیم.”

پیج در ارتباط با انتخاب این نام برای این هلدینگ می گوید: “ما نام آلفابت را دوست داریم چرا که مجموعه ی از حروف است که یک زبان ارائه می دهد.”

منافع دیگر

پیج یکی از سرمایه گذاران تسلا موتورز است. او در تکنولوژی انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده است و با کمک Google.org بازوی بشر دوستانه ی گوگل، اتخاذ پلاگین ماشین های برقی هیبریدی و سرمایه گذاری در دیگر انرژی های جایگزین را ترویج می دهد.

پیج همچنین به تاثیرات اجتماعی و اقتصادی سیستم های هوشمند پیشرفته و چگونگی فناوری های دیجیتالی پیشرفته برای ایجاد فراوانی، ارائه ی نیازهای مردم، کاهش اثرات بالقوه ی بیکاری تکنولوژیکی و کاهش ساعات کاری، علاقه مند است.

از دیگر اقدامات پیج این است که در راه اندازی دانشگاه تکینگی، موسسه ی فرابشریت، کمک کرده است. گوگل یکی از فاندرهای (موسسان) شرکتی این موسسه است و هنوز هم بودجه ای به عنوان کمک هزینه ی تحصیلی در دانشگاه تکینگی را تامین می کند.

.

زندگی شخصی

پیج در سال ۲۰۰۷ با لوسیندا ساوت ورث در جزیره نکر، جزیره کارائیب متعلق به ریچارد برانسون ازدواج کرد. Southworth دانشمند محقق و خواهر کری ساوت ورث -بازیگر و مدل- است. پیج و ساوت ورث دارای دو فرزند هستند که یکی متولد سال ۲۰۰۹ و دیگری متولد ۲۰۱۱ است.

پیج در ۱۸ فوریه سال ۲۰۰۵ خانه ای با ۹۰۰۰ فوت مربع در پالو آلتو، کالیفرنیا که توسط پدرو جوسف دلموس طراحی شده است را از آن خود کرد. این معمار معروف آمریکایی، متصدی سابق موزه هنر استنفورد و بنیانگذار موسسه ی هنر کرمل است.

پیج در سال ۲۰۰۹ خانه های مجاور خانه ی خود را خریداری کرد تا به منظور بازسازی و و استفاده از مصالح جدید و ادغام آنها با خانه ی خود، خانه ای سازگار با محیط زیست، آنها را تخریب و ادغام کند. در محوطه ی حیاط خانه ی خود از درختانی بهره برده که آب کمتری مصرف می کنند. روی پشت بام خانه ی خود از پانل های خورشیدی بهره گرفته است.

پیج در سال ۲۰۱۱ یک قایق شخصی “Sneses” صد و نود و سه فوتی را با قیمت ۴۵ میلیون دلار از آن خود کرد. این قایق مجهز به سکوی فرود هلیکوپتر، سالن بدنسازی، عرشه های چند سطحی خورشیدی، ۱۰ سوئیت لوکس و ۱۴ خدمه است. طراحی داخلی این قایق توسط طراح مشهور فرانسوی به نام فیلیپ استارک صورت گرفته است.

خانواده ی پیج در سال ۲۰۱۴ با دارایی بیش از ۱ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۳، ۱۵ میلیون دلار از آن را برای کمک به مقابله با شیوع ویروس ابولا در غرب افریقا اهدا کردند.

منبع : techra
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • گوگل,
  • تکنولوژی,
  • زندگی نامه,
  • بیوگرافی,
  • بیوگرافی موسس گوگل,
  • لری پیج,
  • بیوگرافی افراد موفق,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 162

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 321

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 312

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 320

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 182

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 202